تبیان، دستیار زندگی

انگیزه برای سفر با این ۷ راه!

افراد با انگیزه می‌توانند به هر چیزی که در ذهن‌شان هست، برسند. اما یک نفر چطور می تواند در این زندگی صنعتی انگیزه برای سفر داشته باشد. وقتی شما با کارهایتان مشغول هستید و افرادی زیادی هستند که ایده سفر کردن را، کاری بیهوده می دانند، این انگیزه سخت‌تر نیز خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گردشگری

گاهی شما با برنامه‌ریزی‌‌هایی که برای سفر می کنید اشباع شده و خسته می شوید و شاید از اینکه مدتی را در راه باشید، کلافه خواهید شد. بهتر است بدانید که انگیزه یک سرچشمه نامحدود نیست اما مثل یک باطری می ماند که باید همیشه آن را شارژ نگه دارید. با اینکه سفر خیلی هیجان انگیز به نظر می رسد اما زندگی گاهی به گونه ای پیش می رود که چشم باز می کنید و می بیند زمان بسیار زیاد از زندگی‌تان را بدون مسافرت کردن گذرانده اید.

روی موضوعات اقتصادی زندگی تمرکز کنید

بهترین موضوع انگیزه برای سفر تمرکز روی وضعیت مالی‌تان است. وقتی در نگاه دیگران آدم مقتصد و متمرکزی از لحاظ اقتصادی دیده شوید، برای خودتان هم راهی خواهد بود که بیشتر به نوع خرج کردن درآمدتان توجه داشته باشید. با این کار غیر مستقیم مردم باعث متمرکز شدن شما خواهند شد و انگیزه ای به وجود می آید که هدف هایتان را در نظر بگیرید و بر روی مواردی که برایتان مهم و ارزشمند هستند تمرکز کنید. مثلا اگر بدانید که این رستورانی که امشب رفته اید به اندازه اقامت یک شب در بعضی از مکان ها برایتان خرج برداشته، تعجب خواهید کرد. یا اینکه حتی متوجه می شوید که با این لباسی که نه از روی نیاز خریده اید می شود پول بلیط چند جاذبه را فراهم کرد.

زمان اختصاص دهید
همیشه چیزهایی بر سر راهتان قرار می گیرد، درست است؟ البته. شخصی که برای یک سفری در حال برنامه‌ریزی است ممکن است موارد زیادی غیر قابل انتظار بوده اند، جلوی راهش سبز شوند. حتی مسائل بسیار کوچکی شاید تمرکز شما را به هم بزند. مثلا در حالی که می خواهید سفر بعدی‌تان را برنامه ریزی کنید یادتان می افتد که لباس ها را نشسته اید! اما راه حل این چیست؟ یک روز و یا یک ساعت خاص که حتما برای سفر کردن اختصاص دهید و در مورد سفر فکر کنید، تحقیق کنید و مقصدهای دلخواهتان را انتخاب کنید. این زمان را یک بخش ثابت در زندگی تان قرار دهید و به مرور می بینید که برنامه ریزی سفر به یک عادت بسیار خوب برایتان تبدیل شده است و به طور ناخودآگاه آن را انجام می دهید.

مجله های گردشگری بخوانید
مطالعه در مورد تجربه گردشگران، مطالب معرفی یک جاذبه و … به شما نشان می دهد که سفر کردن ساده تر از آن چیزی است که تا به حال فکر می کرده اید. در این مجله ها، پیشنهادهای کارآمد و راهنمایی هایی برای سفر پیدا خواهید کرد و البته با جاذبه هایی آشنا خواهید شد که تا به حال حتی اسم آن ها را نشنیده اید. یک روزی می رسد که می بینید از زندگی روزمره‌ خسته شده اید، بیرون زده اید و شاید خودتان یک وبلاگ گردشگری به راه انداخته اید. خواندن این مجله ها به شما انگیزه برای سفر و رهایی از فکر اینکه نمی توانید به مسافرت روید، می دهد.
کتاب بخوانید
به هر کتاب فروشی که بروید مطمئنا کتاب هایی را در مورد مقاصد متفاوت خواهید یافت. کتاب خواندن در مورد یک مقصد، شهر و یا کشور را حتی برخی از گردشگران حرفه ای از وبلاگ های گردشگری کاربردی تر می دانند. زیرا کتاب ها بسیار عمیق تر و جامع تر در مورد یک موضوعی پرداخته اند. با کتاب خواندن متوجه خواهید شد که چقدر عمیق در مورد یک جاذبه می دانید و اینکه بخواهید از آن دیدن کنید برایتان یک انگیزه برای سفر خواهد شد.

در مورد مکان هایی که می خواهید بروید، تحقیق کنید
همیشه در مورد شهر، جاذبه و هرچیزی که می‌خواهید از آن بازدید کنید به مطالعه بپردازید و در نهایت خواهید دید که یک روزی چمدانتان را بسته و برای سفر مهیا شده اید. شاید این روش کهنه به نظر برسد اما گردشگران زیادی گفته اند که قبل از اینکه به جایی سفر کنند مدام آن را در ذهنشان تصور می کرده اند. پیشنهاد می شود که در مورد جاذبه های مختلف اطلاعات کسب کنید، اخبار کشورهای دیگر را بخوانید و در کل با جهان بیشتر آشنا شوید. هرچه بیشتر بدانید بیشتر خواهید فهمید که مکان‌های بسیار زیادی وجود دارند که باید قبل از آنکه دیر شود از آن بازدید کنید. فکر کردن به چیزی در تمام شرایط و زمان ها، آن را عملی می کند.
زبان یاد بگیرید
اگر حتی زبان انگلیسی را به خوبی بلد هستید، زبان دیگری انتخاب کنید و به تدریج به فراگیری آن بپردازید. وقتی که زبان جدیدی یاد میگیرید انگیزه برای سفر خود به خود برایتان پیش می آید. شما می خواهید که از زبانی که آموخته اید استفاده کنید و با آن با مردم دیگر ارتباط برقرار کنید.

استراحت کنید
اگر زمان زیادی است که در سفر بوده اید احتمالا از هرچه راه، جاذبه و … خسته اید. سفر مطمئنا همیشه رنگین کمان و شرایط دوست داشتنی نیست. سپری کردن زمان زیادی در سفر و در جاده می تواند تجربه های خسته کننده ای نیز داشته باشد. این علت ها شاید موجب از بین رفته انگیزه برای سفر در شما شود. شاید حتی به محض اینکه به خانه رسیدید و یا در طول شرایط نامطلوب سفر با خود بگویید که دیگر هرگز از خانه بیرون نخواهم رفت. وقتی به این نقطه رسیدید اگر در طول سفر بودید همان جایی که هستید، کمی به خودتان زمان دهید و تا هر موقع که می خواهید در محل اقامتتان استراحت کنید. در این زمان ها خوب است که کمی به تلویزیون تماشا کنید، در نزدیکی محل اقامتتان قدم بزنید، به جایی مثل کافه بروید و هر کاری که شما را سر ذوق می آورد انجام دهید.


منبع: مجله الی گشت به نقل از nomadicmatt.com