تبیان، دستیار زندگی

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور:

داشتن ویزا برای سفر به عتبات در اربعین الزامی است

مدیرکل امور مرزی و دبیر ستاد اربعین وزارت کشور با بیان اینکه سال گذشته دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از کشور برای مراسم اربعین به عراق سفر کردند گفت: از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر تبعه خارجی بودند، از استان البرز نیز ۶۵ هزار نفر به عراق اعزام شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اربعین
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، مجید آقابابایی در جلسه ستاد اربعین استان البرز که امروز سه شنبه(۲۱ شهریور)، در استانداری البرز برگزار شد، گفت: اربعین همایشی مردم محور است و وزارت کشور تنها به عنوان هماهنگ کننده برنامه‌ها وارد عمل شده است.

آقابابایی با بیان اینکه اتخاذ تدابیر لازم برای مراسم اربعین یک تکلیف شرعی است، خاطرنشان کرد: از همین رو دولت به عنوان متولی به این مراسم نگاه نمی‌کند و مانند سایر آداب مذهبی به صورت مردمی انجام می‌شود. وی در ادامه نگاه سیاحتی به مراسم اربعین را یکی از آسیب‌های این همایش بزرگ عنوان کرد و خاطرنشان کرد: همین نگاه باعث بروز برخی حواشی و ایجاد اختلاف شده است.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه در اربعین سال ۹۴ حدود ۹۰ نقطه ضعف، ۱۵۰ فرصت و ۳۱ تهدید شناسایی شد اظهار کرد: این نقاط ضعف در سال ۹۵ بین ۶۵ تا ۷۵ درصد کاهش و نقاط قوت نیز به همین میزان افزایش یافت.

آقابابایی از سیاستگذاری مراسم اربعین امسال براساس هفت اصل کلی خبر داد و گفت: این اصول شامل ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، رعایت سنت‎‌ها و ارزش‌ها، مردم محوری، تسهیلگری، مدیریت انتظارات و هماهنگی است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته دومیلیون ۳۰۰ هزار نفر از کشور برای مراسم اربعین به عراق سفر کردند، گفت: از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر تبعه خارجی بودند، از استان البرز نیز ۶۵ هزار نفر به عراق اعزام شدند. دبیر ستاد اربعین وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: زائران حتما باید با مدارک قانونی و ویزا به این سفر معنوی بروند.
منبع: ایسنا