تبیان، دستیار زندگی

ازدواج بدون شکست

​ گلاسر در کتاب ازدواج بدون شکست، خطاب به زوج هایی که در زندگی احساس ناخشنودی، رنج و ناامیدی دارند چنین می گوید: این نکته بسیار مهم است که آن چه زندگی شما را با بن بست مواجه کرده، رنج روزمره نیست، بلکه از دست دادن امید به زندگی بهتر، زندگیتان را تلخ کرده است. اما آیا تاکنون این گونه فکر کرده اید؟ نه. این ها افکار اختیاری اند و اگر شما بخواهید، می توانید همین الان افکارتان را تغییر دهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ازدواج، همسر، زندگی مشترک، خانواده، عشاق موفق

برای شروع، صبر کنید تا موقعیتی به دست آید که با همسرتان تنها باشید و روابطتان حالت خنثی داشته باشد، یعنی بدون هرگونه بحث یا دعوا. سپس با لحنی مؤدب و کنجکاوانه از همسرتان بپرسید: «الان از زندگی مشترکمان راضی هستی؟» اگر همسرتان بگوید: «نه» یا «بدنیست»، که من حدس می زنم یکی از این جواب ها را بدهد، بگویید «موافقم» یا بگویید: «شاید این زندگی برای تو بد نباشد، اما برای من کافی نیست.» و اگر پاسخش مثبت بود بگویید: «خوب ممکن است تو راضی باشی، اما من نیستم.»
اگر پرسید زندگی مشترکتان چه مشکلی دارد یا چرا ناراحتید، بگویید «نمی خواهم از مشکلات حرف بزنم، زیرا چندان فرقی ندارد که ما با هم موافق باشیم یا نباشیم، صحبت در باره ی مشکلات چیزی را تغییر نمی دهد. مانند این است که راجع به چرخی پنچر صحبت کنیم؛ می توان تا ابد در باره ی این مشکل بحث کرد، اما تا زمانی که پنچری آن گرفته نشود، همچنان پنچر باقی خواهد ماند.»
در حالی که او می خواهد منظورتان را از این صحبت ها بفهمد، اضافه کنید: «من قصد دارم هرچه زودتر برای این زندگی کاری انجام دهم تا از آن چه هست بهتر شود. اگر تو نیز می خواهی با من همکاری کنی، بسیار خوب. اما اگر نمی خواهی، من می خواهم به عزا گرفتن و شکوه و گلایه از دست تو، خودم و هرکس و هرچیز دیگر خاتمه دهم، از این پس می خواهم سعی کنم کاری انجام دهم که هر دو لذت ببریم. زندگی بسیار کوتاه تر از آن است که بخواهیم آن را با ناراحتی آن را بگذرانیم.

منبع : ذهنگار

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.