تبیان، دستیار زندگی

این کمپوت را نخورید، به آن سفر کنید!

کمپوت جایی زیبا و خوش آب و هوا و شهری دریاچه ای در کامبوج است. در سال های گذشته افراد زیادی به این شهر سفر کردند و خیلی زود به گنج های گردشگری پنهانی که در این شهر بود پی بردند و اینگونه بود که سفرها به کمپوت بیشتر و بیشتر شد و رونق زیادی پیدا کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کمپوت در کامبوج

 عاشق ماجراجویی، غذاهای خوشمزه، فرهنگ جالب و طبیعت هستید؟ شدیدا پیشنهاد می کنیم به کمپوت در کامبوج بروید.

در کمپوت دوچرخه سواری کنید!

البته که منظور ما کمپوت خوردنی نیست! در همان نگاه اول چیزی که دستگیرتان می شود زیبایی ای خیره کننده، جادویی و حس آرامشی است که این شهر به شما می دهد و وقتی که آن را بیشتر می شناسید، این حس بیشتر  از قبل می شود. پیشنهاد می کنیم که در صورتی که می خواهید شهر را بگردید و ببینید، از دوچرخه استفاده کنید. لازم هم نیست دوچرخه را بخرید، در کنار دریاچه به ازای ۱ یا ۲ دلارمی توانید دوچرخه را کرایه کنید. کمپوت در کامبوج شهر کوچکی است  در نتیجه گشت و گذار در آن آسان و راحت است.

کامبوجی ها مردم بسیار گرمی هستند و اگر احساس کنند که جایی را بلد نیستید  یا گم شده اید فورا به کمکتان می آیند. اگر از دوچرخه برای گشت و گذار استفاده می ککنید حتما در مناطق زیر توقف کنید:

بازار ماهی فروش ها در کنار رودخانه (این بازار در دهه ی ۱۹۳۰ ساخته شده است)
فروشگاه قدیمی
میدان Durian
سینمای Old Royal
میدان Salt Miners
تالاب نیلوفر
بانک ملی کامبوج

این نقطه کوه معروفی به نام کوه بکر Bokor Mountain دارد که از دیگر دیدنی های آن هست، این کوه چشم انداز فوق العاده ای دارد و در مسیر آن جاهایی وجود دارد که باید حتما در آن ها توقف داشته باشید که یکی از آن ها هتل متروکه ی بکر است و یکی هم یک کلیسای کاتالویک متروک است. هتل بکر در دهه ی ۱۹۳۰ ساخته شده است که بیشتر خانواده هایثروتمند و سلطنتی به آن می رفته اند. هم هتل متروک بکر و هم کلیسای کاتولیک بکر هر دو در بالای کوه بکر قرار دارند. در روزهای عادی، مه غلیظی این کوه را در لفافه ای فرو میبرد و چشم انداز هیجان انگیز و جالبی به آن می دهد.
کمپوت در کامبوج


از بقیه ی مکان های جالبی که در بالای و در نزدیکی کوه بکر می توانید ببینید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجسمه ای ۲۹ متری از Lok Yeay Mao که یکی از قهرمان های اساطیری آن هاست.
بقایای کاخ پادشاهی سیاه Norodom Sihanouk’s
آبشارهای طبیعی که در اطراف این کوه قرار دارند و تابلوهای زیادی در اطراف منطقه وجود دارد که با دیدن آن های به راحتی می توانید مسیر آبشاری مورد نظرتان را پیدا کنید.

یک توصیه : اگر خواستید از این منطقه دیدن کنید حتما با موتور این کار را انجام دهید چرا که جاده شیب دار است و در جاهایی هم باریک می شود به گونه ای که بهترین وسیله برای رفت و آمد همان موتور است. البته می توانید تاکسی هم کرایه کنید اما بهتر است که این تاکسی راننده ای هم داشته باشد که به مسیر آشنا باشد. اما حتما از قبل سر قیمت چانه هایتان را بزنید و به او بگویید که می خواهید در طول مسیر توقف هایی هم داشته باشید. بهتر است یک لباس گرم سبک هم همراهتان داشته بشاشید چون در بالای کوه هوا خنک است.

از مزرعه فلفل دیدن کنید
نمی توانید بگویید از کمپوت در کامبوج دیدن کرده اید در حالیکه مزرعه ی فلفل آن را ندیده باشید! تپه های سبز انبوهی که در مجاورت دریا قرار گرفته اند محیطی عالی برای رشد فلفل است. در آسیا، فلفل های کمپوت بسیار معروف هستند. در کمپوت مزرعه های فلفل زیادی وجود دارند اما مطمئنا یکی از بهترین آن ها مزرعه ی فلفل La Plantation است که حتی تورهایی هم در آن برگزار می شود که در آن تورها راهنماها به طور کلی مزرعه را معرفی می کنند و در مورد کاشت و برداشت فلفل ها و هر اطلاعاتی که لازم است بدانید، توضیح می دهد. برای رفتن به این مزرعه هم می توانید یا با توک توک و یا با موتور بروید. مسیر این مزرعه خاکی و ناهموار است اما در طول مسیر هم می توانید شالیزارها وسیع و دیدنی برنج را ببینید، از روستاهای اطراف دیدن کنید واز «رودخانه مرموز» در کمپوت عبور کنید. حتی خودم مسیر رسیدن به مزرعه فلفل La Plantation هم یک تجربه ی کامل و جالب است و یک دید کامل از زندگی روستایی کامبوجی ها می دهد. در La Plantation انواع فلفل ها از فلفل سبز گرفته تا فلفل قرمز، فلفل سفید، فلفل مشکی تولید می شود. در این مزرعه می توانید به هر  مقداری که دوست دارید فلفل تازه خریداری کنید و از غذای بی نهایت خوشمزه ای که با این فلفل های تازه در روستا درست می شود لذت ببرید.
کمپوت در کامبوج

خرید کنید و شکم گردی کنید!
یکی از بهترین جاهایی که در کامبوج برای این کار وجود دارد جایی به نام Epic Arts است که یک رستوران  و فروشگاه است که برای افرادی که ناتوانایی و معلولیت دارند، فرصت کار ایجاد می کند. علاه بر این صبحانه ای که در این اپیک آرتز درست می شود واقعا خوشمزه است و همزمان وسایل مخصوص درست کردن نان هم در تمام شهر کمپوت در کامبوج در این رستوران- فروشگاه فروخته می شود! در طول سال هم نمایش ها و اجراهای مختلف در این مکان اجرا می شود که اگر خوش شانس باشید و در زمان درست سفر کرده باشید یکی از از آن ها را می بینید چون واقعا سرگرم کننده است و تجربه ی خیلی خوبی است.

آن ها می خواهند این پیغام را به گوش همه برسانند که هر کسی توانایی این اجرای هنر را دارد… علاوه بر این می توانید از آیتم های مختلفی که در فروشگاهشان عرضه می شود هم خریداری کنید.

منبع: مجله الی گشت