تبیان، دستیار زندگی

نگاه تبیان به اکران پاییزی سینمای ایران

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، در مقاله ای انتقادی به بررسی فهرست اکران پاییزی سینماها پرداخت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بلیط نیم بهای سینما
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بخش سینما و تلویزیون موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را بر اساس استقبال تماشاگران از فیلمهای سینمایی تهیه و منتشرکرده است.
احمد رنجبر در این مقاله می نویسد:«شرایط سینمای ما در سال جدید متفاوت از سال پیش بود. فیلم های پرفروش مثل «نهنگ عنبر 2»، «گشت 2»، «خوب،بد،جلف» و «اکسیدان» داشتیم اما عدد موفق ها به پای سال گذشته نمی رسید. همین هم شد که علی سرتیپی در مقام سخنگوی اتحادیه سینمادارن آژیر خطر را به صدا درآورد و هشدار داد با این دست فرمان در نیمه دوم سال فیلم پر فروش نخواهیم داشت. با تصور این که سینما «هیچ» ندارد وارد اکران پاییز شدیم. مهر ماه فیلم های زرد، خفه گی، قهرمانان کوچک، آزاد به قید شرط، شنل،خانه دختر و ایتالیا ایتالیا روی پرده رفتند و خب می شد پیش بینی کرد هیچ کدام پتانسیل فروش 10 میلیارد تومان یا بالاتر ندارند. البته کمی پیش از این فیلم ها «ملی و راه های نرفته اش» آمده بود که در این گزارش ذیل اکران پایین دیده شده است. بله؛ فیلمهای اکران اول به باشگاه 10 میلیاردی ها وارد نشدند اما فروش چند فیلم فراتر از انتظار بود. «خفه گی» روی کاغذ شانس چندانی برای موفقیت ندارد اما فیلم سرد و ساکن فریدون جیرانی به مذاق خیلی ها خوش آمد. «زرد» کلی بازیگر دارد ولی این مقدار فروش در فصل پاییز برای کمتر فیلمی رقم می خورد. «قهرمانان کوچک» گلیم خود را بخوبی از آب بیرون کشید و نماینده شایسته سینمای کودک لقب گرفت. البته فیلم کم فروش هم داریم مثل «شنل» و «آزاد به قید شرط» ولی در مجموع این دور از اکران نمره قبولی می گیرد و حتی می توان گفت غالفگیر شدیم.»
متن کامل این مقاله به همراه تصاویری از فیلمهای سینمایی در اینجا قابل مشاهده است.