تبیان، دستیار زندگی

۲۳ داستان در «قصه‌های ننه آغا»

نویسنده رمان پرفروش «رویای نیمه شب» گفت: مجموعه داستان «قصه‌های ننه آغا» دارای ۲۳ داستان است که در آن مادربزرگی یزدی نوه‌اش را راهنمایی می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
«رویای نیمه شب»

 
مظفر سالاری نویسنده از در دست انتشار بودن مجموعه داستان تازه خود با عنوان «قصه‌های ننه آغا» خبر داد و گفت: همیشه دلم می‌خواست خاطرات کودکی و نوجوانی‌ام را ثبت کنم ولی خب این دوران حدود 40 سال پیش بوده ولی امروز زمانه تغییر کرده و بسیاری از ارزش‌هایی که بوده امروز کمرنگ شده و نوعی گسست میان نسل قبل و نسل جدید ایجاد شده است.

وی افزود: برای پاسداشت ارزش‌هایی که روزگاری در جامعه حاکم بوده و گاهی هنوز حاکم هست این مجموعه داستان را نوشتم. این داستان دو شخصیت اصلی مانند «قصه‌های مجید» دارد که یکی من و دیگری «ننه آغا» است. آغا به معنای بزرگ است که در یزد و برخی نقاط به مادر پدر «ننه آغا» گفته می‌‌شود.

نویسنده کتاب پرفروش «رویای نیمه شب» در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به داستان‌های این کتاب گفت: بیست و سه داستان در این کتاب آمده که آنها را برای ماهنامه «دوست نوجوان» به سردبیری فرهاد حسن‌زاده به مرور نوشته بودم و ابتدا در آن چاپ شده است. 

سالاری گفت: در این داستان‌ها «ننه آغا» مانند یک پیر راهنما و مرشد در کنار راوی داستان که نوه‌اش باشد حضور دارد. حرفم این است، زمانی که در خانواده‌های سنتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها وقتی در کنار خانواده بودند وجود معنوی آنها چه نعمتی بوده است. «ننه آغا» در این داستان فرد فرهیخته‌ای است که از طب سنتی، داستان‌ها و افسانه‌ها و ... با خبر است و به عبارتی یک فرد دنیا دیده است که در نقاط عطف نوه‌اش را راهنمایی می‌کند.

او یادآور شد: بازخوردهایی که از مجله می‌گرفتیم نشان می‌داد نوجوانان از آنها استفاده می‌کردند و باید یادآور کنم که این قصه‌ها در فضای سنتی شهر یزد نوشته شده و می‌گذرد.

بر اساس این گزارش مجموعه داستان «قصه‌های ننه آغا» اثر مظفر سالاری در دست انتشار بوده و انتشارات کتابستان معرفت آن را روانه بازار کتاب خواهد کرد.

منبع: فارس