تبیان، دستیار زندگی

چگونه فضای نشیمن را به انبار تبدیل نکنیم! (2)

ما در کنار فضای خواب و استراحتمون در منزل، زمان زیادی رو در فضای نشیمن(نسبت به دیگر فضاها) سپری می‌کنیم با این تفاوت که در بخش زیادی از این زمان ما معمولا بیداریم و با تمام قوای ادراکیمون از فضا تاثیر می‌پذیریم!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نشیمن؛ قلب خانه من
نشیمن؛ قلب خانه من (قسمت دهم)
نکته مهم دیگری که کمک می‌کنه از فضای کوچک اتاق نشیمنتون به بهترین نحوه بهره ببرید اینه که سایز مناسبی برای مبلمانتون انتخاب کنید و این کاملا منطقیه که فضایی با مقیاس کوچکتر مبلمانی متناسب با مقیاس خودش نیاز داره.
نشیمن؛ قلب خانه من
باز هم میریم سراغ ضروری‌ترین وسیله در فضای نشیمن؛ کاناپه. بهتره کاناپه‌ای انتخاب کنید که رنگی خنثی داشته باشه، پشتی اون ضمن اینکه راحته خیلی هم بلند نباشه و دسته‌های جمع‌وجور ساده‌ای داشته باشه. در این حالت خوبه که به جای تهیه کاناپه‌ای با سایز کامل سراغ سایز بهینه برید. برای تکمیل تعداد فضای نشیمنی که مورد نیازتون هست می‌تونید از صندلی‌های جمع و جور استفاده کنید که نسبت به مبل کامل فضای کمتری اشغال می‌کنند و همون کارایی رو خواهند داشت.
نشیمن؛ قلب خانه من
اما اگر در حال حاضر کاناپه‌ای دارید که متوجه شدید برای فضای شما بزرگه و از طرفی هم به دلایلی مایلید فعلا نگهش دارید، جای نگرانی نیست. فقط بقیه وسایلی که قابل تغییر هستند رو ساده و کوچک در نظر بگیرید.
نشیمن؛ قلب خانه من
چوب، مبلمان و نقاشی‌های تیره باعث می‌شن حتی بزرگترین فضا کوچکتر از اندازه واقعیش به نظر برسه. کافیه از رنگ و طرح و نقش بیش از حد استفاده کنید تا به کوچتر شدن فضاتون کمک کنید!
راه‌حل این مسئله اینه که وقتی در مورد رنگ در فضاهای کوچک دارید تصمیم می‌گیرید بیشتر از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید و در نهایت بیشتر از 3 رنگ در فضا نداشته باشید. وقتی در حال تهیه وسایل بزرگی مثل کاناپه یا قفسه کتاب هستید از سطوح یکدست(با حداقل طرح و نقش) و چوب روشن استفاده کنید. برای زنده نگه داشتن فضا میت‌ونید از طرح و نقش مختصر و ظریفی روی اجزای کوچک‌تر فضا مثل کوسن‌ها بهره ببرید.

و در نهایت اگر خنثی بودن رنگ دیوارها شما رو راضی نمی‌کنه می‌تونید یکی از دیوارها رو انتخاب کنید و یک رنگ یا طرح خاص رو روی اون پیاده کنید.

در ادامه با ما همراه باشید...

نشیمن؛ قلب خانه من (قسمت اول)
نشیمن؛ قلب خانه من (قسمت دوم)
نشیمن؛ قلب خانه من (قسمت سوم)
نشیمن؛ قلب خانه من (قسمت چهارم)
نشیمن؛ قلب خانه من (قسمت پنجم)
نشیمن؛ قلب خانه من (قسمت ششم)
نشیمن؛ قلب خانه من (قسمت هفتم)
نشیمن؛ قلب خانه من (قسمت هشتم)
نشیمن؛ قلب خانه من (قسمت نهم)

برای سوال پیرامون این نوشتار از طریق کانال تلگرام استودیو خلاقیت رایان با ما در تماس باشید 
تهیه شده در دپارتمان معماری داخلی استودیو خلاقیت رایان
نویسنده: مهندس فرزانه حسینیان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.