تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله مظاهری در پیامی به سومین جشنواره تخصصی دستاوردهای فرهنگی- دینی شاخه طوبی در اصفهان بهره‌برداری از سرمایه بزرگ جوانی را مورد تأکید قرار دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت‌الله مظاهری

مقدرات نظام اسلامی در دست اندیشه نسل جوان است

آیت الله مظاهری

حضرت آیت‌الله مظاهری در پیامی به سومین جشنواره تخصصی دستاوردهای فرهنگی- دینی شاخه طوبی در اصفهان بهره‌برداری از سرمایه بزرگ جوانی را مورد تأکید قرار دادند.

متن این پیام که در اختیار مرکز خبر حوزه قرار گرفته به شرح ذیل است:

برگزاری جشنواره تخصّصیِ فرهنگی- دینی شاخه طوبی برای سومین سال متمادی، نشان از تلاشی قابل ستایش برای عرضه و ارائه فعالیّت‌های عرصه فرهنگ در شهر علم، دین و فرهنگ «اصفهان» دارد.

بی‌شکّ مخاطبان اصلی این فعالیّت‌ها، نسلِ عزیز و تکامل خواهِ جوان است، نسلی که مقدّرات و آتیه جامعه و نظام اسلامی در دستِ اندیشه و ابتکار عمل او خواهد بود و از این جهت نقشی مهمّ و بی بدیل را ایفاء خواهد کرد.

آنچه که تذکّر آن را در این فرصت، لازم می‌شمارم این است که در جهت‌گیری و شکل‌دهی به برنامه‌ها و فعالیّت‌های فرهنگی دینی، باید نقطة کانونیِ توجّه، ارتقاءِ سطح دانش و بینش نسل جوان بر اساس خطّ روشنِ «قرآن و عترت» باشد بدین منظور باید ابتداءً ظرفیّت‌ها و ظرافت‌های نسل جوان به خوبی شناخته شود و با تدبّر در کلام نورانی رسول خدا«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» که فرمودند: «النّاسُ مَعادن کَمعادن الذَّهبِ و الفّضَّه»، مراحل شناخت جوان به درستی طی گردد. این مراحل که از مرحلة «استکشاف» و کشف استعدادهای او آغاز و سپس به مرحلة «استخراج» این ظرفیّت‌ها و استعدادها و در نهایت به مرحلة «استحصال» و حذف زواید و به دست آوردن اصلِ مادّه قیمتی و ارزشمند از شخصیّت نسل جوان می‌رسد، مراحلی است که برای بهره‌برداری از سرمایة بزرگ جوان و جوانی باید مورد توجّه جدی و عمیق قرار گیرد. در این زمینه، رهنمودهای حیات بخش قرآن کریم و تعلیمات نورانی اهل بیت عصمت و طهارت«علیهم‌السّلام» بهترین و برترین و سرشارترین مراجع و منابع است.

برگزاری این جشنواره و نظایر آن می‌تواند کمک بزرگی برای همفکری مراکز و دستگاههای فرهنگی در خصوص شناخت هرچه بهتر نسل جوان و ارایه درست فرهنگ دینی به این نسل حق طلب باشد. از این جهت از همة متصدیّان و مسئولان این برنامه تشکر و تقدیر می‌کنم و توفیقات آنان را در این راه خطیر از خداوند تعالی مسألت می‌نمایم.