تبیان، دستیار زندگی
مشاور وزیر و دبیرستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه گفت: اولین و مهمترین مکان انتقال فلسفه عاشورا، مدرسه است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین و مهم ترین مکان انتقال فلسفه عاشورا، مدرسه است

مشاور وزیر و دبیرستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه گفت: اولین و مهم ترین مکان انتقال فلسفه عاشورا، مدرسه است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

اولین و مهم ترین مکان انتقال فلسفه عاشورا، مدرسه است

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان گلستان، حجت الاسلام ملکی، در مراسم زنگ بازگشایی استان ضمن تسلیت ایام محرم و تبریک روز بازگشایی مدارس از مدرسه به عنوان مهم ترین مکان برای اشاعه فرهنگ عاشورا نام برد وافزود: از آنجایی که در مدارس به دنبال تربیت نسلی میراث دار ائمه اطهار هستیم، کلاس های درس مهم ترین مکان برای گسترش فرهنگ عاشورا و درس ایثار و شهادت است.

دبیرستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه افزود: امروز دشمنان نظام و اسلام، با روش های متنوع تر از گذشته، تهاجم فرهنگی خود را آغاز نموده اند. از این رو بیش از پیش، آشنایی با فرهنگ عاشورا ضروری است.

وی گفت: در حالی آغاز سال تحصیلی را آغاز می کنیم و به استقبال آن می رویم که سند تحول بنیادین، نقشه راه است. این سند در حقیقت سند تحول نظام جمهوری اسلامی است و آموزش و پرورش به نمایندگی از حاکمیت اسلامی، وظیفه اجرایی آن را بر عهده دارد و برای دست یابی به اهداف تعیین شده در این سند، حضور و همکاری همه جانبه عوامل موثر در فرایند تعلیم و تربیت ضروری است.

دبیرستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه تاکید کرد: مهم ترین عوامل موثر در تعلیم و تربیت، خانواده ها هستند.

ملكی با اشاره به اینکه مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از قرآن و عترت گرفته شده است گفت: هدف سند تحول بنیادین، ایجاد بستری مناسب برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است که این هدف از قرآن کریم گرفته شده و برای دست یابی به این وظیفه دینی و شرعی، همه دستگاه های اجرایی و همه عوامل موثر در تعلیم و تربیت باید پای کار باشند.

وی تاکید کرد: موفقیت آموزش و پرورش، یعنی موفقیت سایر نهادهای اجتماعی. زمانی می توان اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کرد که بستر فرهنگی آن در جامعه نهادینه شده باشد و مناسب ترین مکان فرهنگ سازی، مدرسه است.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش