تبیان، دستیار زندگی

مدیر گروه تبلیغی جهادی منادیان وحدت:

طلبه باید در تبلیغ شأن و شؤونات را کنار بگذارد

مدیر گروه تبلیغی جهادی منادیان وحدت تبلیغ را صرف داشتن روحیه جهادی بی‌ثمر دانست و گفت: تبلیغ و تحصیل باید به صورت همزمان پیش رود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : رضا شاه جانی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلبه باید در تبلیغ شأن و شؤونات را کنار بگذارد
حجت الاسلام پیام عبدالملکی اظهار داشت: در کار جهادی باید جهاد کرد و بایستی قید برخی مسائلی را زد، یعنی این که با اخلاص و بدون توجه به مسائل شأنیتی و مالی فعالیت کرد؛ طلبه باید در تبلیغ شأن خود را کنار بگذارد یعنی نباید بگوید انجام فلان کار در شأن من نیست چرا که کار جهادی است، در صورت لزوم باید کارهای در سطح ابتدایی را هم انجام داد.
مدیر گروه تبلیغی جهادی منادیان وحدت داشتن روحیه کار تشکیلاتی را مهم ترین مسأله در کار گروهی دانست و تصریح کرد: بعضاً پیش می آید که مبلغی این روحیه را ندارد، در صورتی که کار جمعی ولایت پذیری را می خواهد که همه افراد گوش به فرمان یک نفر باشند، بدون این که حرفی زده شود کار انجام شود.
وی با اشاره به تأثیر کار گروهی نسبت به فعالیت های فردی افزود: وقتی که طلبه ای در هر زمینه ای بخواهد کار فردی انجام دهد، اثرگذاری آن مثل یک دست است و تأثیر زیادی ندارد اما وقتی که یک نفر به قدرت بیست نفره تبدیل شود، طبیعتا اثر کار بیشتر خواهد شد، چرا که کار بزرگ تری صورت می گیرد که از عهده یک نفر ساخته نیست.
حجت الاسلام عبدالملکی افزود: رهبر معظم انقلاب تأکیدات زیادی را بر روی کار تشکیلاتی دارند و سیاست های نهادهای تبلیغی به این سمت است که کار به صورت گروهی و تشکیلاتی صورت بگیرد که با کیفیت تر خواهد بود.
مدیر گروه تبلیغی جهادی منادیان وحدت درباره وضعیت تبلیغ جهادی در سراسر کشور تصریح کرد: وضعیت تبلیغ جهادی نسبت به گذشته بهتر شده و نهادهای تبلیغی نیز در این راستا کارهایی را در صورت قرار داده اند اما باز هم نگاه سنتی به تبلیغ هنوز پررنگ تر از تبلیغ گروهی است که باید این نگاه عوض شود؛ امروزه کارهایی موفق هستند که در قالب تشکیلاتی انجام می گیرد.
وی با اشاره به تأثیر تحصیل بر تبلیغ گفت: طلبه باید درس خود را تا جایی که به حد لازمی برسد، ادامه دهد و سپس به تبلیغ بپردازد؛ طلبه ای مؤثر است که خوب تحصیل علم کرده باشد و صرف داشتن روحیه جهادی و نداشتن علم و بالعکس در تبلیغ بی ثمر است.
حجت الاسلام عبدالملکی اظهار داشت: طلاب می توانند در طول سال تحصیلی درس بخوانند و در ایام تبلیغی و ایامی که وقت بیشتری دارند، به تبلیغ بپردازند و بهتر است که تبلیغ و تحصیل به صورت همزمان صورت بگیرد.
منبع: خبرگزاری رسا