تبیان، دستیار زندگی

سرنوشت نامعلوم بوئینگ‌

فاکس نیوز در مصاحبه‌ای اختصاصی نظر دونالد ترامپ را درباره طیف گسترده‌ای از مسائل جویا شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دونالد ترامپ
به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ماریا بارتیرومو»(Maria Bartiromo)، مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مصاحبه ای اختصاصی انجام داد. در این مصاحبه، مجری فاکس نیوز نظر دونالد ترامپ درباره طیف گسترده ای از موضوعات شامل اصلاحات مالیاتی، نظام درمانی آمریکا و بحران آمریکا با کره شمالی را جویا شد.
مجری برنامه  «ساندی مورنینگ فیوچرز» قبل از شروع این مصاحبه گفت: دونالد ترامپ اندکی بیش از نه ماه است که رئیس جمهور آمریکا شده است، بخش زیادی از این مدت صرف ابطال و جایگزینی طرح درمانی اوباماکر شده است. اکنون توجه دولت آمریکا روی یک وعده انتخاباتی دیگر به نام اصلاحات مالیاتی در آمریکاست. درحالیکه طرح بودجه هم در مجلس سنا و هم در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده است، اکنون مسیر برای رسیدن به یک توافق فراهم شده است.
مجری فاکس نیوز پس از این مقدمه مصاحبه با دونالد ترامپ را آغاز کرد.
ماریا بارتیرومو از دونالد ترامپ پرسید: ما در هفته ای قرار داریم که شاخص سهام داو جونز به بیست و سه هزار واحد رسید، یعنی از زمان انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور آمریکا بیش از پنج تریلیون دلار ارزش در بازار ایجاد شده است، بخش زیادی از این ارزش ناشی از انتظارات و امیدها به اجرای سیاست های شما بوده است. به ما بگوئید که ما اکنون در طرح مالیات در کجا قرار داریم؟
دونالد ترامپ در پاسخ به مجری فاکس نیوز گفت: ما عملکرد بسیار خوبی داریم، ما رای گیری بسیار عالی را در مورد بودجه داشتیم، بودجه به صورت غیرمستقیم تصویب شده است. طرح مالیات ها به زودی تصویب خواهد شد. من طرح مالیاتی ام را کاهش مالیاتی می نامم، ما شاهد بیشترین کاهش مالیاتی در تاریخ آمریکا خواهیم بود. فکر می کنم که علاقه بسیار زیادی به کاهش مالیات ها وجود دارد. این علاقه نه تنها از طرف کسانی است که ما در کنگره با آنها کار می کنیم بلکه از طرف مردمی است که بیرون از کنگره هستند و می خواهند شاهد اقدام باشند. متوسط کاهش مالیات به ازای هر نفر یا هر گروه، می تواند پنج هزار دلار باشد. من مشتاقم که شاهد اجرای این طرح باشم.
دونالد ترامپ در ادامه ابراز امیدواری کرد که رای کافی برای تصویب لایحه کاهش مالیات ها را داشته باشد.
وی گفت: ما طرح درمانی را هم تصویب خواهیم کرد که فکر می کنم سه یا چهار ماه دیگر طول خواهد کشید.
مجری به خصومت های شخصی بین دونالد ترامپ و افرادی مثل سناتور باب کورکر و جان مک کین اشاره کرد و گفت آیا این اختلافات و خصومت ها مانع از دستیابی شما به اهدافتان خواهد شد؟
دونالد ترامپ در پاسخ گفت: خیر، اگر بخواهم صادقانه بگویم برخی وقت ها کمک کننده هم هست. باید ببینیم که در نهایت چه خواهد شد؟ من معتقدم که ما در زمان مناسب رای لازم را برای طرح درمانی خواهیم داشت و رای لازم برای مالیات ها را هم خواهیم داشت. طرح نظام درمانی کاری دشوارتر است و باعث خواهد شد که طرح مالیات ها آسان تر شود. ما می خواهیم مالیات ها را کاهش دهیم و این کاهش برای طبقه متوسط و برای کسب و کارها مفید است. ما در حال از دست دادن شرکت هایمان هستیم، شرکت ها درحال ترک کردن کشور هستند. از زمانی که من رئیس جمهور آمریکا شدم، این روند واقعا متوقف شده است، کاهش یافته و علاقه وافری برای کسب و کار در این کشور به وجود آمده است. خیلی چیزها تغییر کرده است. امسال سالی بسیار عالی برای اشتغالزایی بوده است.
دونالد ترامپ ادامه داد: من دوست دارم که تا پایان سال این طرح ها و لوایح تصویب شوند و اگر تصویب آنها خیلی طول بکشد ناراحت می شوم.
دونالد ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا می خواهد مالیات افراد ثروتمند را افزایش دهد گفت: از این جنبه که من می خواهم به طبقه متوسط رسیدگی کنم بله، مالیات ثروتمندان افزایش می یابد اما این رقم بسیار زیاد نخواهد بود.
دونالد ترامپ در ادامه مصاحبه با این شبکه تلویزیونی به پرسشی درباره مالیات بر شرکت ها در آمریکا گفت: شاید کاهش مالیات بر شرکت ها مهمترین کار باشد، ما کارهای مهم بسیاری داریم، کاهش مالیات بر شرکت ها از سی و پنج درصد به بیست درصد، کاهش بسیار زیادی است. این کاهش بیشترین میزان کاهش مالیات بر شرکت ها است. این کاهش برای شرکت ها بسیار خوب است ، برای سرمایه گذاران خوب است.
