تبیان، دستیار زندگی

نظر مردم آمریکا درباره باقی ماندن در برجام چیست؟+ نمودار

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان با اجرای یک نظرسنجی، نظر مردم آمریکا درباره باقی ماندن یا نماندن این کشور در توافق هسته‌ای ایران را جویا شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سیاست خارجی
به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا معتقدند دولت ترامپ باید به برجام پایبند بماند.
بحث‌ها در آمریکا درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه دارد. در این میان، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان یک نظرسنجی انجام داد و از مردم آمریکا پرسید آیا آمریکا باید در توافق هسته‌ای ایران باقی بماند یا خیر.
۸۰ درصد از آمریکایی‌های طرفدار دموکرات‌ها گفتند آمریکا باید به برجام پایبند بماند. همچنین ۶۷ درصد آمریکایی‌های دارای نگرش‌های مستقل از دو حزب اصلی این کشور (دموکرات و جمهوری‌خواه) گفتند آمریکا باید در برجام باقی بماند. ۴۸ درصد طرفداران حزب جمهوری‌خواه نیز همین نگرش را درباره برجام داشتند و همین مسئله نشان‌دهنده آن است که حتی حزب خود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز در این خصوص دو پاره شده است.
در این نمودار رنگ صورتی به معنی خروج از برجام و رنگ زرشکی به معنای باقی ماندن در این توافق است
در مجموع و با محاسبه میانگین کلی این نظر‌ها مشخص شد، ۶۷ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند آمریکا نباید از برجام خارج شود و فقط ۲۷ درصد آن‌ها با این کار (خروج واشنگتن از برجام) موافق هستند.
سیاست خارجی

سی‌ان‌ان این نظرسنجی را دوازدهم تا پانزدهم اکتبر انجام داد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان