تبیان، دستیار زندگی

«گل دقیقه 90» زده شد!

«گل دقیقه 90» نوشته‌ بهزاد دانشگر داستانی نوجوانانه از مبارزات نوجوانان انقلابی در زمان پهلوی توسط انتشارات عهد مانا منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
«گل دقیقه 90»

«گل دقیقه 90» نوشته‌ بهزاد دانشگر، داستانی نوجوانانه است از مبارزات نوجوانان انقلابی در زمان پهلوی؛ همان زمانی که مسابقات فوتبال در کوچه و خیابان‌ها فقط یک سرگرمی ساده نبود، راه و روشی بود برای بزرگ‌شدن و تجربه‌کردن زندگی. راه و روشی برای تجربه‌ی رفاقت، فداکاری، هیجان، جوانمردی، تفکر، عاشقی و حتی مبارزات انقلابی!

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:«منصور گفت: «البته ما خوشحال میشیم که شما توی مسابقات باشید، ولی میخوام این رو هم بدونید که کمک دیشب ما هیچ ربطی به این مسئله نداشت.» دست منصور را فشار دادم و گفتم:«ولی من اگر قضیۀ اعلامیه های شما رو به شهربانی یا ساواک خبر نمیدم، به خاطر این نیست که کار شما رو قبول دارم، به خاطر اینه که میخوام زندان نری تا بتونم توی یه مسابقۀ فوتبال مردونه، رویت رو کم کنم!»
منصور گفت مسابقات در زمین خاکی محله‌ی خودمان برگزار می‌شود. فرصت خوبی بود تا شکستش دهیم. خداحافظی کرد و رفت. هنوز چند قدمی نرفته بود که انگار چیز بی‌اهمیتی یادش افتاد: «راستی! بازی‌ها بعد از افطار برگزار میشه. قبلش هوا گرمه، بچه‌ها هم روزه‌ان!» باورمان نمی‌شد. یعنی دقیقا موقع حکومت نظامی!...»
تصویرسازی‌های امیرمالک صالحی داستان خواندنی این کتاب را جذاب‌تر کرده است. «گل دقیقه‌ 90» در 12 فصل و 160 صفحه با قیمت ده‌هزار تومان به همت انتشارات عهد مانا منتشر شده است.

منبع: فارس