تبیان، دستیار زندگی
ایی جلسه علنى رسیدگى به تخلفات انجام شده در دیدار پرسپولیس و سایپا، عصر دیروز در سالن روابط عمومى فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این جلسه كه از ساعت 15 و 30 دقیقه در فدراسیون فوتبال تشكیل گردید، تعداد زیادى از خبرنگارا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

4 جلسه محرومیت برای دایی


جلسه علنى رسیدگى به تخلفات انجام شده در دیدار پرسپولیس و سایپا، عصر دیروز در سالن روابط عمومى فدراسیون فوتبال برگزار شد.

در این جلسه كه از ساعت 15 و 30 دقیقه در فدراسیون فوتبال تشكیل گردید، تعداد زیادى از خبرنگاران، عكاسان و فیلمبرداران از رسانه هاى مختلف حضور داشتند. شیث رضایى و محسن ساعت 15 و 20 دقیقه به محل فدراسیون رسیده و بلافاصله راهى محل برگزارى جلسه شدند. على دایى نیز چند لحظه بعد از رسیدن بازیكن وسرپرست پرسپولیس، به فدراسیون رسید و پس از پارك كردن خودروى خود و خوش و بش با تعدادى از كسبه محل، وارد فدراسیون شد.

على دایى به محض ورود به سالن روابط عمومى و دیدن اهالى مطبوعات، اعتراض كرد.

دایى برگزارى جلسه عمومى را قبول نداشت. او گفت:«برخى مى خواهند براى خود شیرینى جلسه را به صورت عمومى برگزار كنند و من هم در این جلسه شركت نمى كنم.» دایى سالن را ترك كرد و به این ترتیب جلسه بدون حضور سرمربى سایپا آغاز شد.

حاضران در جلسه دیروز عبارت بودند از: شاه حسینى، محدثى و صالحى از كمیته انضباطى، دكتر زادمهر سرپرست سایپا، شیث رضایى و محسن اسكندرى از باشگاه پرسپولیس. بعد از تلاوت قرآن، صحنه هایى از تخلفات دایى و رضایى توسط یك نوار ویدیویى روى یك تلویزیون بزرگ پخش شد تا ضربه سر دایى و كشیدن پیراهن و لگد رضایى از نظر حاضران بگذرد. شاه حسینى سپس نامه اى از دایى را براى حاضرین خواند كه سرمربى سایپا طى این نامه خواسته بود جلسه كمیته انضباطى وى به صورت غیر علنى برگزار شود كه رییس كمیته انضباطى نیز گفت: دایى باید اول در این جلسه شركت مى كرد، بعد قسمت دیگرى از حرفهایش را در جلسه خصوصى عنوان مى كرد.

شاه‌حسینی خطاب به شیث گفت که طبق شواهد در خلال بازی شما به دایی لگد زده‌اید و صحنه‌هایی از این درگیری را هم به صورت پخش عکس در معرض دید همه قرار دادند که رضایی در پاسخ به این اتهام گفت: وقتى بازیكن براى زدن ضربه سر به هوا مى پرد، ناخودآگاه پایش جلو مى رود. پاى من به دایى نخورد و براى اثبات ادعایم، عكس روى جلد یكى از روزنامه هاى ورزشى را نیز آورده ام . عکس این صحنه را در بسیاری از روزنامه‌ها دیده‌ام و همه می‌دانند لگد من به هیچ‌وجه به دایی برخورد نکرد و پای من کاملاً از کنار وی عبور کرد و اگر اینگونه نبود قطعاً دایی در همان صحنه عکس‌العمل نشان می‌داد و در خصوص کشیدن پیراهن او هم باید بگویم که من یک مدافع هستم و وظیفه‌ام حفظ دروازه تیم است و برای انجام وظیفه‌ام هر کاری می‌کنم و مطمئن هستم این حق طبیعی یک مدافع است که از ایجاد خطر در مقابل دروازه جلوگیری کند.

در ادامه شاه‌حسینی از رضایی پرسید، در خصوص مصاحبه‌هایی که با روزنامه‌ها در خصوص دایی داشته‌ای چه صحبتی دارید و رضایی در پاسخ، به سرعت تمام مصاحبه‌های خود را در خصوص دایی تکذیب کرد و به صراحت گفت که نه دایی به من فحاشی کرده و نه من به دایی.

در این لحظه یکی از خبرنگاران خطاب به شاه‌حسینی گفت: ما فیلمی داریم که در آن به خوبی نشان می‌دهد که هر دو خاطی به یکدیگر فحاشی می‌کنند و می‌توانیم آن را به خوبی نشان دهیم، بلافاصله پس از پایان حرف وی، شیث رضایی که مشغول مشورت درگوشی با اسکندری بود خطاب به شاه‌حسینی گفت: من فکر کردم که می‌گویید من به دایی فحاشی کردم، نه من به‌هیچ‌وجه به دایی چیزی نگفته‌ام ولی دایی به من فحاشی کرد و من که در برابر او یک مبتدی هستم از حرکت او تعجب کردم.

