تبیان، دستیار زندگی

یاد بگیر پرواز با بال‏های شکسته را

خرده نوشته‏ هایی برای زندگی ؛ زندگی کن برای همه‏ ی کسانی که دوستت دارند، این قانون نانوشته ‏ی باران است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
متن عاشقانه

همه چیز رو به راه است. هر روز آفتاب در چشم‏ های شهر طلوع می‏ کند، گاهی نم نمک باران می ‏بارد. هر روز زندگی و مرگ جریان دارد، اما تنها گاهی عشق می‏ وزد، تنها گاهی... بگذار خیس بهانه شود چشمانت.

بگذار باد وحشی، پنجره ‏های باران نخورده ‏ات را کمی بترساند. بگذار جاده‏ ها به هم نرسند، چراغ‏ ها خاموش شوند، صداها گنگ باشند. این اتفاقات کوچک، پدیده‏ ی بزرگ زندگی را در هم نمی‏ ریزد.
 
زندگی کن برای همه‏ ی کسانی که دوستت دارند، این قانون نانوشته ‏ی باران است و گاهی فقط نخی از باران، می ‏تواند تو را به زندگی برگرداند. فکرهایت را در پاکت‏ های کوچکی قرار بده، سپس با اولین باران، آن‏ها را در صندوق پست بینداز و آدرس همیشگی خدا را، پشت همه‏ ی پاکت ‏ها یادداشت کن.

یاد بگیر پرواز با بال‏ های شکسته را، این نبوغی است که تنها بعضی از پرندگان دارند. خودت خوب می‏ دانی، که هر جوجه ‏پرنده ‏ای پرواز  را به ارث برده، اما طوفان که از راه برسد، تازه می‏ توانی پرنده‏ ی واقعی را بشناسی.

بادبادک نباش که با اندک نسیمی آشفته شوی و با طوفانی غرق. بادبادک، انسانی است بی‏ هدف که با اولین باد ناموافق، از خدا مأیوس می‏ شود.

کمی صبر کن، آهسته نفس بکش، بگذار باد ملایم صورتت را ببوسد؛ این می‏ تواند آشتی دوباره‏ ی تو با زندگی باشد. بعضی وقت‏ها باران پاییزی می ‏تواند پنجره ‏هایی را که مدت‏هاست ندیده ‏ای، نشانت بدهد.
همه چیز رو به راه است تا خدا هست...

شهر من هنوز سیاوش دارد

جنگ‏های بسیاری را دنیای پیر تجربه کرده است؛ گاهی شکست و گاهی پیروزی. بهانه‏ های جنگ ‏های واهی، تنها یک چیز است؛ «صلح». اسطوره‏ ها، همیشه از لابه لای خون و مرگ سر برمی آورند و برای تاریخ جاودانه می ‏شوند.

پدیده‏ عجیبی است نبرد با غول ‏های افسانه‏ای داستان‏ های واقعی؛ پیکار با سپاه پرندگان شوم سرنوشت، جنگیدن با دست‏های زمخت زندگی، زورآزمایی با سربازان تنومند وسوسه و به خاک مالیدن پوزه‏ی سگ وحشی هوس.

کار سختی است زندگی در خیابان‏ های شهر، هنگامی که مجبور باشی برای هر نفس، با دیوهای واقعی و حقیقی روبه رو شوی و از میان آتش مهلکه، سیاوش شوی و شاهنامه‏ ات را روسفید کنی.