تبیان، دستیار زندگی

بررسی تبیانی از روابط بلوک شرق و غرب

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در مجموعه مقالاتی سیاسی به بررسی و تحلیل روابط میان بلوک شرق و غرب و اختلاف نظر میان کشورهای روسیه و آمریکا پرداخت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آمریکا
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را بر اساس روابط میان این دو کشور و تاثیر آن بر ارتباط جهانی تهیه و منتشر کرده است.
دکتر سمیه جولایی کارشناس حوزه بین الملل در این مقاله می نویسد:« برخی کارشناسان اختلافات میان دو کشور را مسبوق به سابقه دانسته اند در حالی که برخی دیگر، رفتارهای سیاسی این دو کشور را منشأ این روابط تیره می دانند.در پی انتشار خبر تحریم هایی که کنگره ایالات متحده آمریکا علیه ایران و روسیه به تصویب رسانده، ضروری دانستیم روابط دو کشور روسیه و ایالات متحده امریکا را از دید رسانه های بزرگ و صاحب نظران و مردان سیاست بررسی کنیم. برخی کارشناسان اختلافات میان دو کشور را مسبوق به سابقه دانسته اند در حالی که برخی دیگر، رفتارهای سیاسی این دو کشور را منشأ این روابط تیره می دانند.روزنامه موسکوفسکی کومسمولتیس درباره روابط دو کشور ایالات متحده آمریکا و روسیه مقاله‌ای درج نموده و بر این نکته تاکید کرده است که فقط خواسته و میل دو رهبر این دو کشور نیست که در بهبود روابط مؤثر است، چه اینکه فقط تمایل به بهبود روابط کافی نیست. آن چه هم اکنون درباره روابط دو کشور روسیه و آمریکا، نه فقط در کنگره آمریکا بلکه در بیشتر محافل شنیده می‌شود، دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روابطی است که با شخص ترامپ برقرار شده است. همین موضوع دستمایه جلسات و سمینارها و نشست های علمی سیاسی شده است. البته لازم به ذکر است که منابع موثقی هم به شایعه بودن این دخالت‌ها اشاره می‌کنند و آن را فاقد اعتبار و صحت می‌دانند.در دانشکاه جورج تاون واشنگتن، نشستی در همین زمینه برگزار شد که در آن یکی از اعضای مجلس اتحاد روسیه ولادیمیر لوکین شرکت کرده بود.»
علاقه مندان می توانند متن کامل این مقاله را در اینجا مشاهده کنند.