تبیان، دستیار زندگی

موج جهانی سخنان رهبر انقلاب

رسانه‌های ترکیه: رهبر ایران با بیاناتی تند، نسبت به بدعهدی آمریکا در اجرای مفاد توافقنامه هسته‌ای ایران با کشورهای غربی و 1+5 هشدار داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رهبر انقلاب
با گذشت قریب به یک‌ سال‌ و‌ نیم از امضای برجام، ایالات متحده آمریکا همواره یکی از بزرگ‌ترین ناقضان این توافق‌نامه بین‌المللی محسوب می‌شود. تا جایی که برخی از اعضای اتحادیه اروپا نیز نسبت به سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال برجام لب به اعتراض گشوده‌اند. در این راستا و بنا به حساسیت موضوع، رهبر انقلاب اسلامی با قاطعیت تمام در برابر این بدعهدی‌ها و زورگویی‌ها، موضع‌گیری نموده و طی سخنان اخیر خود خطاب به جهانیان گفتند: "آمریکا در قضیه برجام هر روز یک "شرارت" و یک "شیطنت" نشان می‌دهد که نشانگر صحت گفته‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی است که؛ آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواند و حقیقتا رژیم ایالات متحده، خبیث‌ترین شیطان‌ها است. پس هر حرکت غلطِ نظام سلطه در قضیه برجام با عکس‌العمل جمهوری اسلامی روبه رو خواهد شد."

واکنش‌ها به سخنان اخیر رهبر انقلاب

- رادیو بین المللی فرانسه (ار.اف.ای): رهبر عالی رتبه ایران درباره هرگونه اقدام آمریکا برای نقض توافق هسته ای، به واشنگتن هشدار داد.
تارنمای شبکه بین المللی رادیو فرانسه (ار.اف .ای)، نوشت: رهبر عالی ایران گفت که به هرگونه حرکت اشتباه آمریکا در باره توافق هسته‌ای واکنش نشان خواهیم داد. امروز ما شاهد هستیم که با وجود همه تعهدات و گفتگوهایی که در مذاکرات صورت گرفته، برخورد آمریکا با این مذاکرات و نتایج آن کاملا ظالمانه، قلدرمآبانه و زورگویانه است.

- پایگاه العهد لبنان در تیتری با عنوان امام خامنه ای: دماغ سرمداران نظام سلطه بار دیگر به خاک مالیده خواهد شد آورده است: آیت الله خامنه‌ای تاکید کرد که یکی از دلایل آشوب در منطقه دخالت آمریکا و صهیونیستها به خاطر نفوذ و تامین منافع نامشروع و تضعیف ملتهاست. ایشان تاکید کردند: با نزدیک شدن شکست داعش با عزم مقاومت و جوانان مومن، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها راه خبیثانه دیگری را جستجو می کنند. ایشان به این نکته اشاره کردند که دماغ سرمداران نظام سلطه بار دیگر به دست جوانان ایرانی و جوانان مومن به خاک مالیده خواهد شد.

- فرانس 24: آیت الله خامنه‌ای گفت که آمریکا در توافق هسته ای هر روز یک شرارت نشان می‌دهد.
شبکه تلویزیونی فرانس 24 با بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت که آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: آمریکا در قضیه برجام هر روز یک "شرارت" و یک "شیطنت" نشان می‌دهد که نشانگر صحت گفته‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی است که آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواند و حقیقتا رژیم ایالات متحده، خبیث‌ترین شیطان‌ها است. وی تاکید کرد: هرحرکت غلط نظام سلطه درقضیه برجام با عکس‌العمل جمهوری اسلامی روبه رو خواهد شد.
ایران در برابر هرگونه اقدام نادرست واکنش نشان می دهد نوشت : رهبر عالی ایران هشدار داد که هر حرکت غلط در برجام با عکس‌العمل جمهوری‌اسلامی مواجه خواهد شد.
-خبرگزاری رویترز در این خصوص نوشت: ایران به شدت به هر حرکت "غلطی" توسط آمریکا در توافق هسته‌ای واکنش نشان خواهد داد. "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش اعلام کرده بود که ایران روح برجام را نقض کرده است.
این رسانه افزود که آیت الله خامنه ای گفته است: ملت ایران محکم ایستاده و هرگونه حرکت توسط رژیم سلطه جوی آمریکا با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

