تبیان، دستیار زندگی

7 سوالی که درباره چادر می‌پرسند

چادرهای رنگی با زمینه رنگ های تیره برای افراد بالای ۴۰ سال و با زمینه رنگ های روشن برای افراد زیر ۴۰ سال مناسب تر هستند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چادر مشکی، چادر رنگی، خانوادگی، مهمانی، جنس پارچه، زیبایی، حجاب ، آفتاب
● چادر مشکی بهتر است یا رنگی؟
پاسخ به این سوال که چادر مشکی بهتر است یا رنگی کار مشکلی است، اما چادرهای رنگی برای میهمانی‌های خانوادگی و چادرهای مشکی برای مراسم‌ رسمی‌ مناسب‌تر هستند. چادرهای مشکی گزینه بهتری برای پوشش سرکار هم محسوب می‌شوند اما اگر در شهرهای کوچک زندگی می‌کنید، می‌توانید حتی از چادرهای رنگی سبک با زمینه‌های رنگی تیره و گل‌های برجسته و براق برای رفتن به میهمانی‌های رسمی و عروسی هم استفاده کنید.
● چادر هم سن و سال دارد؟
چادرهای رنگی با زمینه رنگ‌های تیره برای افراد بالای ۴۰ سال و با زمینه رنگ‌های روشن برای افراد زیر ۴۰ سال مناسب‌تر هستند.
● چه چادری برای چه مکانی مناسب است؟
چادرهای مشکی توری و سبک برای رفتن به عروسی، میهمانی‌های خیلی رسمی و حتی مراسم ترحیم در شهرهای بزرگ‌تر گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند و شما با پوشیدن آنها کمی شیک‌تر از دیگران به نظر خواهید رسید. چادر مشکی‌های ساده که معمولا از جنس کرپ هستند، برای رفتن به محل کار یا دانشگاه، چادر مشکی‌های با گل های ریز برای خانم‌های سالمند و چادر مشکی‌هایی با گل‌های درشت‌تر، برای خانم‌های میانسال مناسب هستند. چادرهای حریر و سبک هم به درد خانم‌هایی در تمام سنین که ساعت‌های زیادی را در طول روز چادر به سر دارند، می‌خورد. چادرهایی با گل‌های برجسته مخملی یا براق، در میهمانی‌های شب یا مراسم رسمی وقار خاصی به شما می‌دهند. اگر اهل پوشیدن روسری‌های براق و ساتن هستید، بهتر است که از خیر خریدن چادرهای براق بگذرید چون این چادرها روی روسری ساتن لیز می‌خورند و احتمالا پوشیدن آنها بعد از یکی دو ساعت شما را عصبی خواهد کرد. مگر اینکه یک کش نازک به آنها بدوزید و به این ترتیب از لیز خوردنشان جلوگیری کنید. کش چادر هم باید با ۱۰ سانتی‌متر فاصله از لبه آن دوخته شود تا چادر ظاهر بهتری روی سرتان داشته باشد. همیشه هنگام خرید چادر مشکی یادتان باشد که سبک‌ترین پارچه را انتخاب کنید و حواستان باشد که جنس پارچه، ضدچروک باشد. به تازگی‌ هم که پارچه‌های چادر مشکی ضدچروک، ضدآب و ضدحریقی وارد بازار شده‌اند که عمر طولانی و جنس خوبی هم دارند.
● چادر مناسب روز و شب با هم فرق دارند؟
چادر مشکی‌هایی با جنس پارچه مات برای استفاده در روز و چادر مشکی‌هایی با جنس پارچه براق برای استفاده در شب مناسب هستند. استفاده از چادر مشکی‌های براق در طول شب این فایده را هم دارد که هنگام رد شدن از خیابان، به راحتی به‌وسیله رانندگان دیده می‌شوید و احتمال تصادف‌کردنتان به حداقل می‌رسد.
● بهترین جنس چادر مشکی کدام است؟
اگر همین حالا سری به پارچه‌فروشی محل‌تان بزنید و قصد خریدن یک قواره چادر مشکی داشته باشید، حتما فروشنده طرح و جنس‌های بسیار مختلفی را جلوی رویتان می‌گذارد و شما را سردرگم می‌‌کند. بهتر است بدانید که به‌طور کلی، بهترین جنس‌های پارچه چادر مشکی، جنس‌های ژاپنی، کره‌ای و سوییسی هستند. پارچه‌های این ۳ کشور از سایر پارچه‌ها مشکی‌ترند و دوام بیشتری هم دارند.
● اگر چادر قرمز شد چه باید کرد؟
بهتر است که در صورت بور یا قرمز شدن سر چادر مشکی، دیگر از خیر پوشیدن آن بگذرید تا آدم شلخته و بی‌خیالی به نظر نرسید. راستی شما می‌توانید دورتادور چادرهای مشکی ماتتان را نوار اریب بدوزید تا هم از ریش‌ریش شدن احتمالی لبه‌های چادر جلوگیری کنید و هم ظاهر شیک‌تری به آن بدهید. بد نیست که نازک‌ترین پارچه چادر مشکی را برای فصل گرم سال و پارچه ضخیمی را برای فصول سرد سال انتخاب کنید تا پوشیدن چادر در سرما و گرما اذیتتان نکند.
● در بحث بهداشت چادر مشکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
▪ یکی از مهم‌ترین مسایلی که باید در مورد چادر مشکی رعایت کنید، بهداشت آن است. معمولا رنگ مشکی، کثیفی را نشان نمی‌دهد و به همین دلیل ممکن است خانم‌هایی که چادر مشکی به سر می‌کنند، از آلودگی چادرشان غافل بمانند. چادر مشکی‌ها باید حداقل هفته‌ای یک‌بار شسته شوند.
▪ چادر مشکی مخصوص بازار، محل کار یا میهمانی باید جدا باشد. هرگز وقتی از بیرون به منزل می‌آیید،‌ چادرتان را تا نکنید و کنار لباس‌های تمیز نگذارید. این کار می‌تواند باعث انتقال آلودگی‌های محیطی به لباس‌ها بشود. جای چادر مشکی روی تخت یا کنار حوله پشت در هم نیست و باید یک چوب لباسی جداگانه برای آن داشته باشید.
▪ بهتر است برای پیشگیری از ایجاد الکتریسیته بعد از شستن چادر مشکی، به مواد شوینده آن کمی نرم‌کننده هم اضافه کنید و برای پیشگیری از بور شدن، آن را با شوینده‌های مخصوص لباس‌های مشکی بشویید.
▪ اگر چادر مشکی‌ در اثر سهل‌انگاری روی زمین کشید یا ماشینی از کنارتان رد شد و آب آلوده خیابان را به آن پاشید، بلافاصله پس از رسیدن به منزل آن را بشویید.
▪ اگر نمی‌توانید چادرتان را خوب جمع و جور کنید، به آن کش بدوزید و با گرفتن گوشه‌های آن به دندان، باعث انتقال آلودگی‌های محیطی به دهانتان و ابتلا به بیماری‌های عفونی لثه در خودتان نشوید.

منبع : آفتاب
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.