تبیان، دستیار زندگی

جای شما روی سر ماست!

وقتی چشم هایم را می بندم تا صورتش را تصور کنم غیرممکن است او را در حالتی ببینم که کلاهی به سر ندارد؛ پدربزرگم را می‌گویم. او که همیشه کلاهی مخصوص برای خودش داشت، یکی برای داخل خانه و دیگری برای بیرون! حرف و حدیث و بحث درباره کلاه پدربزرگ زیاد بود…
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زندگی، کلاه، پدر بزرگ، مادربزرگ، لباس غیر رسمی، کلا روسی،کلاه نظامی، زیبایی، انسان زیبا

مثلا مادربزرگم می گفت همین کلاه گذاشتن های مداوم موهای او را ضعیف کرد و ریخت. پدربزرگ هم سخت مخالفت می کرد و می گفت بدون کلاه سرش حتما سرما می خورد. پدربزرگ سال هاست رفته اما کلاه هایش هنوز یادگاری عزیزند و یادآور حرف‌وحدیث های بسیار. راستی شما درباره اهمیت کلاه برای مسن تر ها چه فکر می کنید؟ کلاه پوششی ضروری است یا نه؟ پدربزرگ ها را خوش تیپ تر و دوست داشتنی تر می کند یا نه؟

● کلاه گرد چرمی
طراحی گرد، دوخت های بجا و انعطاف پذیری کلاه علاوه بر زیبایی، راحتی فو ق العاده ای به کلاه داده است. این کلاه شیک و مد روز، از جنس چرم ضخیم و نرم با رنگ های جذاب بسیار گرم و بادوام است. چرم آن ضدآب و آستر آن پنبه ای است. پدربزرگ‌هایی که هنوز به مد علاقه دارند، می توانند با گذاشتن این کلاه و هماهنگ کردنش با لباس های غیررسمی در بین دوستان و خانواده خود بدرخشند.

● کلاه نوک تیز چرمی
برش های زیبا و مختصر این کلاه را جزو کلاه های مد روز قرار داده است و آن را برازنده و درخور مردهای خوش سلیقه و شیک پوش می کند. علاوه بر ویژگی های ظاهری، این کلاه با لبه اضافی از جنس چرم و لایی پشمی که دارد گوش ها و قسمت بیشتری از سر را گرم می کند و در صورتی که هوا آنقدر سرد نباشد، می توان این قسمت را درون کلاه جمع کرد.

● کلاه کشمیری
این کلاه جزو کلاه های نوک تیز است. جنس آن پشمی از نوع پشم کشمیری و نرم است. این کلاه هم راحت و هم گرم است و آستر آن از جنس ترکیبی پشمی پنبه ای است و در این روزهای سرد می تواند هدیه ای مناسب برای پدربزرگ تان باشد.

● کلاه لبه دار پشمی
این کلاه از جنس پشم و با عایق حرارتی هم زیباست و هم راحت و گرم. در قسمت عقب آن لبه ای دارد که با دکمه به پشت کلاه وصل می شود و در صورتی که بخواهید، می توانید دکمه آن را باز کنید تا سرتان را در برابر هوای سرد زمستان حفظ کند. شکل گرد کلاه، راحت بودن آن را تضمین کرده است.

● کلاه از موی خرگوش
طراحی این کلاه به صورت کلاه های نظامی لبه دار و دارای گوشی های بلند است. تمام کلاه از موی طبیعی خرگوش است که فوق العاده نرم و زیباست. چنین کلاهی حتی ظاهرش هم آدم را گرم می کند! موی خرگوش و گوش های بلندش کاملا سر را از سرمای زمستان در امان نگه می دارند.

● کلاه روسی
اگر به دنبال یک کلاه بسیار گرم برای روزهای سرد زمستانی هستید، کلاه روسی با خزمصنوعی بسیار گرم و راحت برای چنین روزهایی است. این نوع کلاه گرچه از دیرباز مرسوم بوده ولی هنوز هم پرطرفدار است. این کلاه علاوه بر گرم بودن، شیک و بسیار برازنده است که می تواند با لباس های رسمی هماهنگ شود. گوشی های ظریف و از جنس پشمی پنبه ای این کلاه به گرم نگه داشتن گوش ها کمک می کند.

● کلاه مدل قزاقی
کلاه قزاقی در دو نوع تمام خز و چرم نمونه ای از کلاه های گرم و نرم و شیک است، در نوع چرمی آن، قسمت بالای کلاه از چرم نرم و لبه های دورتادور از جنس پشم بسیار نرم بره است و در نوع تمام خز آن از جنس خز مصنوعی و نرم آکریلیک. هر دو نوع کلاه گوشی هایی پشمی دارد که به گرم نگه داشتن گوش کمک می کند و آستر درونی آنها پارچه بسیار لطیف ساتن است.

● کلاه نظامی چرمی
این کلاه هم به سبک کلاه های نظامی طراحی شده است. خود کلاه از چرم نرم و لبه ها و گوشی های بلند کلاه از جنس پشم بره است که بسیار گرم است. این کلاه گرم و نرم و در عین حال بسیار سبک و راحت است. اگر به فکر پدربزرگتان هستید، با این هدیه او را خوشحال کنید!
منبع : مجله اینترنتی زندگی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.