تبیان، دستیار زندگی
ته مسئولیّت: نمایندگى مجلس خبرگان رهبرى در دوره نخست.این‏جانب محمد محمدى دعوى‏سرایى مشهور به گیلانى فرزند محمد جعفر در سال 1307 شمسى در روستاى دعوى سرا از روستاهاى شهرستان رودسر گیلان به دنیا آمدم. در شش سالگى به مكتب‏خانه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت اللّه آقاى حاج شیخ محمد محمدی گیلانی دامت برکاته

مسئولیّت: نمایندگى مجلس خبرگان رهبرى در دوره نخست.
این‏جانب محمد محمدى دعوى‏سرایى مشهور به گیلانى فرزند محمد جعفر در سال 1307 شمسى در روستاى دعوى سرا از روستاهاى شهرستان رودسر گیلان به دنیا آمدم. در شش سالگى به مكتب‏خانه رفتم و قرائت قرآن مجید و كتاب‏هاى فارسى معمول مكتب‏خانه آن روز را فرا گرفتم. سپس به دبستان رفتم و در كلاس سوم پذیرفته شدم. بعد از گذراندن كلاس‏هاى ابتدایى چندین سال در خدمت پدرم به كشاورزى مشغول بودم. در سال 1323 شمسى به رودسر رفتم و جامع‏المقدّمات را فرا گرفتم و سال 1325شمسى به قم عزیمت كردم و ادبیّات حوزه را فرا گرفتم و دروس سطح را به پایان بردم و از اوّل كتاب اذان و اقامه تا آخر احكامِ نماز جماعت در درس آیةاللّه العظمى بروجردى شركت داشتم و به موازات آن در خارج اصول و فقه امام راحل(ره) نیز شركت كردم. در طول این مدّت بخش حكمت شرح منظومه متألّه سبزوارى را خدمت بعضى از بزرگان خواندم و درس اسفار حضرت صالح المتألّهین، علّامه طباطبائى به مدّت هفت سال یعنى تا آخر سفر نفس شركت كردم و در این مدّت خودم درس معقول و منقول نیز تدریس مى‏كردم. بعد از پیروزى انقلاب به امر امام راحل(ره) براى تشكیل دادگاه انقلاب به تهران آمدم و تاكنون به شغل قضا اشتغال دارم. كتاب‏هایى هم تألیف كرده‏ام كه عبارت‏اند از:
1. قضا و قضاوت؛ 2. حقوق كیفرى؛ 3. شرح زیارت اربعین؛ 4. شرح مناجات شعبانیه؛ 4. المعاد فى الكتاب و السّنّه؛ 5.الامامة و الخلافة فى الكتاب و السّنّة(با همكارى دوستان) و بعضى از رسایل و كتب دیگر.