تبیان، دستیار زندگی
اینجا می‌توانید اعداد اول دلخواه را وارد کنید و یا اعداد اولی با اندازه دلخواه تولید کنید. طبیعتا تولید اعداد خیلی بزرگ خیلی طول می‌کشد. ترجیحا از اعدادی با طول کمتر از 1024 بیت استفاده کنید. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزمایشگاه رمزنگاری

ریاضیات و امنیت اطلاعات

حال شما و دوستانتان می‌توانید با استفاده از Applet زیر به امن ترین تکنولوژی رمزنگاری عالم دسترسی داشته باشید. می‌توانید برای دوستان خود e-mail های رمز دار شده بفرستید و یا اسناد الکترونیکی تان، مثلe-mail‌ها و فایل‌ها را امضاء کنید و یا هویت دوستانتان را تأیید کنید.

برای دیدن این بخش شما به نرم افزار جاوا نیاز دارید

Generate p and q

دراین قسمت می‌توانید اعداد اول دلخواه را وارد کنید و یا اعداد اولی با اندازه ی دلخواه بسازد. مسلم است که تولید اعداد خیلی بزرگ زمان زیادی را نیاز دارند. بنابر این بهتر است از اعدادی با طول کم تر از 1024 بیت استفاده کنید.

calculate N=pq

با زدن این کلید، برنامه، حاصل ضرب p و q را محاسبه می‌کند.

Generate k

با زدن این دکمه می‌توانید کلید عمومی با اندازه ی دلخواه - کوچک تر از N - پیدا کنید. با چند بار زدن کلید می‌توانید انتخاب های مختلفی را که ممکن است، ببینید.

calculate s

با زدن این کلید، برنامه، کلید خصوصی را محاسبه می‌کند.

convert to Number

حال می‌توانید متن پیام را وارد کنید. با زدن کلیدConvert to Number پیغام به کد عددی مناسب - بر اساس کدASCII - تبدیل می‌شود و با زدن کلید Encript پیغام رمز شده را خواهید دید. این روش یکی از امن ترین روش های رمزنگاری است.

Encrypt

اگر پیغام رمز شده ای برای شما فرستاده شده است، کافیست کلید سری یعنی s را در جای مخصوص وارد کنید. سپس پیغام رمز شده را در آخرین جعبه وارد کنید و سپس به ترتیب کلیدهای Decrypt و Convert to Text را بزنید تا متن پیام رمز گشایی شده را ببینید.

مقدمه

شکار اعداد اول

امنیت اطلاعات

امنیت اویلری

نویسنده: سید عباس موسوی