تبیان، دستیار زندگی

ذوب آهن و تبریزی بهترین تیم و بازیکن

ذوب آهن در پایان هفته ششم لیگ برتر عناوین برترین تیم و بازیکن را به دست آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فوتبال
به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  هفته ششم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی پارس جنوبی جم،  ثبت نخستین شکست فصل پرسپولیس مقابل پیکان، ادامه ناکامی های استقلال و سایپا، برتری 6 گله ذوب آهن برابر استقلال خوزستان، کسب نخستین امتیاز علی کریمی در اولین بازی دوران سرمربیگری و نزدیک شدن فولاد خوزستان و پدیده خراسان به جمع مدعیان به اتمام رسید.
نخستین حضور علی کریمی به عنوان سرمربی روی نیمکت نفت تهران در بازی با گسترش فولاد

در بازی های این هفته پنج تیم حریفانشان را شکست دادند و 2 بازی هم با تساوی به پایان رسید.
در زیر نتایج و برترین های این هفته را مرور می کنیم.
سپیدرود رشت2- صنعت نفت آبادان0: حسین ابراهیمی و محمدنزهتی
نفت تهران0- گسترش فولاد تبریز0
فولادخوزستان2-سپاهان اصفهان0: آرش افشین و فرشاد جانفزا
تراکتورسازی تبریز1- سیاه جامگان مشهد1: فرزاد حاتمی برای تراکتورسازی و میرهانی هاشمی برای سیاه جامگان
ذوب آهن6- استقلال خوزستان0: مرتضی تبریزی(4گل) و سید محمدرضا حسینی(2گل)
پدیده مشهد3- سایپا تهران0: محمد قاضی، حسین مهربان و معین عباسیان
پارس جنوبی جم2- استقلال تهران0: علی دشتی و فرشاد سالاروند
پرسپولیس تهران1- پیکان0: مرتضی آقاخان
برترین بازیکن: مرتضی تبریزی(ذوب آهن)
مرتضی تبریزی در جشنواره گل ذوب آهن مقابل استقلال خوزستان با چهار گل زده بیش ترین نقش را ایفا کرد و البته با این گل ها به صدر جدول گلزنان لیگ هفدهم صعود کرد. کاپیتان ذوب آهن با این عملکرد فوق العاده نشان داد امسال هم جزء مدعیان آقای گلی است. تبریزی که مدتی است جایی در فهرست نفرات دعوت شده به تیم ملی فوتبال ایران ندارد، امیدوار است با تکرار این نمایش در بازی های آتی ذوب آهن بار دیگر نظر کارلوس کی روش را جلب و شانس خود را برای حضور در ترکیب 23 نفره تیم ملی در جام جهانی روسیه آزمایش کند. به همین دلیل تبریزی به عنوان برترین بازیکن هفته ششم انتخاب شد.
برترین سرمربی: مجید جلالی(پیکان)
پس از کسب نتایج ضعیف پیکان در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر،  بحث اولتیماتوم مسئولان این باشگاه به مجید جلالی مطرح شد اما آقا معلم فوتبال ایران موفق شد در 2 بازی سخت مقابل فولاد و پرسپولیس 6 امتیاز کسب کند و خودروسازان را تا رتبه هفتم جدول بالا بکشاند. جلالی در دیدار برابر پرسپولیس که هفته گذشته با وجود 10 نفره شدن مقابل الاهلی این تیم قدرتمند عربستانی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد،  تاکتیک های دفاعی هوشمندانه ای به کار گرفت به شکلی که پیکان پس از به ثمر رسیدن گل مرتضی آقاخان به جز یک صحنه هیچ موقعیت گلی به سرخ پوشان نداد و در پایان با سه امتیاز بسیار شیرین از زمین بیرون آمد. حضور بازیکنان جوانی مانند پیام نیازمند،  حجت حق وردی و سعید صادقی در ترکیب پیکان باردیگر تبحر جلالی در بهره مندی از نفرات جوان را نشان داد و همین امر یکی از دلایل اصلی برتری تیم این مربی مقابل جدی ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بود. همین عوامل منجر به انتخاب جلالی به عنوان برترین سرمربی هفته ششم شد.
