تبیان، دستیار زندگی
انسانها تنها موجوداتی هستند که غذا می‌پزند. سایر انواع موجودات غذایشان را خام و بدون هیچ فرآیند اضافی می‌خورند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علم در آشپزخانه

انسانها تنها موجوداتی هستند که غذا می‌پزند. سایر انواع موجودات غذایشان را خام و بدون هیچ فرآیند اضافی می‌خورند. حدود یک و نیم میلیون سال پیش اجداد ما شروع به پختن کردند. استخوانهای سوخته پیدا شده در فسیل‌ها گواه این تغییر مهم هستند. انسان شناسان تخمین می‌زنند که با تغییر زندگی شکارگری - جمع آوری غذا به سبک آشپزی روی آتش، احتمالاً میزان کالری دریافتی انسانها دو برابر شده است.

خوردن و هضم غذای پخته آسانتر است، راحت تر ذخیره می‌شود و بهترین راه وارد شدن پروتئین های پیچیده به رژیم غذایی انسانهاست. آشپزی باعث ورود خوردنی های زیادی به رژیم نیاکان گرسنه ما شده است. ریشه های سمی و بدمزه با پخته شدن قابل خوردن شدند و بخشهای سفت بدن حیوانات شکار شده هم قابل استفاده گردیدند.

در طول زمان روشهای حرارت دادن و پختن غذا، خودشان دچار تحول شدند و شیوه های گوناگون آشپزی را پدید آورند. اما گذشته از فرو نشاندن گرسنگی، آدم می‌تواند از آشپزی و آشپزخانه چیزهای خیلی زیادی راجع به فیزیک و شیمی یاد بگیرد. اگر قبول ندارید به آشپزخانه ما بیایید.چند تا کلک که از

سرآشپز یاد بگیرید، این بار که در یخچال را باز می‌کنید تا دو تا تخم مرغ نیم رو کنید، حتماً به نظرتان موضوع مهم تری خواهد آمد.