تبیان، دستیار زندگی

جایزه جلال کماکان بدون دبیر

در حالی که جایزه ادبی جلال ‌آل‌احمد کمی بیش از چهل روز دیگر باید اهدا شود اما کماکان خبری از معرفی دبیر و هیات علمی این جایزه نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جایزه جلال

کمی بیش از چهل روز دیگر و به عادت هرسال، گران‌قیمت‌ترین جایزه ادبی کشور برگزیده خود را خواهد شناخت. جایزه ای که هر ساله از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چهار سال اخیر با اجرای بنیاد شعر  و ادبیات داستانی اهدا می شود. با این حال هنوز خبری از معرفی هیات علمی و دبیر علمی این جایزه نیست.

حدود یک ماه پیش از این، روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی در خبری از انتخاب یکی از نویسندگان به‌نام ایران به عنوان دبیر علمی این جایزه خبر داد و اعلام کرد که حکم وی به زودی ابلاغ خواهد شد که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

جایزه ادبی جلال آل احمد در سه سال گذشته با تغییراتی در ساختار اجرایی خود از جمله کاهش بیش از دو سوم مبلغ این جایزه همراه بوده است که این اتفاق با انتقادات زیادی از سوی اهالی قلم نیز همراه بود.

با این همه آنچه از روند اجرایی این جایزه در سال جاری تاکنون اطلاع رسانی شده است، انتخاب مدیرعامل بنیاد شعر وادبیات داستانی به عنوان دبیر اجرایی این جایزه همانند سال‌های گذشته بوده است.

همچنین پایگاه اینترنتی این جایزه ادبی نیز مدتی است از دسترس خارج شده است و مخاطبان آن با چنین تصویری در آن مواجه می‌شوند.

پایگاه اینترنتی جایزه جلال


یادآوری می‌شود از سال ۱۳۹۳ و در پی تصمیم کارگروه ویژه جشنواره‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری جایزه ادبی جلال‌­آل­‌احمد، جشنواره بین­‌المللی شعر فجر و جایزه ادبی پروین اعتصامی به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان واگذار شده است.

منبع: مهر