تبیان، دستیار زندگی

راهنمای کامل سفر به کوبا: تفریحات، هزینه ها و نکات

همان طور که می دانید کوبا یکی از کشورهای قاره ی آمریکا است، اما آیا سفر ارزان به کوبا ممکن است؟ کوبا کشور گرانی نیست اما در مورد سفر به این کشور دیدنی و جذاب نکاتی وجود دارد که می توانید در این نوشتار به طور کامل مطالعه کنید..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کشور کوبا


در سال ۱۴۹۲ برای اولین بار کریستف کلمب جزیره ی کوبا را کشف کرد. علیرغم تمام دیدنی ها و جذابیت هایی که این کشور بی نظیر دارد در کنار این که چند سالی هم هست که به یکی از مقصدهای گردشگری بعضی از ایرانیان و توریست های خارجی تبدیل شده است اما به دلایل اقتصای و برخی محرومیت ها سفر به آن چندان راحت بوده است. کشوری که هیچ چیزی از سواحل کم نظیر و ماشین های معروف دهه ۵۰ میلادی اش کم ندارد، اگر چه کوبا خیلی بیشتر از این هاست:

در کوبا می توانید در خیابان ها و کوچه پس کوچه های قدیمی قدم بزنید و از اتمسفر خاصی که در آن ها وجود دارد لذت ببرید، به کوه های بی مانندش بروید  مسیرهای کوهنوردی و پیاده روی آن ها را امتحان کنید، از تاریخچه ی تنباکوهای معروف کوبا بیشتر بدانید یا با ماشین های قدیمی و رنگارنگش که یکی از اصلی ترین نشانه های این کشور در جهان است، سواری کنید. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند شما را متقاعد کند تا سفر به کوبا را شروع کنید…

کوبا واقعا کشور ارزانی است مخصوصا وقتی که صحبت از مقایسه ی آن با دیگر کشورهای جزایر کاراییب باشد. اگر دوست داشته باشید سفری ارزان به کوبا داشته باشید، تقریبا با روزی ۱۵۰- ۱۸۰ هزار تومان می توانید یک روز را در این کشور دیدنی بگذرانید. البته این رقم به صورت تقریبی و در صورتی است که کاملا اقتصاد گرایانه رفتار کنید! در غیر اینصورت این عدد می تواند بالاتر از این باشد.

اقامت در کوبا
ممکن است وسوسه شوید تا در هتل های بسیار شیک هاوانا و یا اقامتگاه های لوکسی که در ورادرو وجود دارد بمانید اما یکی از بهترین گزینه های اقامتی در کوبا « casas particulares» است. این مکان ها در واقع مانند مهمانخانه هایی هستند که در آن ها می توانید اقامت به نسبت ارزان و راحتی داشته باشید. برای اینکه بتوانید کاساها را پیدا کنید باید در خیابان ها شروع به پیاده روی کنید و از افراد محلی درباره ی آن ها بپرسید، کاساها در همه ی شهرهای کوبا وجود دارند، بعد از آن می توانید از این کاسا دیدن کنید و بعد تصمیم بگیرید که دوست دارید در آن ها بمانید یا نه. البته پیدا کردن کاسا در بیشتر مواقع راحت است چرا که در روی دیوار آن ها معمولا یک لنگر بزرگ کشیده شده است که نمادی از کاسا است. هزینه ی اقامت در این کاساها هم به نسبت منطقه ای که در آن قرار گرفته اند می توانند متفاوت باشند. برای مثال از ۲۰ دلار به همراه صبحانه ی رایگان شروع می شود و تا ۴۰ دلار هم ممکن است برسد.

غذاهای کوبایی
غذاهای کوبایی هم واقعا خوشمزه و هم ارزان هستند. از غذاهای ارزانی که در سفر به کوبا می توانید تهیه کنید، ساندیویچ ها و پیتزاهای مخصوصی کوبا که فقط ۱ دلار قیمت دارند که این غذاها را می توانید در مغازه هایی به نام پالادارس (paladares) تهیه کنید. یکی از غذاهای معروف کوبا ropa vieja نام دارد که تصویر آن را در اینجا می توانید ببینید، غذایی که از گوشت قرمز به همراه برنج و لوبیا با یک سس خاص درست می شود و واقعا خوشمزه است و آن را می توانید در رستوران های بزرگ تر با قیمت ۵ دلار سفارش دهید.

ساحل کشور کوبا

سیستم حمل و نقل در کوبا
یکی از بهترین تفریحاتی که در سفر به کوبا باید داشته باشید، سوار شدن و گشت و گذار با ماشین های کلاسیک و قدیمی کوبایی در شهر است. در تمام شهرها و مخصوصا شهر هاوانا، تورهای سواری این ماشین ها با قیمت پایین را می توانید تجربه کنید.

سیستم تاکسیرانی در شهرهای بزرگ کوبا مثل هاوانا و ورادرو و ترینیداد بیشتر به چشم می خورد اما اگر بخواهید با ماشین های کلاسیک کوبایی بگردید باید هزینه ی بیشتری به نسبت تاکسی ها بپردازید تقریبا به ازای هر سواری ۸ تا ۱۰ دلار باید پرداخت کنید اما پیشنها می کنیم قبل از اینکه سوار این ماشین ها شوید ابتدا سر قیمت با راننده توافق کنید.

در کوبا از چه جاهایی دیدن کنیم؟
سفر به کوبا بدون دیدن شهر هاوانا پایتخت زیبای این کشور بی معناست، منطقه ی قدیمی شهر هاواناو در سال ۱۹۸۲ در فهرست میراث جهای یونسکو هم ثبت شده است. هاوانا پر از ساختمان هایی با معماری بی نظیر، مردم جالب و گرم و البته ماشین های کلاسیک رنگارنگ است. در این شهر می توانید یکی از این ماشین ها کلاسیک را اجاره کرده و با آن همه جای شهر را کامل بگردید.

حتما از ساحل واردرو دیدن کنید که یکی از معروف ترین مقاصد ساحلی کوبا است. این ساحل به داشتن آب های فیرورزه ای رنگ، درختان نخل و ماسه های سفید رنگش مشهور است.

ترینیداد از دیگر شهرهای کوبا است که زمانی مستعمره بوده است، خانه های رنگی رنگی و خیابان های سنگ فرش شده  از مهم ترین ویژگی های ترینیداد است.

بهترین زمان سفر به کوبا
در ماه های دسامبر تا می آب و هوای کوبا بسیار مطبوع است و معمولا آسمان آفتابی است، به همین دلیل این زمان را می توان بهترین زمان سفر به کوبا دانست. ماه های ژوئن تا اکتبر جز فصل های پر بارش در کوبا است. فصل پر گردشگر در کوبا ماه های دسامبر تا مارچ است که در این زمان قیمت ها تا حد کمی بیشتر می شود. اگر بخواهید در زمان خلوت تر و کم گردشگر تری به کوبا سفر کنید باید ماه های آپریل، می و نوامبر را انتخاب کنید.


منبع: مجله الی گشت