«امیرهوشنگ جزی زاده هنرمند و استاد نقاشی و مینیاتور است ، وی در آثارش پیرو سبک اصفهان است و رنگ نقش اصلی طراحی هایش را ایفا نمی کند. قدرت قلم گیری ویژه ای دارد که در هنگام استفاده از تک رنگها این قدرت نمود بیشتری پیدا می کند. در ادامه اظهار نظر وی درمورد
امسال ایران حضوری جدی را در اکسپوی میلان به عنوان یکی از رویدادهای مطرح بین المللی تجربه کرد؛ حضوری که با سکوت مسؤولان ایرانی نسبت به اقدام کشور جمهوری آذربایجان برای ثبت هنر نگارگری ایرانی به نام خود تحت تأثیر قرار گرفت.
بیست و یکم مهر ماه سالروز درگذشت حسین بهزاد است. هنرمندی که سبکی جدید در هنر مینیاتور ایران ایجاد کرد و زمانی هم بود که آثار تقلبی را با تقلید امضای او به قیمت گزاف در بازار می فروختند.
شاهنامه مصور دوره ایلخانی، معروف به شاهنامه «دموت»، ارزشمندترین اثر نگارگری مکتب تبریز است؛ شاهکاری که مانند بسیاری از آثار ایران قدر ندید و به دست یک عتیقه فروش پاریسی پاره پاره و پراکنده شد.
کمال الدین بهزاد معروف ترین نگارگر مکتب هرات در دوره تیموریان بود؛ مکتبی که آن را اصلی ترین شیوه نگارگری ایران می دانند و آثار مربوط به آن از ارزشمندترین میراث گذشتگان ما در موزه های معتبر دنیاست.
آیین رونمایی از کتاب «شاهنامه شاه طهماسبی» ۸ اردیبهشت ماه در فرهنگستان هنر برگزار میشود. در این نوشتار می توانید با ارزشهای این شاهنامه خطی بیشتر آشنا شوید.
محمود فرشچیان هنرمند شناخته شده ایرانی، این روزها مشغول تازهترین اثر خود با عنوان سیمرغ است. این اثر را او به پیشنهاد آیتالله جوادی آملی در دست گرفته است.
رسول جعفریان از انتشار کتاب «نگار و نگاره» با موضوع نقاشیهایی از مکه و مدینه مربوط به قرن یازده هجری قمری و تهیه گزارش هنری و تاریخی از هر یک از این نقاشیها، در آینده نزدیک خبر داد.
نمایشگاه نقاشی های استاد هوشنگ جزی زاده، نگارگر صاحب سبک که با حضور چهره های شاخص چون علی جنتی وزیر ارشاد، احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران، علی مراد خانی معاون هنری، مرتضی کاظمی مشاور وزیر جمعه ۲۶ مهر در گالری شکوه آغاز به کار کرد تا هفتم آبان ماه اد
استاد محمود فرشچیان در مراسم رونمایی از تابلو معراج به ارادت و عشق ویژه خود به امام رضا (ع) اشاره کرد و از شفای دستاش با شفاعت این امام همام نزد خداوند، سخن گفت.
یک نقاش، گرافیست و تصویرساز درباره مولفههای هنر مدرن و ارتباطش با هنر ایرانی گفت: هیچگاه هنرمند ایرانی در صدد این نبوده است که معنای هنر تلفیقی و ترکیبی را پیدا کند و دنبال این مولفه باشد و سعی کند یافتهها را از سبد غربیها در آورد.
استاد مجید مهرگان از هنرآموزان استاد فرشچیان بوده که هم اکنون نیز با وجود درجه استادی، مشتاق آموزش و شاگردی استاد است. در این مقاله با این هنرمند شهید بیشتر آشنا می شوید.
بازیل گری در كتاب نگارگری ایران می نویسد : در واقع بررسی هنر نگارگری ایران را باید با نسخه های خطی دوره ی عباسیان آغاز كرد.مكتب عباسی نامی جا افتاده برای كلیه ی نسخ خطی مـذهب و مصـور است كه به هنگام حكومت خلفای عباسی در پایتخت آنان یعنی بغداد( ۶۵۶