تبیان، دستیار زندگی
بدون توجه به این موضوع که چرا این اتفاق می‌افتد اگر بپذیریم که عدد موجود در ذهن همه بازیکنان پس از مدتی یکی خواهد شد با کمی دقت خواهیم فهمید کافیست ریاضیدان ما هم مانند بقیه بازی کنان و با همان قواعد بازی کند و بعد از مدتی عدد خود را به بقیه اعلام کند،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشی از بازی

بدون توجه به این موضوع که چرا این اتفاق می افتد و با پذیرفتن این که عدد موجود در ذهن همه ی بازیکنان پس از مدتی یکسان خواهد شد، با کمی دقت متوجه خواهیم شد که کافیست ریاضی دان ما هم مانند بقیه ی بازیکنان و با همان قواعد، وارد بازی شود و بعد از مدتی عدد خود را که برابر عدد دیگران خواهد بود، اعلام کند.

برای این که بهتر متوجه موضوع شوید، در زیر نمایشی از بازی را می‌بینید که در آن شما می‌توانید به عنوان یک ناظر خارجی روند انتخاب اعداد توسط بازیکن‌ ها را ببینید. ممکن است یکسان شدن اعداد همه ی بازیکنان زمان زیادی طول بکشد، پس کمی صبر داشته باشید. برای آغاز دوباره‌ی بازی کلید F5 را فشار دهید.

در ضمن لذت آزمایش کردن این بازی را روی دوستان خود از دست ندهید. آنان فوق العاده تعجب خواهند کرد.

همان طور که متوجه شده اید، نکته ی بازی آن است که گرداننده ی بازی هم باید مانند بقیه ی بازیکنان در ذهن خود بازی را دنبال کند و پس از مدتی به اندازه ی کافی طولانی، عدد خود را اعلام کند. اما چرا اعداد همه ی بازیکنان با هم مساوی می‌شود؟ برای این که متوجه این موضوع شوید، می توانید به صفحه‌ی بعد مراجعه کنید.

نمایشی از بازیصفحه قبل

صفحه بعدنمایشی از بازی