تبیان، دستیار زندگی

بهترین مدل‌های گوشی اندرویدی 2017 + تصاویر (قسمت اول)

شاید تا به حال به این مساله توجه نکرده باشید که چند درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند در سراسر دنیا از اندروید (Android) و چند درصد از سایر سیستم‌های عامل مثل IOS استفاده می‌کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حمید عبادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بهترین مدل‌های گوشی اندرویدی 2017 + تصاویر (قسمت اول)
شاید تا به حال به این مساله توجه نکرده باشید که چند درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند در سراسر دنیا از اندروید (Android) و چند درصد از سایر سیستم‌های عامل مثل IOS در آیفون و یا نوکیای تازه وارد استفاده می‌کنند. اگر این سوال برای شما هم جالب است باید بگوییم که 85% از کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا از اندروید استفاده می‌کنند. آمار جالبی ‌است که نشان‌دهنده‌ی محبوبیت و موفقیتی بسیار ارزشمند برای اندروید است.

 ما در این سری از مقاله‌ها قصد داریم تا چند گوشی تلفن اندرویدی جدید مدل 2017 از شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی،سی و گوگل را مورد بررسی قرار دهیم.


با توجه به این آمار، کارشناسان معتقدند که انتخاب بهترین گوشی اندرویدی به معنی انتخاب بهترین گوشی از بین گوشی‌های هوشمند است. البته با توجه به وجود رقبای دیگر یا همان گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل‌های غیر اندرویدی مثل آیفون، باید بگوییم که همچنان رقابت داخلی بین گروه‌های اندرویدی بسیار داغ و زیاد است که همین مساله باعث شده تا شرکت‌ها تمام تلاش و خلاقیت خود را به کار گیرند تا از رقابت حذف نشوند.
از گوشی‌های با طراحی چشم‌گیر و براق گرفته تا گوشی‌هایی با طراحی لبه تا لبه (edge-to-edge) و امکانات فوق‌العاده‌ای که هر روز بیشتر و پیشرفته‌تر از گذشته نمایان می‌شوند. البته گذشته از طراحی جذاب باید میزان امنیت، قابلیت‌هایی مثل اتصال به ساعت‌های هوشمند و کارایی هم در نظر گرفته شوند.
ما در این سری از مقاله‌ها قصد داریم تا چند گوشی تلفن اندرویدی جدید مدل 2017 از شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی،سی و همچنین مدل جدید شرکت گوگل را مورد بررسی قرار دهیم.

گوشی LG V30

گوشی LG V30 که به زودی عرضه خواهد شد. V30 جدیدترین پرچمدار LG که برای موفقیت در رقابت تنگاتنگ گوشی‌های هوشمند وارد میدان شده‌است و بزرگ‌ترین رقیب اندرویدی او سامسونگ است. V30 قرار است جانشین مدل V20 باشد (V20 مدل سال 2016 ال‌جی می‌باشد).v20 دارای یک صفحه نمایش کوچک ثانوی در بالای صفحه نمایش اصلی خود بود که میان‌بر (Shortcut) اپلیکیشن‌ها را در آن‌جا نمایش می‌داد. همچنین دارای کلید‌های کنترلی چندرسانه‌ای (مولتی‌مدیا) و سایر امکانات بود. در V30 از صفحه‌نمایش ثانویه خبری نیست و در عوض یک صفحه نمایش 6 اینچ با فناوری Bezel-Free (بدون قاب) دارد که از فناوری جدید LG یعنی POLED یا پنلِ پلاستیکیِ OLED (Plastic-OLED Panel) استفاده می‌کند.
LG بر روی صفحه نمایش، یک منوی شناور قرار داده‌است تا کار کاربران را ساده‌تر کند. از لحاظ سخت افزاری می‌توان گفت که گوشی LG V30 دارای تمام امکاناتی است که از یک پرچم‌دار در سال 2017 انتظار داریم. V30 دارای یک پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon 835 همراه با 4 گیگابایت رم (RAM)، 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و میزان مقاومت در برابر گرد و غبار و آب با استاندارد IP68 می‌باشد.
در مورد دوربین عقب ال‌جی V30 باید بگوییم که می‌توانید تصاویر فوق‌العاده‌ای توسط دوربین دوگانه‌ی ال‌جی تهیه کنید. دوربین دوگانه‌ای که دارای یک لنز 16 مگاپیکسلی و یک لنز 13 مگاپیکسلی می‌باشد. همچنین در لنز دوربین عقب V30 به جای استفاده از پلاستیک، از کریستال شفاف استفاده شده است که به معنی تصاویری بسیار واضح‌تر و شفاف‌تر خواهد بود. در قسمت ویدئو هم احتمالا سرگرمی‌های بسیاری با امکانات و افکت‌های موجود خواهید داشت.
ال‌جی در مدل V30 طرفداران موسیقی را هم فراموش نکرده‌است. این گوشی از Hi-Fi پشتیبانی می‌کند. همچنین در این مدل از سیستم MQA هم پشتیبانی می‌شود که می‌تواند به کاربران امکان استفاده از صداهای Hi-Res البته با حجم پایین‌تر را به ارمغان بیاورد.

