تبیان، دستیار زندگی

آسیب های ورزشی به گردن

ورزش یکی از اموری است که همواره بر آن تاکید شده و باعث دور شدن بیماری از فرد می‌گردد. اما گاهی نحوه غلط انجام آن و همچنین حجم بیش از اندازه ورزش می‌تواند آسیب‌های فراونی به همراه داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گردن
آسیب‌های ستون فقرات گردن می‌تواند در حین فعالیت‌های غیر کاری و ترومای پر انرژی رخ دهد، بنابراین قابل درک است که چرا آسیب گردن اغلب در فعالیت‌های ورزشی اتفاق می‌افتد. کشیدگی عضلات گردن، رگ به رگ شدن رباط‌ها و دیسک گردن به طور منطقی متداول هستند. میزان آسیب‌های نخاعی حین فعالیت‌های ورزشی، در درجه اول به دلیل بهبود تجهیزات ورزشی و آگاهی ورزشکاران از تکنیک‌ها (به خصوص در حرکت تکل (در فوتبال))، به طور قابل توجهی کاهش یافته است. آسیب‌های گردنی که فرد در اثر ورزش متحمل می‌شود باید بسیار جدی گرفته شوند، به خصوص اگر با علائمی از ضربه مغزی یا درد شانه‌ها و بازوها همراه باشند. کنترل زود هنگام درد همراه با تکنیک‌های مناسب توانبخشی و پیروی از بازگشت تدریجی به فعالیت کلیدهایی هستند که می‌تواند بیماران را به نقطه‌ای که می‌خواهند دوباره وارد فعالیت ورزشی شوند، برساند.

این احتمال وجود دارد که هر کسی به گردن خودش آسیب برساند، اما کسانی که فعالیت بدنی دارند (به ویژه ورزش‌های خاص تماسی) در معرض خطر بیشتری نسبت به دیگران هستند. در حالی که ورزشکاران و افراد ورزشی احتمالا سالم‌تر و قوی‌تر از عموم مردم هستند، فشار اضافی که حرکات تکراری و ورزش‌های تماسی می‌تواند بر روی سیستم‌های آنها داشته باشد، احتمال ایجاد سایش و گسیختگی، آسیب حاد گردن و گردن درد را افزایش می‌دهد. آسیب‌های ورزشی متداول هستند و می‌توانند خفیف یا جدی باشند. در صورتی که به آسیب دیدگی گردن خود (حتی پس از وارد شدن یک ضربه در یک بازی دوستانه فوتبال) مشکوک هستید، توصیه می‌شود به کلیینیک تخصصی گردن دکتر فرخانی مراجعه کنید تا نظر یک پزشک را در مورد بررسی وجود آسیب طولانی مدت جویا شوید. دکتر میزان آسیب را تعیین می‌کند و برنامه بهبودی بهینه برای سطح آسیب شما را طراحی می‌کند.