تبیان، دستیار زندگی

با همکاری دانشگاه خوارزمی؛

نخستین دوره عالی دانشگاهی مدیریت کسب و کارصنعت ساختمان آغاز شد

نخستین دوره دانشگاهی عالی مدیریت کسب و کار صنعت ساختمان در مقطع DBA با همکاری دانشگاه خوارزمی و مهندسین باراد کاما آغاز شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نشست خبری نخستین دوره عالی دانشگاهی مدیریت کسب و کارصنعت ساختمان
به گزارش تبیان، معاون مرکز آموزش آزاد و مجازی دانشگاه خوارزمی عصر یکشنبه در این مراسم که در محل انجمن معماری ایران برگزار شد گفت: این مرکز، براساس دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش های مجازی و آزاد را پشتیبانی و برنامه ریزی می کند لذا هم دانشگاه خوارزمی دوره دارد و هم از ظرفیت سایر بخش ها برای توسعه آموزش عالی کشور بهره مند می شویم.
وی خاطرنشان کرد: دوره دانشگاهی عالی مدیریت کسب و کار صنعت ساختمان در مقطع DBA نیز در راستای این هدف برای دانشجویان علاقه مند و داوطلب در نظر گرفته شده است.
در این مراسم که با حضور نمایندگانی از شرکت بارادکاما نخستین مشاور تخصصی مدیریت کسب و کار در صنعت ساختمان و دانشگاه خوارزمی برگزار شد، معاون دانشگاه خوارزمی به عنوان نخستین موسسه آموزش عالی کشور اظهار داشت: دوره های در نظر گرفته شده برای توانمند سازی آموزش عالی برای کساینکه نیازهای تخصصی ، دکترا و دوره های ضمن خدمت دارند در حال انجام است.
محمد علی زاهد خاطر نشان کرد: دانشگاه خوارزمی تاکنون بیش از 1200 دوره را طراحی و بصورت کوتاه مدت بلند، میان مدت و بلند مدت برگزار کرده و دانشجویان فراوانی نیز در رشته های مختلف فارغ التحصیل شده اند.
زاهد ادامه داد: دوره جدید MBA کابردی مدیریت ارشد کسب و کار در صنعت ساختمان با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با همکاری مهندسین مشاور آکادمی باراد کاما و دانشگاه خوارزمی اولین دانشگاه ایرانی عضو باشگاه دانشگاههای صد ساله جهان اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های مختلف می کند.
معاون مرکز آموزش آزاد و مجازی دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: همکاری فیمابین براساس تفاهم نامه منعقده این دانشگاه با آکادمی بارادکاما و به مدت دوسال در دوره ها یمختلف تخصصی و عالی برگزار خواهد شد.

** بهترین بستر فعالیت فارغ التحصیلان مدیریت ارشد کسب و کارصنعت ساختمان
در ادامه این مراسم که با حضور جمعی از دانشجویان رشته کسب و کار در صنعت ساختمان مدیر آکادمی باردکاما نیز با تبریک آغاز بکار نخستین دوره رشته کسب و کار در صنعت ساختمان، هدف از این دوره ها را آموزش و پرورش دانشجویان این رشته و بسترسازی مناسب برای آنها عنوان کرد.
شاهین صفایی ادامه داد: برگزاری این دوره ها به دنبال یک سری نظرسنجی و تجربه سنجی از سایر دانشگاههای معتبر دنیا در خصوص صنعت ساختمان و کسب مهارت آموزی در عرصه کسب و کار بوده که تلاش شده تا با شبیه سازی از این دانشگاهها عناوین و سرفصل های دوره های تخصصی صنعت DBA را در کشورمان نیز برگزار کنیم.
به گفته وی تحقیقات و کار انجام شده شاید بتوان گفت قریب به بیش از 200 سال تجربه اندوزوی است تا بهترین و ناب ترین دوره تخصصی را در کشور داشته باشیم.
نشست خبری نخستین دوره عالی دانشگاهی مدیریت کسب و کارصنعت ساختمان

** پایان دوره با 400 ساعت آموزش تخصصی در 18ماه تحصیل
مدیر آکادمی بارادکاما در ادامه با اشاره به فراهم آمدن امکان تحصیل در مقطع DBA برای فارغ التحصیلان با مدرک لیسانس گفت: این دوره 18ماهه و همراه با 400 ساعت آموزش تخصصی شامل حضوری، عملی و مجازی خواهد بود.
وی اظهار داشت: در راستای این هدف و سیاستگذاری به دنبال اساتید ماهر و زبده و با تخصص که به درستی معنا و مفهوم رونق و صنعت را بشاسند رفته و گلچینی از بهترین اساتید را برای تدریس انتخاب کرده ایم.

** اعطای گواهی نامه معتبر
صفایی همچنین اظهار داشت: دانشجویان فارغ التحصل این رشته در پایان دوره از سوی دانشگاه خوارزمی گواهی رسمی، مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (قابل ترجمه) اخذ و به آنها اعطا خواهد شد.
مدیر آکادمی بارادکاما افزود: بواسطه آن که این دوره توسط مهندسین مشاور این موسسه برگزار می شود، دانشجویان می توانند با حضور در پروژه های این شرکت با فعالیت حرفه ای مدیریت در صنعت ساختمان آشنا شده و با بازار کار این حوزه ارتباط برقرار کنند.

** بورسیه دانشجوی برتر
صفایی در ادامه همچنین گفت: به منظور استقرار نظام شایسته سالاری در این آکادمی به فارغ التحصیلان برتر هر دوره بورسیه تعلق گرفته و تمامی شهریه دریافتی به دانشجوی برتر عودت داده خواهد شد.

** عناوین رشته و دروس
مدیر آکادمی بارادکاما به نظرسنجی ها و تحقیقات انجام گرفته در خصوص استفاده از تجربه دیگر دانشگاههای دنیا در زمینه مدیریت ارشد کسب و کار در صنعت ساختمان هم اشاره کرد و از اخلاق در کسب و کار و مسئولیت اجتماعی، انجام مطالعات فرصت و امکان سنجی و تهیه طرح کسب و کار، حقوق تجارت در صنعت ساختمان، اصول بازاریابی، اقتصاد صنعت ساختمان، طراحی کسب و کار، مهارتهای مدیریتی و رفتاری در سازمان های پروژه محور، مدیریت استراتژیک در سازمانه ای پروژه محور، مهندسی ارزش، مدیریت کسب و کار در صنعت ساختمان، اصول و فنون مذاکره، مهارتهای مدیریتی و رفتاری در سازمانها یپروژه محور به عنوان نمونه هایی از عناوین دروس این رشته تحصیلی دانشگاهی نام برد.