البته این گفته‌های شیث نه تنها به مزاج هیچ یک از حاضران خوش نیامد بلکه رنگ عوض کردن او ظرف چند ثانیه سؤالات زیادی را برای حاضران به‌وجود آورد.

در ادامه بحث اتهامات دایی نیز مطرح شد و شاه‌حسینی به دکتر زادمهر اعلام کرد که علی دایی از هم‌اکنون 5 دقیقه فرصت دارد تا در جلسه حضور یابد در غیر این صورت جلسه در غیاب وی ادامه خواهد یافت.

پس از مطرح شدن این موضوع زادمهر بیرون رفت و دقایقی بعد از طرف علی دایی نامه‌ای را به شاه‌حسینی داد و خطاب به او گفت که دایی مدارکی دارد که می‌تواند روند جلسه را تغییر دهد ولی باید جلسه کاملاً غیرعلنی برگزار شود.

شاه حسینى سپس 5 دقیقه وقت داد تا دایى به محل برگزارى جلسه بازگردد، در غیر اینصورت پرونده وى بسته و تخلفات شیث رضایى بررسى شود. شاه حسینى افزود: دایى نمى تواند براى كمیته انضباطى تعیین تكلیف كند و وقتى ما تشخیص دادیم جلسه علنى باشد، طرفین پرونده نمى توانند خلاف این عمل كنند. صحبت هاى زادمهر نیز در این باره فایده اى نداشت .

تخلفات شیث رضایى

تخلفات شیث رضایى به این شرح بود: خطاى شدید روى على دایى كه شامل ضربه با پا است و حركات تحریك آمیز به منظور تحریك هواداران.

مدافع پرسپولیس اظهار داشت: هیچ حرف زشتى به دایى نزدم. حتى وقتى كه با سر به صورتم زد، چیزى نگفتم. شمامى توانیدلب خوانى كنید و ببینید حرفى نزده ام. از سوى دیگر دایى به من فحاشى كرد و من نمى توانم حرفهاى او را به زبان بیاورم.

تخلف على دایى

تخلفات على دایى به این شرح بود: حركت غیر ورزشى كه منتهى به ضربه سر روى صورت رضایى شد. البته شاه حسینى در ادامه گفت: مدیر عامل باشگاه پرسپولیس نیز خواستار حضور در این جلسه شده اما به احترام على دایى انصراف داده است. البته خود شاه حسینى هم از چنین درخواستى اظهار تعجب كرد!

تخلف حمیدرضا فرزانه

تخلف حمیدرضا فرزانه مدافع سایپا این گونه بود: مداخله و تعرض در امر داورى كه به علت حضور نداشتن وى، حكمش به صورت غیابى صادر شد.

رییس كمیته انضباطى در ادامه از قول على دایى اعلام كرد وى مدارك و مستنداتى دارد كه در جلسه عمومى قابل ارایه نیست و مى خواهد به صورت خصوصى حرفهایش را بزند. بعد از قرائت تخلفات و دفاعیه شیث رضایى و نیز دكتر زادمهر، اعضاى كمیته انضباطى جلسه را ترك كردند تا پس از جلسه خصوصى با حضور دایى و رضایى و برگزارى مشورت، رأى خود را صادر كنند.

صدور رأى

بعد از پایان جلسه خصوصى، شیث رضایى و محسن اسكندرى محل فدراسیون را ترك كردند اما دایى به محل روابط عمومى آمد تا حرفهاى خود را به نمایندگان رسانه ها بزند. با پایان یافتن صحبت هاى سرمربى سایپا، رییس كمیته انضباطى حكم خود را به این صورت اعلام كرد:

* على دایى با اجراى مواد 45 ، 50 ، 90 ، 95 و بند الف ماده 35 به خاطر ایجاد ضرب به مدت 4 جلسه از شركت در كلیه مسابقات رسمى محروم گردید. وى باید مبلغ 20 میلیون ریال نیز به عنوان جریمه نقدى پرداخت كند.

* شیث رضایى به لحاظ خطاى پنهان از دید داور و حركات غیر ورزشى كه دایى را تحریك كرد، یك جلسه محروم و به پرداخت 5 میلیون ریال جریمه نقدى محكوم گردید.

* حمیدرضا فرزانه به خاطر مداخله و اعتراض به داور به استناد ماده 50 به یك جلسه محرومیت از مسابقات رسمى محروم شد.

گزارش تصویری اختصاصی از دیدار پرسپولیس - سایپا