تبیان، دستیار زندگی

استاد ارتباطات دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان:

کارشناسی ارتباطات در قلب سیاست های روابط عمومی سازی شده قرار دارد

کارشناسی ارتباطات در قلب سیاست های روابط عمومی سازی شده قرار دارد. توانایی برای کارشناسی ارتباطی یک خبر یعنی: توانایی برای دست کاری نه تنها آنچه مقامات رسمی بیان می کنند بلکه همچنین دست کاری آنچه رسانه ها به آن می پردازند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تصاویر چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
به گزارش تبیان و به نقل از شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پروفسور علی محمدی استاد ارتباطات دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران در سخنرانی خود با عنوان "کارشناسی ارتباطات؛ هنر روابط عمومی سیاسی با تاکید بر خلاقیت و نوآوری" گفت: یکی از ابعاد سیاست های دموکراتیک توده ای، ایجاد هیجان است درست همان گونه که شعبده بازان از دود و آینه برای منحرف کردن حواس مخاطبانشان استفاده و کَلَک خود را پیاده می کنند، ماشین سیاسی و کارکنان رسانه ای آن نیز به همان ترتیب عمل می کنند.
استاد ارتباطات دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان افزود: در نتیجة “روابط عمومی شدن سیاست ها” عوام فریبی به نحو آشکاری پشتیبان فرایند سیاسی شد. این مسئله تا حدی به این خاطر رخ داد که مشاوران سیاسی بیش از آنکه به عنوان مشاوران پشت صحنه باقی بمانند به عنوان بازیگران مردمی در حزب خود ظاهر شدند. امروزه واضح است که صنعت کارشناسی ارتباطات فرایندهای سیاسی دموکراسی توده ای را تقویت می کنند.
وی در خصوص کارشناسی ارتباطات گفت: کارشناسی ارتباطات در قلب سیاست های روابط عمومی سازی شده قرار دارد. توانایی برای کارشناسی ارتباطی یک خبر یعنی: توانایی برای دست کاری نه تنها آنچه مقامات رسمی بیان می کنند بلکه همچنین دست کاری آنچه رسانه ها به آن می پردازند.
پروفسور علی محمدی در پایان گفت: کارشناسان ارتباطات استخدام می شوند تا کارشناس رفتار با روزنامه نگاران باشند، تا حدی شغل شان آن است که به سیاستمداران توضیح دهند تا در مقابل روزنامه نگاران چه کنند و چه نکنند.