تبیان، دستیار زندگی
ته این جانب سیّد كاظم نور مفیدى در سال 1319 شمسى در یك خانواده اصیل مذهبى متولد شدم. پس از دوره ابتدایى، در دوازده سالگى به تحصیل علوم دینى مشغول شدم و بعد از چهار سال تحصیل در گرگان به مشهد و از آن‏جا به قم مهاجرت كردم و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت اللّه آقاى حاج سید کاظم نور مفیدی دامت برکاته

این جانب سیّد كاظم نور مفیدى در سال 1319 شمسى در یك خانواده اصیل مذهبى متولد شدم. پس از دوره ابتدایى، در دوازده سالگى به تحصیل علوم دینى مشغول شدم و بعد از چهار سال تحصیل در گرگان به مشهد و از آن‏جا به قم مهاجرت كردم و حدود هجده سال در آن مراكز مهمّ معارف اسلامى به تحصیل علوم دینى پرداختم. بعد از گذراندن دوره سطح در محضر مرجع عالى قدر تقلید و رهبر بزرگوار انقلاب اسلامى، حضرت امام خمینى و حضرت آیةاللّه محقّق داماد و سایر اساتید فقه و اصول، حضرات آیات عظام گلپایگانى، اراكى و حائرى تحصیل نمودم و به مدارج عالى در این رشته‏ها نایل آمدم . ضمن تحصیل در رشته‏هاى فقه و اصول، در مسائل عقلى و فلسفى نیز سال ها از محضر اساتیدى هم چون استاد شهید آیةاللّه مرتضى مطهّرى كسب فیض نمودم . هم زمان باتحصیل به تدریس در حوزه علمیّه قم نیز مشغول شدم.
تولد و دوران تحصیل
فعّالیّت‏هاى سیاسىم
سئولیّت‏ها
فعّالیّت فرهنگى - اجتماعى
از سال‏هاى قبل از پانزدهم خرداد 1342 از ارادتمندان امام خمینى و بعد از فوت مرحوم آیةاللّه العظمى بروجردى معتقد به مرجعیّت امام بودم و در این زمینه تلاش‏هاى پى‏گیرى داشتم. از زمان شروع نهضت اسلامى ایران در سال 1342شمسى در خطّ امام حركت كرده و همیشه معتقد بودم كه موضع گیرى‏هاى فردى، سیاسى و اجتماعى باید بر محور مرجعیّت امام تنظیم گردد. از این رو، در آن سال‏هاى خفقان و اختناق در قم و شهرهاى دیگر، مورد تعقیب ساواك بودم و مزاحمت‏هایى برایم ایجاد مى‏كردند.
پس از اصرار مردم شریف و متدیّن گرگان در سال‏هاى 52 - 1353 شمسى به گرگان آمدم و به دلیل سوابقى كه به آن اشاره شد، مورد توجّه نسل جوان و تشنه معارف اسلامى گردیدم و در درس‏هاى تفسیر و نهج البلاغه‏اى كه داشتم، جمعى از مشتاقان معارف اسلامى شركت مى كردند. به همین دلیل بود كه تضییقاتى از سوى ساواك ایجاد شد. در سال 1356 شمسى به علّت یك حركت انقلابى در كنار سایر روحانیان و اقشار مختلف مردم در منطقه، به دو سال تبعید محكوم شدم و مدّتى در مریوان و بندر لنگه به حالت تبعید به سر بردم . با اوج گیرى انقلاب اسلامى، حركت انقلابى خود را توفنده‏تر از گذشته ادامه دادم و بارها مسجد این جانب كه مركز درس و معارف اسلامى و تجمّع نسل جوان بود، مورد تهاجم سفّاكان رژیم پهلوى قرار گرفت؛ ولى من به راه خود ادامه دادم تا انقلاب به پیروزى رسید.
بعد از پیروزى انقلاب اسلامى مسئولیّت‏هایى را پذیرفته و در ابعاد مختلف به خدمت مشغول و همیشه مدافع حقوق مستضعفان بودم. به دستور حضرت امام خمینى در گرگان اقامه نماز جمعه را آغاز كردم و تاكنون هر هفته با شكوه خاصّى نماز جمعه به امامت این جانب برگزار مى‏گردد.
در تابستان سال 1360 شمسى مورد تهاجم و سوء قصد منافقان قرار گرفته، دو تن از محافظان این‏جانب غلامرضا ویزوارى و سیّد باقرى شهید و یك تن هم مجروح و معلول گردیدند.
با كسب اجازه از محضر امام خمینى اقدام به تشكیل مدرسه علمیّه نمودم و هم‏اكنون دو مدرسه یكى براى برادران و یكى براى خواهران با یك صد طلبه زیر نظر این جانب به فعّالیّت هاى دینى مشغول‏اند.
در تابستان سال 1361 شمسى به مناسبت روز جهانى قدس براى شناساندن انقلاب شكوهمند اسلامى در رأس هیئتى به پاكستان سفر نمودم و مواضع به حقّ جمهورى اسلامى ایران را در مسائل گوناگون به نحو شایسته‏اى در اغلب شهرهاى پاكستان منتشر نمودم و دراین راه نیز بر اثر حمله مزدوران استكبار جهانى صدماتى را متحمّل شدم. از سوى حضرت امام به نمایندگى ایشان در منطقه گرگان منصوب شدم و در حال حاضر به‏عنوان نماینده حضرت امام در منطقه و امام جمعه گرگان مشغول خدمت به اسلام و مسلمانان مى‏باشم.