برترین تیم: ذوب آهن
شاگردان امیر قلعه نویی که پس از برتری مقابل گسترش فولاد در هفته دوم لیگ برتر، سه هفته متوالی در کسب پیروزی ناکام ماندند در بازی مقابل استقلال خوزستان با ارائه نمایشی بی نظیر شش بر صفر حریفشان را شکست دادند و دومین پیروزی فصل خود را به دست آوردند. برتری قاطعانه ذوب آهن در برابر تیم عبدالله ویسی سبب می شود بازیکنان این تیم با انگیزه فوق العاده ای در هفته هفتم لیگ به مصاف استقلال تهران بروند و با استفاده از بحران آبی های پایتخت این تیم را هم شکست داده و خودشان را به جمع مدعیان نزدیک کنند. ذوب آهن به دلیل این عملکرد عالی به عنوان برترین تیم هفته ششم انتخاب شد.
برترین دروازه بان: محسن فروزان(پارس جنوبی جم)
در کنار نمایش منطقی شاگردان مهدی تارتار در دیدار مقابل استقلال نبایست از نقش پررنگ محسن فروزان در برتری پارس جنوبی مقابل آبی پوشان پایتخت بی تفاوت گذشت. این دروازه بان که از انگیزه فراوانی برای تقابل با تیم سابق خود بهره می برد در جریان این دیدار با واکنش های تماشایی مهاجمان و هافبک های استقلال را در ثبت دومین گل این تیم در لیگ برتر ناکام گذاشت تا پارس جنوبی همچنان به عنوان سایه به سایه پرسپولیس در صدر جدول حرکت کند. به همین دلیل فروزان به عنوان برترین دروازه بان هفته انتخاب شد.
برترین بازی: پارس جنوبی2- استقلال0
پارس جنوبی و استقلال به ترتیب با هدف تداوم نتایج خوب و پایان ناکامی خود در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر پا به زمین ورزشگاه تختی جم گذاشتند و از همان ابتدا بازی موقعتی های زیادی را روی دروازه هم ایجاد کردند تا دروازه بان های 2 تیم با عملکردی عالی به عنوان ستاره تیمشان در این دیدار معرفی شوند. اگر بازیکنان پارس جنوبی و استقلال از موقعیت های خود استفاده می کردند، دیدار این 2 تیم در کنار انتخاب به عنوان برترین بازی هفته ، پرگل ترین دیدار هفته ششم هم لقب می گرفت.
اتفاقات هفته
نخستین حضور علی کریمی به عنوان سرمربی روی نیمکت نفت تهران در بازی با گسترش فولاد
تداوم شکست ها و گل نزدن های استقلال با سرمربیگری علیرضا منصوریان
تکرار اشتباهات تاثیرگذار داوری
تعداد گل: 18گل
میانگین گل: 2/25گل در هر بازی
پرگل ترین بازی: ذوب آهن6- استقلال خوزستان0
کم گل ترین بازی: نفت تهران0- گسترش فولاد0
جدول گلزنان لیگ:
4 گل:مرتضی تبریزی(ذوب آهن)
3 گل: علی دشتی و آلویس نانگ (پارس جنوبی جم) حسین مهربان و محمد قاضی (پدیده)فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی (پرسپولیس) آگوستو سزار و لوسیانو پریرا (صنعت نفت آبادان)عیسی آل کثیر (نفت تهران)
جدول برترین پاسورهای لیگ:
4 پاس گل:محسن مسلمان (پرسپولیس)
3 پاس گل: ربیع عطایا (ذوب آهن)
2 پاس گل: ابراهیم صالحی (پارس جنوبی جم)محمدرضا خلعتبری (پدیده)مهدی طارمی (پرسپولیس)مهدی مهدی پور (ذوب آهن)حسین ابراهیمی (سپیدرود رشت)روح الله سیف اللهی (سیاه جامگان)کرار جاسم (صنعت نفت آبادان)عبدالله ناصری (فولاد)
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان