تبیان، دستیار زندگی

آیت‌الله حسین راستی کاشانی دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله حسین راستی کاشانی یار دیرین امام(ره) و عضو اسبق مجلس خبرگان و جامعه مدرسین حوزه علمیه، پس از تحمل سال‌ها بیماری و در سن ۹۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیت‌الله حسین راستی کاشانی
آیت‌الله حسین راستی کاشانی عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و یار دیرین امام و انقلاب(ره) دار فانی را وداع گفت.
این گزارش حاکی است آیت‌الله راستی کاشانی از یاران دیرین امام خمینی(ره) و نماینده ایشان در شورای عالی حوزه‌های علمیه در سال‌های اول انقلاب بود که پس از تحمل مدت‌ها بیماری در سن ۹۰ ساگی دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله راستی کاشانی از نخستین روزهای نهضت، به جمع مبارزان پیوست و همواره با اطاعت از رهنمودهای امام خمینی(ره) به افشاگری ماهیت شوم خاندان پهلوی و تلاش برای استقرار نظامی اسلامی با بهره‌گیری از معارف اهل بیت (ع) می‌پرداخت.
از جمله فعالیت‌های سیاسی وی که پیشتر، ذکر آن آمد، تعطیل کردن درس خود در نجف و حضور در درس امام(ره) به منظور مطرح نمودن و تقویت نهضت امام خمینی(ره) بود. دیگر اینکه وی در سال ۱۳۴۳، مسأله تقلید از امام خمینی(ره) را به طور جدی مطرح کرد.
مایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های اوّل و دوم از استان تهران، نمایندگی امام (ره) در شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، ریاست شورای عالی حوزه علمیه قم، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضویت در دفتر استفتائات امام خمینی(ره)، عضویت در شورای عالی موقّت اعزام قضات، عضویت در شورای تشخیص صلاحیت فقهی و اجتهاد کاندیداهای شورای عالی قضایی و نمایندگی بنیانگذار کبیر انقلاب در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از جمله مسئولیت های این مبارز انقلابی طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب بود.
منبع: خبرگزاری فارس