تبیان، دستیار زندگی

برگزاری سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین»

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ایلام از برگزاری ششمین سوگواره شعر کردی عاشورایی "شین" خبر داد و گفت: در این برنامه شاعران جوان و پیشکسوت تازه‌ترین سروده‌های عاشورایی خود را ارائه خواهند کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شب شعر عاشورایی


فرهاد شاهمرادیان با اشاره به برگزاری  ششمین سوگواره شعر کردی عاشورایی "شین" در روز چهارشنبه دهم آبان‌ماه 96 از ساعت 19:30 در دانشگاه ایلام در سالن آمفی‌تئاتر آیت‌الله حیدری، گفت: این مراسم با همکاری و مشارکت دانشگاه ایلام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و جهاد دانشگاهی واحد ایلام برگزار می‌شود.

او درباره جزئیات این سوگواره‌ی ادبی اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته اجرای این برنامه بر عهده شاعر مطرح و توانای معاصر جناب آقای جلیل صفربیگی خواهد بود و شاعران سرآمد و توانای استان آقایان حبیب‌اله بخشوده، نورالدین رحیمی، محمدرضا رستم‌پور، نعمت‌الله داوودیان و روح‌الله باقلانی در مراسم حضور خواهند داشت.

وی گفت: در این برنامه نورالدین نوراللهی، علی محمد ارسلانی، سمیه مهری، حدیث حیدربیگی، حیدر حسین‌نیا، اسلام انصاری‌فر، عبدالصاحب استوار، محمدرضا رشیدی و تنی چند از شاعران جوان استان تازه‌ترین سروده‌های عاشورایی خود را ارائه خواهند کرد.

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ایلام از عموم عاشقان و شیفتگان ابا عبدالله الحسین علیه السلام و علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و ادبیات کردی برای حضور در این برنامه دعوت کرد.

شاهمرادیان همچنین گفت: با سیاست‌گذاری‌های درست حوزه هنری، شعر آیینی کردی در ایلام در حال حاضر از نظر کمی و کیفی درخور اعتناست و مجموعه شعر آیینی تعدادی از شاعران توانمند و شناخته‌شده استان در دست چاپ یا آماده چاپ است و خوشبختانه شعر کردی آیینی ایلام مخصوصا در حوزه شعر عاشورایی جایگاه قابل قبولی دارد.

او بیان کرد: با روی آوردن مداحان به نوحه‌های کردی و استقبال عمومی، شعر عاشورایی در سال‌های اخیر به ذهن و زبان مردم راه پیدا کرده است و هم‌اکنون خیلی‌ها اشعار عاشورایی شاعران ایلامی را در خلوت و جلوت زمزمه می‌کنند.

منبع: ایسنا