ویژگی‌ها:

·         صفحه نمایش P-OLED تمام صفحه با رزولوشن 1440*2880 و وضوح ppi538
·         پردازنده Octa-core Qualcomm Snapdragon 835
·         4 گیگابایت رم
·         حافظه داخلی 64 گیگابایت در V30، 128 گیگابایت در V30 plus و قابلیت افزودن  تا 2 ترابایت حافظه‌ی MicroSD
·         دوربین دوگانه 16 و 13 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو
·         باتری 3300 میلی آمپر (غیرقابل بیرون آوردن)
·         اندروید Nougat 7.1.2
·         وزن 158 گرم
بهترین مدل‌های گوشی اندرویدی 2017 + تصاویر (قسمت اول)
بهترین مدل‌های گوشی اندرویدی 2017 + تصاویر (قسمت اول)

گوشی ال‌جی G6

در سال 2016 ال‌جی G5 خیلی تلاش کرد تا سامسونگ Galaxy S7، اچ‌تی‌سی 10 و بسیاری از سایر پرچم‌داران 2016 را بگیرد. البته ال‌جی G5 گوشی بدی نیست فقط بر اساس تحقیقات انجام شده، کاربران دوست داشتند کمی براق‌تر و چشم‌نوازتر باشد. ظاهرا ال‌جی با مدل G6 می‌خواهد همه چیز را از اول بسازد.

در قسمت دوم این مطلب که به زودی منتشر خواهد شد گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس8 و اس 8 پلاس و همچنین سامسونگ گلکسی نوت 8 معرفی و بررسی خواهند شد. همچنین ازمدل‌های جدید اچ‌تی‌سی و گوگل هم صحبت خواهیم کرد.


یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های LG G6 صفحه نمایش 5.7 اینچی QuadHD با نسبت تصویر با نسب تصویر 18:9 و گوشه‌های قوس‌دار و بدون زاویه‌ی آن است. همچنین این مدل ال‌جی دارای استاندارد مقاومت در برابر گرد و خاک و آب IP68 می‌باشد. دوربین دوگانه‌ی 13 مگاپیکسلی هم از نکات مثبت دیگر است. نکته‌ی قابل توجه این است که همه‌ی ال‌جی G6ها مثل هم نیستند. به طور مثال آن G6هایی که در امریکا عرضه خواهند شد، فقط دارای قابلیت شارژ بی‌سیم هستند اما انحصارا G6هایی که در کره‌ی جنوبی و برخی کشورهای آسیایی عرضه می‌شوند دارای فناوری Hi-Fi Quad خواهند بود.

ویژگی‌های

·         صفحه نمایش 5.7 اینچی ال‌سی‌دی با وضوح 564ppi
·         پردازنده Qualcomm Snapdragon 821
·         4 گیگابایت رم
·         32 گیگ و یا 64 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی و قابلیت افزودن کارت MicroSD تا 256 گیگابایت
·         دوربین دوگانه‌ی 13 مگاپیکسلی در پشت و 5 مگاپیکسلی در جلو
·         باتری 3300 میلی آمپر غیرقابل بیرون آوردن
·         اندروید 7.0 Nougat
·         وزن 163 گرم
بهترین مدل‌های گوشی اندرویدی 2017 + تصاویر (قسمت اول)
بهترین مدل‌های گوشی اندرویدی 2017 + تصاویر (قسمت اول)
در قسمت دوم این مطلب که به زودی منتشر خواهد شد گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس8 و اس 8 پلاس و همچنین سامسونگ گلکسی نوت 8 معرفی و بررسی خواهند شد. همچنین از مدل‌های جدید اچ‌تی‌سی و گوگل هم صحبت خواهیم کرد.