تبیان، دستیار زندگی

انتشار کتابی تخصصی در حوزه نوازندگی

کتاب «آ. گرگوریان: گام و آرپژ برای ویلن» با ترجمه امین‌الله حسینی و نت‌نویسی کامپیوتری شهاب مِنا توسط نشر خنیاگر منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نوازندگی

 
کتاب «آ. گریگوریان: گام و آرپژ برای ویُلُن» به ترجمۀ امین‌اله حسینی و نت‌نویسی کامپیوتری شهاب مِنا توسط نشر خنیاگر منتشر شد. کتاب «گام» گریگوریان یکی از  کتاب‌های کاربردی برای نوازندگان در سطوح مختلف است که در بسیاری از کُنسرواتوارها و هنرستان‌های موسیقی دنیا تدریس می‌شود و بسیاری از نوازندگان از درس‌های این کتاب به‌عنوان تمرین‌های روزانۀ خود استفاده می‌کنند.

در این کتاب درس‌ها از سطح مبتدی در پزیسیون اول، دوم و سوم شروع می‌شود و تا تمرین‌های پیشرفته در تمام گسترۀ گریف ادامه می‌یابد. در هر بخش نیز علاوه بر تمرین‌های دست چپ، به‌منظور تسلط به تکنیک‌های مختلف آرشه کشی، الگوهای آرشه‌کشی نیز درج شده است.

یکی از ویژگی های کتاب «گام» گریگوریان نسبت به کتاب‌های مشابه موجود در ایران این است که در آن قبل از نواختن گام‌ها و نت‌های دوبل، انواع تکنیک‌های تغییر پزیسیون به‌صورت نت‌های تکی و نت‌های دوبل پله‌پله همراه با مثال‌های مختلف توضیح داده شده است.

نوازندگان و استادان در ایران از جزوۀ چاپ قدیمی روسی این کتاب استفاده می‌کردند که در چاپ فعلی بسیاری از اشتباه‌های چاپی با نت‌نویسی کامپیوتری برطرف و به فارسی ترجمه شده است

منبع: مهر