تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل موسسه تبیان در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: متاسفانه دولت ها شعار حمایت از موسسات فرهنگی را می دهند اما تا به حال حمایت جدی مشاهده نشده است ما از دولتمردان و مسئولین میخواهیم تا با حمایتشان ما را در مسیر گسترش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام آقامیری در بازدید از نمایشگاه قرآن

مدیرعامل موسسه تبیان در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: متاسفانه دولت ها شعار حمایت از موسسات فرهنگی را می دهند اما تا به حال حمایت جدی مشاهده نشده است ما از دولتمردان و مسئولین میخواهیم تا با حمایتشان ما را در مسیر گسترش فرهنگ دینی و قرآنی یاری کنند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا آقامیری (مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان) امروز ضمن بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن گفت: با توجه به قضایای تروریستی اخیر باید بگویم که تاثیر بسزایی در ارتباطات و همدلی اقوام و مذاهب ایرانی گذاشت .

قرآن به عنوان مهمترین میراث پیامبر اسلام (ص) اهمیت خاصی دارد و از آنجاییکه موضوع این نمایشگاه موضوع مقدس و بالا و پر اهمیتی برای تمام مسلمانان اهم از شیعه و سنی است بنابراین اثربخشی خاصی دارد.

کسانیکه دو دهه پیش این نمایشگاه را پایه ریزی کردند باید مورد تحسین قرار گیرند زیرا اینکار بسیار هوشمندانه ای بود که در ماه رمضان، بهار قرآن نمایشگاهی با این مضمون و این سطح از تاثیر گذاری راه اندازی کردند.

امیدواریم در شرایط کنونی کشور که شرایط فرهنگی مناسبی نیست از شرکت کنندگان این قبیل نمایشگاه ها حمایت بیشتری شود تا بر غنای آن افزوده گردد بنابه دلایل خاصی از جمله وضعیت معیشت مردم، گاهاً مشاهده میکنیم که دولتمردان به مسئله فرهنگ کمتر می پردازند و بودجه کمتری به آن اختصاص می دهند در حالی که بی تردید فرهنگ پاشنه آشیل جامعه امروزی ما به جساب می آید.

به اعتقاد من دولت باید در آینده ای نزدیک حرکت سنگین و بجایی انجام دهد تا جذابیت های جدیدی به نمایشگاه قرآن اضافه شود

موسسه تبیان آنچه در توان داشته برای پیشبرداهداف قرآنی و اشاعه سبک زندگی اسلامی به کار گرفته است و همه می دانیم که تبیان تنها جایگاهی است که به صورت گسترده در فضای مجازی در حال اشاعه و تبلیغ فرهنگ قرآنی است.

من از دولتمردان تقاضا دارم تا از این روند حمایت کنند زیرا ما از سال 81 تبیان را ایجاد کردیم و تا الان نشان داده ایم که تمامی گام هایی که برداشته ایم کاملاً فرهنگی و اسلامی بوده است خواهشمند است که این نهاد را فارغ از سو گیری های سیاسی نگاه کنند و ما را تحت فشار قرار ندهند تا کار را به قوت گذشته پیش ببریم.

متاسفانه دولت ها شعار حمایت از موسسات فرهنگی را می دهند اما تا به حال حمایت جدی مشاهده نشده است ما از دولتمردان و مسئولین میخواهیم تا با حمایتشان ما را در مسیر گسترش فرهنگ دینی و قرآنی یاری کنند.

همانطور که مشاهده می شود موسسه تبیان اپلیکیشن های قرآنی فراوانی را طراحی و به مرحله اجرا گذاشته است از جمله این اپلیکیشن ها می توان به نرم افزار های مهدویت، ماه مبارک رمضان، واقعه کربلا وغیره اشاره کرد که همه دوستان با تمام کمبودها، تنها با دغدغه های دینی کار را پیش بردند و این مهم نوید بخش است.

مورد بعدی همسان گزینی است که ما تمامی گزارش های آنرا به مسئولین ارائه کرده ایم و بسیاری هم وعده حمایت داده اند اما تا کنون حمایت جدی مشاهده نشده است در حالیکه همسان گزینی تبیان میتواند ناهنجاری های اجتماعی را کاهش داده و به روند ازدواج سامان ببخشد.

در آخر باید تشکر کنم از مدیر روابط عمومی تبیان (محمدرضا سلطانی شیرازی) که هم از لحاظ ظاهری غرفه ی منحصر به فردی را تدارک دیده اند و از لحاظ درخشش در نمایشگاه یکی از پرمخاطب ترین غرفه های این نمایشگاه شده اند.