تبیان، دستیار زندگی

پروژه اسلام هراسی از نگاه تبیان

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار به بررسی ابعاد مختلف پروژه اسلام هراسی پرداخت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کشتار مسلمانان میانمار
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را بر اساس مطالعات استراتژیک تهیه و منتشر کرده است.
آزاده مرنی در این مقاله می نویسد:«بسیاری از تحلیلگران سیاسی، کشتار مردم میانمار و دلایل واهی آن را، ادامه‌ی پروژه‌ی اسلام هراسی Islamophobia غرب می‌دانند که با مهره‌های داخلی انجام می‌گیرد. مخالفان اسلام سال‌هاست که تمام توان خود را به‌کار گرفته‌اند تا اسلام و مسلمانان را منزوی نموده و با این روش سلطه‌ی جهانی را به دست بگیرند. آنها اسلام و مسلمانان را بزرگ‌ترین خطر برای قدرت خود تلقی می‌کنند زیرا اسلام، دین روشنگری و مبارزه با استبداد است.حائز اهمیت آن که پروژه‌ی اسلام هراسی یکی از طرح‌های اصلی دولتمردان آمریکایی برای نابودی اسلام و مسلمانان بوده و به همین خاطر آنها بودجه‌های کلانی برای حمایت همه جانبه از این طرح در نظر گرفته‌اند. مقامات آمریکایی در دولت‌های مختلف همواره در این نظر متفق القول هستند که اولویت آنها اسلام زدایی در سراسر جهان است. در این راستا اخیرا نیز " رکس تیلرسون " وزیر امور خارجه آمریکا متذکر شد که نه تنها در میانمار نسل کُشی Genocide نشده بلکه سران آن در حال یک پاک سازی ساده برای رسیدن به امنیت و آرامش هستند!.براستی تنها کاری که از دست جوامعه بین المللی برمی‌آید ابراز تاسف و سپس سکوت است؟ این است معنی حقوق بشر؟!
باید توجه داشت که عمل اجرا کنندگان طرح کشتار مسلمانان میانمار تنها به قتل و تجاوز به آنها محدود نمی‌شود، متجاوزین با راه‌اندازی موج گسترده‌ای از انواع مختلف جنگ روانی؛ در تلاش‌اند تا بر آتش کینه توزانه‌ی بوداییان بیفزایند و این کوتاه‌ترین راه برای اهداف آنان است. یکی از بارزترین نمونه‌های این جنگ روانی انتشار تصاویر کشتار سال‌های گذشته‌ی بودایی‌ها توسط مسلمانان و همچنین بزرگ‌‎نمایی آن است.»
متن کامل این مقاله در اینجا قابل مشاهده است.