تبیان، دستیار زندگی

مأمن خانه من (قسمت اول)

بعد از یک روز کاری سخت و پرمشغله وارد حریم خونه هامون می‌شیم و همنشین اعضای خونه. درسته که خونه حریم امن ماست اما داشتن یه مأمن تو این حریمه که حس آرامش ما رو تکمیل می‌کنه و بهمون فرصت می‌ده دوباره از بین شلوغی‌ها خودمون رو پیدا کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مأمن خانه من
حقیقت اینه که یک طراحی عالی لزوما به این معنا نیست که فضا کاملا پیچیده باشه یا ساخت و تجهیز اون گران‌قیمت از آب در بیاد. ممکنه فضایی با عملکرد بهتر با قیمت کمتری ساخته بشه و خیلی کارآمدتر عمل کنه و راحت‌تر نگهداری بشه.
 تا حالا تو فضایی بودید که احساس "درستی" متناسب با اون فضا بهتون بده؟ اگر بله، به احتمال 90 درصد به خاطر طراحی ساده و عملکرد مناسبش هست، اما به خاطر داشته باشید که سادگی که ناشی از پختگی باشه دلنشین خواهد بود و طراحی یک فضای ساده به اون راحتی که به نظر می‌رسه نیست، به خصوص در اتاق خواب. چرا؟ به خاطر اینکه هر اتاق خواب باید یک تخت داخلش داشته باشه و تخت‌ها جزو مبلمان بزرگ محسوب می‌شن و روی محل قرار گرفتن وسایل دیگه و فضای حرکت فرد داخل اتاق تاثیر خیلی زیادی می‌ذارن.
مأمن خانه من
با تمام این صحبت‌ها حتی اگر یک چشم‌انداز عالی، دسترسی به فضای باز بزرگ یا مساحت خیلی زیادی در اتاق خوابتون ندارید، اصولی هست که توجه به اون‌ها باعث میشه بتونید از اتاق خوابتون به بهینه‌ترین حالت استفاده کنید و حس خوبی ازش بگیرید.

به حریم خودتون اهمیت بدهید
خیلی خوبه که بتونید در اتاق خوابتون رو با خیال آسوده باز بذارید، بدون اینکه نگران از بین رفتن حس محرمیت در اتاقتون باشید. اگر معماری منزلتون به شکلی باشه که یک راهروی کوچک مقابل درب اتاقتون باشه (به شکلی که از فضاهای عمومی‌تر منزل مثل نشیمن به فضای داخلی اتاق خواب دید مستقیم نداشته باشیم) کار شما تو این زمینه خیلی راحتتر هست.
مأمن خانه من
اما اگر هم اینطور نیست می‌تونید دست به کار بشین و با یه سری تغییرات کوچک تو چیدمان مبلمان اتاق خوابتون این محرمیت رو تا حدی ایجاد کنید. همونطور که گفتیم تخت خواب مهمترین مبلمان موجود در اتاق خوابه، با تغییر موقعیت تخت خوابتون می‌تونید میزان اشراف به فضای داخل اتاقتون رو کم کنید و حس محرمیت رو در اتاقتون بالا ببرید.

در ادامه "مأمن خانه من" با ما همراه باشید...

برای سوال پیرامون این نوشتار از طریق کانال تلگرام استودیو خلاقیت رایان با ما در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان معماری داخلی استودیو خلاقیت رایان

نویسنده: مهندس فرزانه حسینیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.