تبیان، دستیار زندگی

ترس از صمیمیت جسمانی آنهم با همسر

صمیمیت جسمانی حقیقی یکی از عوامل مؤثر در یک رابطه ی سحرآمیز است که نباید آن را بدیهی شمرد، بلکه باید همچون یک گل لطیف از آن مراقبت کرد. هنگامی که زن و شوهری به خود اجازه می دهند که همه ی حساسیت ها و آسیب پذیریهایشان را در برابر همدیگر آشکار کنند و از ابراز علاقه ی جسمانی بهره ببرند تا دغدغه های روز را کنار بگذارند و بتوانند عشقشان را به همدیگر نشان دهند، رابطه ی جنسی از حیطه ی جسمانی صرف خارج و به قلمروی ابراز مقدس وجود وارد می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عشاق موفق


صمیمیت جسمانی که فراتر از صمیمیت جنسی است، یکی از جنبه های مهم و جذاب رابطه بین زن و شوهر است. هر زن و یا شوهری دوست دارد همسرش را ببوسد و یا توسط او بوسیده شود؛ و یا دوست دارد زیبایی های همسرش را لمس کند، او را ببوید، سر روی سینه اش بگذارد و .... اما این تجربه های زیبا برای بعضی از افراد ترسناک به نظر می رسند.

اگر جزء تازه عروسهایی هستید که یک جورهایی از صمیمیت جسمانی  با همسرشان می ترسند، در درجه اول بدانید که شما تنها آدم روی زمین نیستید که این احساس را تجربه می کند. در سراسر این کره خاکی، افراد زیادی هستند که وقتی موعد نزدیکی جسمانی با همسر و یا حتی فکر کردن به این نزدیکی می رسد، احساسات ناخوشایندی به سراغشان می آید. متأسفانه اتفاق بدی که این وسط می افتد آن است که اکثر افراد این ترس را به وجود مشکلاتی در ازدواج نسبت می دهند و رفتارهایی از خود نشان می دهند که ممکن است از یک مشکل قابل حل یک بحران بسازد.

هیچ چیز بدون علت نیست
به احتمال زیاد شما سعی خواهید کرد که هر چه سریعتر خودتان را از شر این احساس نامطلوب خلاص کنید. به همین دلیل دست به کارهای مختلفی می زنید، برای مثال ممکن است شروع کنید به جستجو در اینترنت و یا از کتابخانه محله تان چند کتاب مرتبط قرض بگیرید. اما به خاطر داشته باشید تا وقتی که علت این احساس را در درون خودتان پیدا نکرده اید نمی توانید برای حل کردن آن کار زیادی بکنید. افراد مختلف، می توانند دلایل مختلفی برای ترس از صمیمیت جسمانی با همسرشان داشته باشند، اما شما باید دلیل مربوط به خودتان را پیدا کنید. سه مورد از شایع ترین این علت ها شامل موارد زیر هستند:

1.        احساس خجالت
عده زیادی از افراد به این دلیل از صمیمیت جسمانی با همسرشان می ترسند که خجالت می کشند بعضی رفتارهای خاص را انجام بدهند. برای مثال همسرشان را ببوسند، یا همسرشان آنها را ببوسد، و یا همدیگر را در آغوش بکشند و... 

2.       تجربه های تلخ گذشته
گروهی هم به دلیل تجربه های بد گذشته مانند تجربه آزار جنسی از رفتارهایی که نشان دهنده صمیمیت جسمانی باشد می ترسند.

3.      عدم احساس جذب شدن
بعضی ها هم از لحاظ جسمانی جاذبه خاصی در همسرشان نمی بینند.
لازم به ذکر است که این موارد، تمام علت ها را شامل نمی شوند و همانطور که گفته شد، ممکن است دلیل شما برای ترس از نزدیکی جسمانی با همسرتان چیزی کاملاً متفاوت باشد. چنانچه تلاشتان برای پیدا کردن علت به نتیجه مطلوبی نرسید و یا احساس کردید که علت ترستان طوری است که به کمک بیشتری نیاز دارید از روانشناس کمک بگیرید.

چند راهکار خانگی برای افزایش صمیمیت جسمانی با همسر
بعد از اینکه علت را شناختید و برای حل آن اقدام کردید، می توانید با چند راهکار ساده ترس تان را کاهش دهید. چنانکه علت ترس شما مسئله پیچیده ای نباشد، می توانید به مرور زمان و با تکرار این راهکارها در مواقع صمیمیت جسمانی با همسرتان احساس راحتی بیشتری را تجربه کنید. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر هستند:

1.        پنهان کاری نکنید
اگر همسرتان از احساس شما خبر نداشته باشد، ممکن است طفره رفتن ها و یا راحت نبودن شما در مواقع نزدیکی جسمانی را به حساب چیزهای دیگری بگذارد که به نفع زندگی تان نباشد. همینطور اگر همسرتان از علت ترس از صمیمیت جسمانی شما اطلاع نداشته باشد نمی تواند کمکی به شما بکند. بنابراین در اولین فرصت ممکن با او گفتگو کنید.

2.       سنگ بزرگ برندارید
از رفتارهای صمیمانه کوچکتر شروع کنید برای مثال وقتی با همسرتان قدم می زنید دست او را بگیرید.

3.      کمی نزدیکتر شوید
در گام بعدی سعی کنید تعداد بیشتری از اعضای بدنتان را با جسم همسرتان آشنا کنید. باز هم لقمه بزرگ برندارید و از کارهای کوچکتر شروع کنید، برای مثال وقتی که جلوی تلویزیون نشسته اید دستتان را دور شانه های همسرتان حلقه کنید.

4.      باز هم نزدیکتر شوید
در این مرحله اعضای حساستر بدنتان را به جسم همسرتان نزدیک کنید. برای مثال بوسه های کوتاهی را نثار گونه ها و یا چانه او کنید.  

 

 

 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.