تبیان، دستیار زندگی
بی تاریخ تولد: 1307 هجری شمسی ایشان در روستای زرنق در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود و بعد از تحصیلات ابتدایی در محضر مرحوم ملا باقر و مرحوم حاج میرزا علی اصغر عالمی به تبریز عزیمت نموده و در مدرسه طالبیه تبریز مشغول ادام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمد فیض سرابی

تاریخ تولد: 1307 هجری شمسی ایشان در روستای زرنق در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود و بعد از تحصیلات ابتدایی در محضر مرحوم ملا باقر و مرحوم حاج میرزا علی اصغر عالمی به تبریز عزیمت نموده و در مدرسه طالبیه تبریز مشغول ادامه تحصیل شدند که بعد از اتمام سطح در جوار رحمت کریمه اهل بیت(ع) قم از اساتید معظم استفاده نموده و چندین سال نیز در نجف اشرف تلمذ نمودند.
اساتید ایشان حضرات آیات: انگجی، حاج شیخ باقر مرندی، ملکوتی، مجاهدی تبریزی، سلطانی خرم آبادی، حاج شیخ مصطفی لنکرانی، مشکینی و بالاخره 20 سال در درس خارج فقه و اصول مراجع وقت آیات عظام بروجردی، حضرت امام(ره) و گلپایگانی شرکت نمودند.

ایشان علاوه از تحصیل در امر تدریس هم فعال بودند که شاگردان زیادی را تربیت نمودند. فعالیتهای انقلابی: بعد از دستگیری حضرت امام(ره) در 15 خرداد 1342 ایشان در محل تولد خویش طوماری چند متری پارچه­ای که تمامی اهالی امضاء کرده بودند که بعضی از امضاها به نماد خون انگشت سبابه تهیه شده بود که به جرم دعوت به جهاد تحت تعقیب قرار گرفتند معظم له بعد از انقلاب نیز به دستور حضرت امام(ره) مسئول کنترل کمیته­های شهرستانهای مراغه، میاندوآب و سراب بوده­اند تا پیرو حکمی که به ایشان داده شده بود مردم را به وحدت یگانگی دعوت کنند و در شکل گیری و تقویت حزب جمهوری اسلامی شهرستانهای فوق الذکر نیز تلاش زیادی مبذول فرمودند.
فعالیت های اجرایی و اجتماعی: 1- به امر ریاست محترم مجلس خبرگان وقت هیئتی به سرپرستی ایشان به دشت مغان اعزام شد تا وحدت و یگانگی را در آن منطقه تحکیم بخشند که قدمهای مثبت زیادی برداشته شد.
2- عضویت در هیئت نظارت بر احکام صادره دادگاههای انقلاب در سال 1359.
3- ریاست شعبه 27 دیوان عالی کشور. 4- حضور در مجلس خبرگان رهبری در دوره سوم.
5- عضویت در هیئت نظارت بر اجرای فرمان امام(ره) در استان.