تبیان، دستیار زندگی

ترامپ در خلیج فارس غرق شد

ایرانیان بعد از سخنان خصمانه دونالد ترامپ درباره ایران و خلیج فارس، صفحه‌ی رسمی او را غرق در عبارت "خلیج فارس" کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ترامپ در خلیج فارس غرق شد
بعد از سخنرانی توهین آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران در روز جمعه ۲۱ مهرماه و اعلام سیاستهای خصمانه کاخ سفید علیه دولت ایران، کاربران ایرانی با حضور در صفحه رسمی اینستاگرام ترامپ، نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند.
از آنجایی که در این اظهارات، رئیس جمهور آمریکا با تحریف نام خلیج فارس از آن با عنوان جعلی خلیج عربی یادکرد، کاربران ایرانی با به کارگیری هشتگهایی چون persian_gulf_for_ever ، persiangulf، خلیج فارس، لبیک یا خامنه ای و trump_is_stupid در صفحه رسمی وی، اعتراض خود را به این اظهارات ایران ستیزانه اعلام کردند.

 مهم‌تر از جملاتی که کاربران می‌نویسند، کلمات کلیدی می‌باشد و این ککلمات کلیدی است که بسیار پر اهمیت می‌باشد.


بررسیها نشان می دهد که در پست ضد ایرانی صفحه رسمی ترامپ که به تشریح محتوای سخنرانی زننده وی اختصاص یافته، بیش از ۲ میلیون کامنت (اظهارنظر) با هشتگهای فوق تاکنون درج شده و در عرض ۲۴ ساعت نیز ۱.۳ میلیون کامنت به ثبت رسیده است.
این درحالی است که پیش از این پست هایی که در صفحه رسمی اینستاگرام ترامپ منتشر شده بود کمتر از ۲۰ هزار کامنت داشته است.
در همین حال کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی توئیتر نیز نسبت به اظهارات خصمانه ترامپ واکنش اعتراضی داشتند. به نحوی که طبق برآوردها بالغ بر ۱۵۰ هزار توئیت در کمتر از ۲۴ ساعت در این باره منتشر شد.

یک نکته: در گذاشتن کامنت‌ها از هشتگ استفاده کنید

برای استفاده از هشتگ باید به یکسری از نکات دقت داشته باشید تا مطلب ارسال شده، مورد نظر نظر قرار گیرد و تاثیر‌گذار باشد. یک هشتگ می‌تواند کلمه معمولی، مخفف، اصطلاح، ترکیبی از عدد و حروف یا عبارت باشد.(بر فرض مثال asa#) اگر قرار است یک جمله یا عبارت را در زمینه خاص هشتگ‌گذاری کنید، توجه داشته باشید که بین کلمه از هیچ فاصله‌ای نمی‌توان استفاده کرد، تمام حروف و اعداد باید پشت سر هم نوشته شوند و به جز علامت # که در ابتدای موضوع مورد نظر قرار می‌گیرد‌، می‌توان داخل آن نیز علایم دیگر را به‌کار برد.

ما که وقت می‌گذاریم، پس موثر باشیم

گاهی اوقات مشاهده می‌شود در اعتراض به سخنان یا حرکات برخی شخصیت‌ها، ایرانیان به صفحات آن‌ها رفته و اعتراض خود را با گذاشتن نظرات مختلف در صفحات آن اشخاص مطرح می‌کنند. این امکان به لطف وجود شبکه‌های اجتماعی برای کاربران به وجود آمده تا به این شکل بتوانند صدا و نظر خود را به گوش جهانیان برسانند. البته خوب است یاد بگیریم تا در صفحات اشخاص فحاشی نکنیم و اگر نظری داریم به‌طور محترمانه نظر خود را بیان کنیم. در ضمن در این صفحات، مهم‌تر از جملاتی که کاربران می‌نویسند، کلمات کلیدی می‌باشد و این ککلمات کلیدی است که بسیار پر اهمیت می‌باشد.
برای این‌که بدانیم چطور می‌توان نظرات موثر در شبکه‌های اجتماعی گذاشت چند نکته را ذکر می‌کنیم.
1- در صفحات فحاشی نکنیم، جملات ما معرف شخصیت خود ما است.
2- جملات و واژه‌های به کار رفته نشانه‌ی شخصیت ایرانیان است، ما که در دنیا ادعا می‌کنیم ملت بزرگ و متمدنی هستیم چرا با فحاشی کرد خلاف حرف خود را ثابت می‌کنیم؟
3- استفاده از هشتگ و کلمات کلیدی در نظرهای خود مثل #خلیج_فارس یا #persiangulf
4- این را بدانید که هر بار که از هشتگ #خلیج_فارس استفاده می‌کنید، یک رای به سبد خلیج فارس انداخته می‌شود و حرف و نظر شما را اثبات خواهد کرد.
5- هیچ‌گاه یک واژه‌ی جعلی مثل نام خلیج ع ر ب ی را به صورت کامل و با هشتگ به کار نبرید چون به ضرر خود شماست. تا جایی که امکان دارد سعی کنید از آن واژه استفاده نکنید و یا به صورت شکسته مثب ع ر ب ی استفاده کنید.
ترامپ در خلیج فارس غرق شد

تاثیر استفاده از هشتگ

استفاده از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام باعث می‌شود آن عبارت به عنوان یک عبارت پر کاربرد، عبارت اصلی و یا عبارتی که طرفداران بسیاری دارد شناخته شود. به طور مثال اگر هر ایرانی در کامنت یا نظری که در صفحه‌ی دونالد ترامپ می‌گذارد از هشتگ خلیج فارس استفاده کند، عبارت خلیج فارس بسیار پر رنگ‌تر و شناخته‌شده‌تر می‌شود. البته خبر خوشحال کننده این است که ایرانیان این‌بار در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی از این هشتگ‌ها و امکانات به خوبی استفاده کردند که منجر شد آمریکا مجبور به استفاده از نام خلیج فارس در متن سخنرانی ترامپ شود.

اصلاح نام خلیج فارس در سایت وزارت خارجه آمریکا

به‌طور مثال در پی سخنرانی سخیفانه و بی‌خردانه‌ی ترامپ رییس جمهور آمریکا، ایرانیان زیادی به صفحه‌ی شخصی وی در اینستاگرام رفته و نظرات خود را مطرح کردند. این اتفاق خیلی جالب و موثر بود به‌طوری که وزارت خارجه‌ی آمریکا هنگام انتشار سخنرانی ترامپ در سایت خود، عبارت جعلی را حذف و عبارت صحیح خلیج فارس را جایگزین آن کرد.
این خبر را عبدالرضا رحمانی فضلی  وزیر کشور بیان داشت و در این رابطه گفت: سخنرانی ترامپ در سایت وزارت خارجه آمریکا گذاشته شده و در آن نام مجعولی که ترامپ در سخنرانی خود اعلام کرده بود، به نام خلیج فارس اصلاح شد.

تقدیر وزیر ارتباطات در مورد حضور به‌موقع کاربران در فضای مجازی

ترامپ در خلیج فارس غرق شد
آذری جهرمی وزیر ارتباطات هم با انتشار متنی در صفحه‌ی شخصی خود این‌طور نوشت: این از برکات توسعه فضای مجازی است که پروپاگاندای ترامپ، با واکنش عالمانه و وحدت آفرین مردم و مسئولین، تبدیل به فرصتی تاریخی برای ایران و انزوای بی‌سابقه آمریکا شد. همچنین او از هشتگ NeverTrustUsa# به معنی #هیچ_وقت_به_آمریکا_اعتماد_نکنید استفاه کرد.

منابع:فرارو،تابناک