تبیان، دستیار زندگی

«سالم» های چاق هم بیشتر از بقیه به مشکلات قلبی دچار می‌شوند

یک مطالعه‌ی بزرگ جدید بیان می‌کند که افراد چاق، حتی اگر به عارضه‌هایی چون دیابت و فشارخون بالا دچار نباشند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بخش تغذیه و آشپزی تبیان

چاق

به گزارش پایگاه خبری سلامانه و به نقل از MedLinePlus، محققان می‌گویند یافته‌های آن‌ها که بر اساس بررسی ۳.۵ میلیون فرد بالغ انگلیسی به دست آمده، ترکیب «چاق سالم» را زیر سؤال می‌برد.

در سال‌های اخیر، برخی تحقیقات بیان کرده‌اند که چاقی، در صورتی که فرد از نظر متابولیک سالم باشد، شاید یک عامل خطرساز قلبی نباشد. سلامت متابولیک معمولاً به این معناست که فرد به فشارخون، کلسترول بالا و دیابت نوع ۲ دچار نباشد.

محققان دریافتند که حتی افراد چاقی که از نظر متابولیک سالم هستند هم در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی یا ابتلا به سکتهٔ مغزی در پنج سال آینده قرار دارند

یافته‌های جدید تصویر جدیدی را ترسیم می‌کنند.

محققان دریافتند که حتی افراد چاقی که از نظر متابولیک سالم هستند هم در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی یا ابتلا به سکتهٔ مغزی در پنج سال آینده قرار دارند.

جنیفر بیا، محقق مرکز سرطان دانشگاه آریزونا، گفت: «به نظر نمی‌رسد که چاقی بی‌ضرر باشد. چربی اضافه، فاکتورهای التهابی آزاد می‌کند. این التهاب خفیف مزمن در طول زمان به بیماری‌های شریانی می‌انجامد.»

این مطالعه در روز ۱۱ سپتامبر در Joural of the American College of Cardiology منتشر شد.



منبع: سلامانه
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.