- رسانه‌های روسیه: خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای نوشت: تهران، واشنگتن را از هر گونه اقدام نادرست در مورد برجام برحذر داشت. این خبرگزاری به نقل از رهبر معظم انقلاب ادامه داد: ملت ایران محکم سرپای خود ایستاده است و تمامی اقدامات نادرست در باره برجام، پاسخ مناسب جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.
روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو در پایگاه اینترنتی به نقل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: ایران برای پاسخ به هر اقدام نادرستی در باره برجام آمادگی دارد.رسانه روسی نوشت: برجام سال 2015 بین ایران با آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین برای لغو تحریم ها در ازای توافق با تهران برای خودداری از غنی سازی اورانیوم در سطح تولید سلاح هسته ای به دست آمد.ایزوستیا افزود: با این وجود، آمریکا بسته جدیدی از تحریم ها را وضع کرد و نام 18 سازمان و شهروند ایرانی را به فهرست تحریم افزود.
- شبکه المنار لبنان نیز در این باره نوشت: امام خامنه ای اعلام کرد که آمریکا شرارت و خباثت خود را درباره برجام نشان می دهد و این نشان می دهد که شیطان بزرگ است.
اسپوتنیک عربی نیز با این جمله که هر گونه اقدام اشتباه در زمینه برجام با واکنش قوی از سوی ایران روبرو می شود به پوشش سخنان مقام معظم رهبری پرداخته است.
- رسانه های چین: شین هوا، خبرگزاری رسمی چین امروز نوشت: رهبر ایران تاکید کرده است هر اقدام دولت جدید آمریکا علیه برجام با واکنش شدید ایران روبرو خواهد شد. "شینهوا می" افزاید: رهبر عالی ایران به آمریکا درباره اقدام علیه برجام هشدار داد و افزود: اگر چنین کاری صورت گیرد ایران نیز نسبت به آن تصمیم متقابل خواهد گرفت. این رسانه چینی به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: دولت آمریکا در قبال برجام رفتار و عملکردی ضعیف داشته و همچنان به راهبردهای خصمانه و شیطانی خود ادامه داده است.
روزنامه چاینا دیلی چین نیز نوشت که کشورهای دیگر امروز نباید به ترامپ امکان بدهند که برجام را مورد بی اعتنایی قرار دهد زیرا این پیام بدی برای جهان و جامعه بین المللی خواهد بود.

- رسانه‌های ایتالیا: بیانات رهبر انقلاب اسلامی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی، علیه نظام سلطه و شیطان بزرگ آمریکا در رسانه های ایتالیایی بازتاب گسترده ای داشت.
خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، در مطلبی با عنوان 'آیت الله خامنه ای: ایران در برابر هرگونه اقدام نادرست واکنش نشان می دهد ' نوشت : رهبر عالی ایران هشدار داد که هر حرکت غلط در برجام با عکس‌العمل جمهوری‌اسلامی مواجه خواهد شد.
آمریکا در قضیه برجام هر روز یک "شرارت" و یک "شیطنت" نشان می‌دهد که نشانگر صحت گفته‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی است که آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواند.
نشریه "گلوبالیست" ایتالیا نیز با عنوان آیت‌الله‌خامنه‌ای در پاسخ به ترامپ: ایران در رابطه با برجام صادقانه به پیش می‌رود، نوشت: رهبر عالی ایران در واکنش به نظریه بازنگری برجام از سوی آمریکا گفت: مسئولان فاسد، دروغگو و فریبکارِ آمریکا، وقیحانه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را به دروغ‌گویی متهم می‌کنند، در حالی ‌که ملت ایران صادقانه حرکت و اقدام کرده و صادقانه نیز این مسیر را تا آخر خواهد پیمود.

- رسانه‌های ترکیه: روزنامه آکشام و سایت خبری "خبر7 " ترکیه بیانات رهبر انقلاب اسلامی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی را منعکس کرده و نوشتند: رهبر ایران با بیاناتی تند، نسبت به بدعهدی آمریکا در اجرای مفاد توافقنامه هسته ای ایران با کشورهای غربی و 1+5 هشدار داد.روزنامه آکشام سخنان مقام معظم رهبری در این مراسم را منتشر کرده و نوشت: آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر ایران اعلام کرد که اگر آمریکا در خصوص توافقنانه هسته ای ای ایران گام اشتباهی بردارد، ایران به شکلی قوی و موثر پاسخ خواهد داد.
این روزنامه همچنین به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: ملت ایران به توافق انجام شده پایبند است و اگر رژیم روزگوی آمریکا در خصوص مصالحه هسته‌ای اشتباه کند، با واکنش جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.
به نوشته این رسانه‌ها، این سخنان آیت الله خامنه ای پس از سخنان دونالد ترامپ که مدعی شده بود ایران به روح موافقت نامه هسته ای پایبند نیست، بیان شده و پاسخی به سخنان رئیس جمهوری آمریکا است.
منابع: خبرگزاری ایرنا/ خبرگزاری آنا