تبیان، دستیار زندگی
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شهر تهران ,رییس جمهور در مراسم بازگشایی مهر 96 اظهار داشت:اگر 12 سال تحصیلی را 12 پله برای پیشرفت در نظر بگیریم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاکید رییس جمهور بر برنامه ریزی جهت پیوستن دانش آموزان فارغ التحصیل به بازار کار

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شهر تهران ,رییس جمهور در مراسم بازگشایی مهر 96 اظهار داشت: اگر 12 سال تحصیلی را 12 پله برای پیشرفت در نظر بگیریم، به معنای آن است که پس از پیمودن پله دوازدهم به سطحی از توانمندی و برخورداری از دانش برسیم که برای ورود به عرصه فعالیت، کار و تلاش در اجتماع آماده باشیم .

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

تاکید رییس جمهور بر برنامه ریزی جهت پیوستن دانش آموزان فارغ التحصیل به بازار کار

دکتر روحانی ادامه داد: امروز اگر دانش ‌آموز دارای 12 سال تحصیل ما را و با یک دانش ‌آموز کشور پیشرفته که او هم 12 سال تحصیل کرده، کنار هم قرار دهیم، می ‌بینیم که داشته ‌های او بیشتر از دانش ‌آموز ماست چرا که در مدارس ما بیشتر بر حفظیات تکیه شده است تا پرورش خلاقیت ‌ها و کسب مهارت ‌ها .

دکتر روحانی افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که پس از 12 سال دانش ‌آموز ما به جای اینکه یک برگه کاغذ به عنوان مدرک دریافت کند، مهارت عملی کسب کرده باشد و حداقل در یک رشته مهارت و علاقه کافی برای اشتغال به کار داشته باشد .

دکتر روحانی با طرح این سوال که آیا جوانانی که از مدارس ما فارغ ‌التحصیل می ‌شوند افرادی مسئول، ماهر، خلاق و علاقمند به کار و تلاش در نتیجه آموزش ‌های ارایه شده به آنان در مدرسه هستند یا جوانانی که مقداری مطلب حفظ کرده اند که در اثر گذر زمان از یاد خواهند رفت؟

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش