تبیان، دستیار زندگی
وب سایت مایکروسافت خبر داد تنها برای اجرای 104 نرم‌افزار تحت ویندوز ویستا تضمین واقعی وجود دارد. نسخه 2/1 فهرست مایکروسافت، شمار 104 نرم‌افزار را شایسته دریافت لوگوی « گواهی شده برای ویندوز ویستا » (CERTIFIED FOR WINDO...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نرم‌افزارهای سازگار با ویستا


وب سایت مایکروسافت خبر داد تنها برای اجرای 104 نرم‌افزار تحت ویندوز ویستا تضمین واقعی وجود دارد.

نسخه 2/1 فهرست مایکروسافت، شمار 104 نرم‌افزار را شایسته دریافت لوگوی « گواهی شده برای ویندوز ویستا » (CERTIFIED FOR WINDOWS VISTA) دانسته ‌است. از این شمار، 23 نرم‌افزار وابسته به شرکت مایکروسافت و 81 نرم‌افزار دستاورد شرکت های دیگر است.

در این فهرست شمار 682 نرم‌افزار دیگر نیز شرایط دریافت لوگوی « دارای قابلیت کار با ویستا » (WORK WITH WINDOWS VISTA) را دارند كه 80 تای آن از تولیدهای مایکروسافت است.

تفاوت این دو فهرست در آن است که شمار فراوانی از نرم‌افزارهای قدیمی قابل اجرا بر روی ویستا نیستند. برای نمونه DUNGEON SIEGE 2 به عنوان یکی از بازی‌های تولیدی مایکروسافت در فهرست لوگوی « دارای قابلیت کار با ویستا » قرار گرفته‌است، زیرا این بازی در سال 2006 و پیش از آغاز به کار ویستا عرضه شده است.

تنها شمار کمی از نرم‌افزارهای محبوب و مورد استفاده همگان همچون POWER DVD وابسته به CYBERLINK ، NERO 7 PREMIUM، ابزار بهینه سازی دیسک PERFECT DISK وابسته به RAXCO، PC-CILLIN وابسته به TREND MICRO و VIDEO STUDIO 10 وابسته به ULEAD، لوگوی «گواهی شده برای ویستا » را به دست آورده‌اند.

منبع : همكاران سیستم


مطالب مرتبط :

1. نرم‌افزارهای اوپن‌سورس و رقبا !

2. جنجال در مورد نسخه آینده ویندوز

3. هشت سؤال رایج در مورد ویستا