تبیان، دستیار زندگی
شد سایت مجمع وبلاگ‌نویسان مسلمان كلیات عضویت را در این مجمع اعلام كرد. به گزارش ایكنا، در سایت این مجمع آمده: در زمانی هستیم كه شیطان با همراهی جنودش با استفاده از فناوری اطلاعات با بمباران اطلاعات مسموم یا فاسد سعی در تحقق ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرایط عضویت در مجمع وبلاگ‌نویسان مسلمان اعلام شد

سایت مجمع وبلاگ‌نویسان مسلمان كلیات عضویت را در این مجمع اعلام كرد.

به گزارش ایكنا، در سایت این مجمع آمده: در زمانی هستیم كه شیطان با همراهی جنودش با استفاده از فناوری اطلاعات با بمباران اطلاعات مسموم یا فاسد سعی در تحقق وعده‌ی زمان رانده شدنش را دارد؛ و با توجه به این تهدید لزوم سازماندهی مسلمانان در اینترنت بدیهی است، و مجمع وبلاگ‌نویسان مسلمان نتیجه‌ی تلاش‌های چند سال اخیر برای انجام این وظیفه در عرصه وبلاگ‌نویسی است كه علاوه بر عكس العمل‌های مقتضی در برابر تهدیدها، و تبلیغ اسلام ناب محمدی، سعی در تجربه هر چند سایبر اسلام اجتماعی را دارد.


باتوجه به پرسشهای مكرر در این زمینه، چگونگی عضویت در مجمع وبلاگ نویسان مسلمان به‌اطلاع می رساند:


• مشخصات كلی وبلاگ نویس از منظر مجمع :


ابتدا فرد وبلاگ نویس بایستی دارای وبلاگی باشد ، كه حداقل سه ماه از تأسیس آن گذشته و در این مدت، حداقل به تعداد۱۰ پست مطلب در آن ارسال كرده باشد. در این صورت، از منظر مجمع، وی وبلاگ‌نویس محسوب می‌شود. روشن است كه از نظر مجمع ، آدرس‌هایی كه تبدیل به سایت داون لود و گالری عكس و مجل درج آنتی فیلتر و لینك‌باكس‌های زرد شده‌باشند ، اصولاً وبلاگ نیستند.


• انطباق آرمان فرد ، با آرمان مجمع :


سپس وبلاگ نویس، مرامنامه و اساسنامه مجمع را مطالعه نموده و بررسی می‌كند كه آیا آنها را قبول داشته و می‌تواند در طول مدت عضویت خود در مجمع ، به‌‌طور دائم آن را رعایت كرده و در جهت اعتلا و پیشرفت مجمع ، با آن همكاری فعال داشته‌باشد یا خیر. درصورتی‌ كه وبلاگ‌نویس ، مرامنامه و اساسنامه را نیز قبول داشته‌باشد ، می تواند با دانلود كردن فرم عضویت و پركردن آن و ارسال برای آدرس پستی فعلی مجمع یعنی تهران – خیابان پیروزی – ابتدای بلوار ابوذر – كوچه یكم شرقی – پلاك۱۵ –طبقه چهارم- گروه فرهنگی جوانه ، درخواست عضویت خود را به مجمع اعلام نماید.



مجمع وبلاگ‌نویسان مسلمان نتیجه‌ی تلاش‌های چند سال اخیر برای انجام این وظیفه در عرصه وبلاگ‌نویسی است كه علاوه بر عكس العمل‌های مقتضی در برابر تهدیدها، و تبلیغ اسلام ناب محمدی، سعی در تجربه هر چند سایبر اسلام اجتماعی را دارد.


• ارسال فرم اعلام وصول مشخصات :


مجمع نیز ، ابتدا طی فرمی ، وصول درخواست عضویت نامبرده را برای وی به همان آدرسی كه در فرم قید نموده است ارسال می‌نماید و پس از بررسی، نتیجه نیز به همان آدرس ارسال خواهدشد. روشن است كه آدرس مندرج در فرم بایستی آدرسی باشد كه مجمع بتواند از طریق آن با عضو خویش در ارتباط باشد. همچنین، فرد بایستی در سایت اینترنتی مجمع نیز، مشخصات خود را مطابق با آنچه كه در فرم درج نموده ، تكمیل كرده و درخواست عضویت الكترونیكی را نیز تكمیل نماید. اما بررسی درخواست‌‌ها ، مستلزم دریافت فرم درخواست عضویت از طریق پست است.


• دریافت مشخصات اصلی در فرم :


علت دریافت مشخصات اصلی فرد وبلاگ‌نویس این است كه مجمع، یك تشكیلات حقیقی پایه‌گذاری شده بر ارتباطات و هویت‌های حقیقی غیرسایبرنتیك، با فعالیت‌های رسمی و آشكار در فضای سایبر وفضای حقیقی است و قصد دارد نسبت به عملكرد خود و اعضای خویش پاسخگو باشد. بنابراین سعی می‌كند تا اعضای خود را از میان افراد معتمد و وبلاگ نویسان مسلمان متعهد انتخاب نماید. بدیهی است كه اطلاعات اصلی فرد وبلاگ‌نویس ، جزو اسرار مجمع تلقی می‌شود و از سوی مجمع ، افشا نشده و در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد.


• ایجاد پروفایل اختصاصی برای اعضاء:


شرط اول

ابتدا فرد وبلاگ نویس بایستی دارای وبلاگی باشد ، كه حداقل سه ماه از تأسیس آن گذشته و در این مدت، حداقل به تعداد۱۰ پست مطلب در آن ارسال كرده باشد.


پس از دریافت مكاتبه مجمع ، مبنی بر قبول عضویت فرد ، وی عضو مجمع عمومی تلقی شده وبرای وی ، در سرور مجمع یك پروفایل ایجاد می‌شود . مشخصات مندرج در پروفایل، مطابق با مشخصاتی است كه فرد وبلاگ‌نویس از خود روی وبلاگ درج كرده‌است. بنابراین بهتر است هنگام انتخاب نام مستعار وبلاگ‌نویسی ، نام وبلاگ و آدرس ایمیل دقت بیشتری انجام شود و نیز پیشنهاد می‌شود از انتخاب اسامی و مشخصات خلاف شأن حتی‌المقدور پرهیز گردد. هرچند مجمع ، عیناً مشخصات مندرج در وبلاگ رابه پروفایل عمومی وارد می‌كند.


• وبلاگ نویس عضو ، امكان درج لوگوی عضویت را داشته و كلیك روی لوگوی عضویت، منجر به باز شدن پروفایل عضویت وی در مجمع می‌شود.


• بررسی صلاحیت عضویت :


بررسی صلاحیت اعضاء ؛ توسط هسته گزینش هیئت مؤسس صورت می‌گیرد. هسته گزینش، صرفاً به بررسی انطباق شرایط عضویت، با اساسنامه و مرامنامه و این آئین‌نامه نموده ، مراتب را به شورای مركزی اعلام می‌كند. دبیر شورای مركزی با دریافت تأییدیه هسته گزینش، عضویت فرد در مجمع عمومی را به وی ابلاغ خواهدكرد. از این پس فرد عضوی از اعضای مجمع است.



برای ثبت نام آنلاین اینجا را كلیك كنید!