تبیان، دستیار زندگی
در اتاق بیشتر افراد و در مقابل آینه ها شیشه های قد و نیم قد دئودرانت، مام و عطر وجود دارد. شما کدام یک از این محصولات را استفاده می کنید؟ اگر میانه ی شما با دئودرانت ها بهتر است باید گفت که این اسپری های زیر بغل فقط بوی خوشی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عطر به دادم برس


در اتاق بیشتر افراد و در مقابل آینه ها شیشه های قد و نیم قد دئودرانت، مام و عطر وجود دارد. شما کدام یک از این محصولات را استفاده می کنید؟

اگر میانه ی شما با دئودرانت ها بهتر است باید گفت که این اسپری های زیر بغل فقط بوی خوشی را تولید می کنند، ولی اثری بر میزان ترشح عرق ندارند. شما باید در هنگام خرید این محصولات، انواعی را بر گزینید که علاوه بر خوشبو کردن بدن، خاصیت ضد عرق هم داشته باشند.

باید به طرفداران مام ها بگوییم که لازم است چند ساعت پس از مالیدن مام روی پوست، محل را با آب و صابون بشویید. با این روش مواد شیمیایی آن از روی پوستتان پاک شده و فرصت پیدا نمی کنند وارد منافذ پوستی شما شده و ایجاد حساسیت پوستی کنند. سپس می توانید لایه ای جدید از مام را روی پوست خود بمالید. انواعی از این محصولات را تهیه کنید که حاوی مقدار کمی از مواد باکتری کش مثل آلومینیوم، روی و زیوکونیوم باشد.

شما می توانید از پودر بچه برای خشک نگه داشتن پوست بدن در نواحی کشاله ران یا زیر بغل استفاده کنید. پودرها عرق را به خود جذب کرده و علاوه بر آنکه سطح پوست را خشک نگه می دارند، از عرق سوز شدن پوست شما هم پیشگیری می کنند.

توصیه هایی هنگام خرید عطر

وقتی در یک فروشگاه در مقابل قفسه ای پر از عطرهای گوناگون قرار می گیریم، برای بیشتر ما دشوار است که عطر و ادوکلن مورد علاقه خود را از میان رایحه ها و مارک های گوناگون انتخاب کنیم. در این شرایط است که به فکر عطرهایی که دوست و آشنا توصیه کرده اند، می افتیم و یکی از آنها را از فروشنده می خواهیم.

فرق بین عطر، ادوکلن و محصولاتی از این دست، در غلظت عصاره غنی سازنده آن بوهای خوش است. هر قدر عصاره روغنی خوشبو در یک محصول بیشتر باشد، ماندگاری آن محصول بیشتر است.

اگر شما پوستی چرب داشته باشید، ماندگاری عطر روی بدن شما بیش از افرادی است که پوست خشکی دارند، زیرا پوست چرب به طور طبیعی مرطوب است و رطوبت موجب نگهداری و ماندگاری بوی عطر می شود.

برای اینکه بوی عطر مدت بیشتری ماندگار باشد، عطر را به پشت گوش ها، گردن خود بزنید و مقداری اندکی را نیز روی پوست بدنتان استفاده کنید.

سازندگان عطرها، به تمام عطرها الکل اضافه می کنند، چون الکل از سطح پوست تبخیر شده و بنابراین بوی عطر از بدن شما در فضا پراکنده می شود.

شاید نام ژل حمام را شنیده باشید. ژل حمام همان صابون است که شما می توانید هنگام حمام کردن با آن بدنتان را بشویید. خانم ها و آقایان، هر دو می توانند از این محصولات استفاده کنند. ژل حمام به خوبی کف می کند و اگر بدنتان را با آب بشویید، بوی مطبوعی روی پوست شما به جای خواهد گذاشت.

بهتر است چند اسپری از عطر روی پوست خود بزنید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

فراموش نکنید باید بعد از چند ساعت، عطر و ادوکلن خود را تجدید کنید.

عطر را به بدنتان بزنید نه به لباستان، چون ممکن است لباستان را لک کند.

هنگام خرید عطر اجازه دهید، بوی عطر نمونه 10 دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس درباره خرید آن تصمیم بگیرید.

چند عطر را با هم امتحان نکنید، چون حس بویایی شما پس از امتحان بوی چند عطر (رایحه) مختلف، دیگر توانایی تشخیص را نخواهد داشت.

* مطالب مرتبط :

بهترین راه فرار از بوی عرق

جلوگیری از بوی بد عرق

عرق كردن بیش از حد

چگونه بوی بد بدن را از بین ببریم ؟

علت بوی بد پا چیست؟

بهداشت پوست

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.