رئیس‌جمهور آمریکا افزود:اگر تولید ناخالص داخلی ما یک درصد افزایش یابد، برابر با دو تریلیون و پانصد میلیارد دلار خواهد بود. این رقم بسیار بالاست. فکر می کنم که ما می توانیم بیش از یک درصد رشد داشته باشیم. من می گفتم که ما رشد سه درصدی خواهیم داشت. ما در سه ماهه گذشته سه و دو دهم درصد رشد داشتیم. ما مدت زمان طولانی بود که چنین رشدی نداشتیم.
دونالد ترامپ تصریح کرد که در این دوره کوتاه از ریاست جمهوری خود توانست مقررات دست و پاگیر را بسیار کاهش دهد درحالیکه هیچ رئیس جمهوری در کل دوره ریاست جمهوری اش نتوانست چنین کاهشی را داشته باشد!
وی در ادامه به پرسشی درباره اینکه می خواهد چه کسی رئیس بانک مرکزی آمریکا باشد پاسخ داد و گفت: برخی می گویند گزینه ها به دو نفر یعنی آقای تیلور و آقای پاول رسیده است، من با ژانت یلن دیدار داشتم . من سه نفر را مد نظر دارم و افراد دیگری هم هستند. من به زودی تصمیم خود را می گیرم.
دونالد ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی شد که کشورهای دیگر از آمریکا سوء استفاده کردند.
وی افزود: ما مشغول مذاکره در توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی(نفتا) بوده ایم، یا دوباره با نفتا مذاکره می شود که به نفع آمریکا باشد یا اینکه این توافقنامه خاتمه خواهد یافت.
دونالد ترامپ در ادامه مصاحبه با این شبکه تلویزیونی به پرسشی درباره دیوار مرزی آمریکا پاسخ داد و گفت: ما باید دیوار با مرز مکزیک را احداث کنیم، باید به اوضاع مکزیک نگاه کرد. ما باید دیوار را احداث کنیم و جلوی قاچاق مواد مخدر را تا حد زیادی بگیریم. بسیاری از موارد مخدر از مرزی جنوبی وارد آمریکا می شود.
مجری فاکس نیوز گفت: هفته گذشته در این برنامه، ما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را داشتیم که از شما به علت تائید نکردن ایران(توافقنامه ایران) تمجید کرد و به شما تبریک گفت. آیا فکر می کنید که می توانید اروپایی ها را در تحریم ها و نفروختن فناوری به ایران همراه کنید؟
دونالد ترامپ گفت: صادقانه بگویم که من به آنها گفتم، آنها دوستان من هستند، من با همه آنها روابط دوستانه دارم، چه امانوئل(مکرون رئیس جمهور فرانسه) باشد و چه آنگلا(مرکل صدراعظم آلمان) باشد، من واقعا این افراد را دوست دارم و به آنها گفتم که همچنان (در ایران) پول در بیاورید و نگران نباشید، ما در این زمینه نیازی به شما نداریم، شما همچنان پول در بیاورید، وقتی که ایران از آلمان و فرانسه و دیگران میلیاردها دلار جنس می خرد، حتی از ما، آنها قصد داشتند از ما بوئینگ بخرند و من نمی دانم که توافقنامه(خرید) چه خواهد شد؟ اما وقتی که آنها(ایرانی ها) این چیزها را می خرند اندکی برای این کشورها(فروشنده) سخت خواهد بود که کاری بکنند! من به آنها گفتم که پول دربیاورید و نگران نباشید ما در این زمینه نیازی به شما نداریم.
مجری فاکس نیوز در ادامه درباره کره شمالی و نقش چین در حل این بحران پرسید.
دونالد ترامپ گفت: من روابط بسیار خوبی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دارم، وی هم اکنون درحال برگزاری کنگره حزب (کمونیست) است. آنها درحال کمک به ما هستند، آنها سیستم بانکی شان را به روی کره شمالی می بندند. آنها نفت را قطع کردند. سیستم بانکی چیزی است که ما می توانیم مشاهده کنیم چون همه آنها از این جا انجام می شود اما انتقال نفت چیزی نیست که بتوان مشاهده کرد. چینی ها برای نخستین بار کارهای زیادی را انجام می دهند. رئیس جمهور چین برای چین کار می کند و من هم برای آمریکا کار می کنم اما ما روابطی منحصر بفرد داریم. چین واقعا دارد به ما کمک می کند. نود و سه درصد اجناسی که وارد کره شمالی می شوند از چین وارد می شوند. چین نقش بسیار مهمی دارد. رئیس جمهور چین این قدرت را دارد که بتواند کارهای زیادی درباره کره شمالی انجام دهد. باید دید که چه می شود؟ هرچند همه این ها را گفتم اما ما برای همه چیز آماده هستیم. ما آنقدر آماده ایم که شما باور نمی توانید بکنید. شما شوکه خواهید شد اگر ببینید که ما چقدر آماده ایم؟
دونالد ترامپ در بخش دیگری از مصاحبه با این شبکه تلویزیونی درباره شبکه های اجتماعی از جمله عادت توئیت نویسی خود گفت: توئیت کردن مثل تایپ کردن است. رسانه های جعلی وجود دارند که برخورد نامناسبی با من داشتند و من افراد زیادی را در توئیتر و اینستاگرام وفیس بوک دارم که شمارشان به یکصد و بیست و پنج میلیون نفر می رسد. وقتی که کسی درباره من چیزی می گوید، من قادرم که جوابش را در این شبکه ها بدهم.
دونالد ترامپ در ادامه این مصاحبه گفت: به نظر من طبقه متوسط آمریکا آن چیزی را که باید دریافت کند، دریافت نکرده است. آنها مستحق خیلی چیزها هستند. من می خواهم که طبقه متوسط خیلی چیزها را دریافت کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان