تبیان، دستیار زندگی

پیش بینی اعزام سه میلیون زائر از ایران به کربلای معلی

مدیرکل امور مرزی و دبیر ستاد اربعین وزارت‌کشور از احتمال افزایش ١٥ درصدی اعزام زائران ایرانی به مراسم اربعین امسال خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مراسم اربعین
به‌ گزارش تبیان به نقل از ایسنا، مجیدآقابابایی امروز در ستاد اربعین استان البرز اظهارکرد: سال‎گذشته دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ایرانی برای اربعین به عراق اعزام شدند.

وی ادامه داد: از این میزان حدود ۱۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی بوده و حدود ۶۵ هزار نفر نیز از استان البرز بوده‌اند و امسال پیش بینی می‌شود سه میلیون زائر به کربلای معلی اعزام شوندکه آمار قابل توجهی است و به نسبت سال گذشته رشد 15 درصدی دارد.

دبیر ستاد اربعین گفت: برای سفر هرچه راحت تراز زائران انتظار می‌رودکه با مدارک قانونی و ویزا نسبت به این سفر معنوی و ارزشمند اقدام‌کنند.آقا بابایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری همایش اجتماع بزرگ اربعین اشاره‌کرد وگفت: این همایش بزرگ مردم محور است و در سال های اخیر وزارت کشور تنها به عنوان هماهنگ کننده برنامه‌ها ورود کرده است.

وی ادامه داد: حضور و اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری مراسم اربعین یک تکلیف آرمانی و شرعی است از این رو دولت به عنوان متولی و مسئول در این رابطه عمل نمی‌کند و این اتفاق به صورت مردمی دنبال می‌شود.

آقا بابایی گفت: اربعین فرصتی بزرگ است ولی گاهی برخی با برداشت‌های اشتباه این مراسم ارزشمند را با حواشی نادرست تحت تاثیر قرار داده و مسبب اختلافاتی خواهند شد.

وی افزود: برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین امسال هفت اصل سیاستگذاری شده‌ که  ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، رعایت سنت‌ها و ارزش‌ها، مردم محوری، تسهیل گری، مدیریت انتظارات جزو این اصول است.
منبع: ایسنا