تبیان، دستیار زندگی
رد آنچه منشا ارتقا، هدایت، حركت و سیر انسانها به سوی خداوند و كمال مطلق است، در قرآن متجلی شده است. آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی سه‌شنبه‌شب در آیین اختتامیه بیست و سومین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن كریم در سالن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قران قلب و روح انسانها را در همه آفاق به حركت در می‌آورد

آنچه منشا ارتقا، هدایت، حركت و سیر انسانها به سوی خداوند و كمال مطلق است، در قرآن متجلی شده است.

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی سه‌شنبه‌شب در آیین اختتامیه بیست و سومین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن كریم در سالن اجلاس سران گفت: آنچه منشا ارتقا، هدایت، حركت و سیر انسانها به سوی خداوند و كمال مطلق است، در قرآن متجلی شده است.
وی گفت: صحبت و سخن در ابعاد این كتاب الهی خارج از قدرت و طاقت انسانهای معمولی است.
شاهرودی افزود: ابعاد گوناگون قرآن كریم آنقدر وسیع، متنوع و گوناگون و عمیق است كه قابل درك و حصر قدرتهای محدود ما انسانها نیست.
رییس قوه قضائیه افزود: روز به روز عجایب قرآن، خزائن اسرار این كتاب الهی و تعلیمات بلند قرآن، نو به نو معنای تازه، مطالب جدید، ابعاد و آفاق نو استخراج می‌شود.
وی در جمع حافظان و قاریان قرآن كریم افزود: آنچه كه تا بحال به دست علما و مفسران و دانشمندان و بزرگان به دست آمده، جزو همه ظواهر قرآن است ، هنوز متون قرآن، اعماق قرآن و فضائل و رموز این كتاب الهی روشن نشده است.
شاهرودی گفت: اسرار این كتاب بزرگ قابل دسترس انسانهایی مثل ما نیست آنها را انسانهای پاك، انبیاء الهی، ائمه‌اطهار، انسانهای طاهر و مطهر امكان برداشت و دریافت دارند.
وی خاطرنشان كرد: برخی از پزشكان كشورهای غربی به این نتیجه رسیده‌اند كه آهنگ و تلاوت قرآن اثرات خاص شفابخش دارد و از آن برای درمان بیماران استفاده می‌كنند.
رییس قوه قضائیه افزود: علم قرآن به صورت نظری مطرح نمی‌شود بلكه به قلب، جان و روح انسانها ریزش می‌كند و انسان را در همه آفاق به حركت در می‌آورد.
در این مراسم، معاون اول قوه قضاییه، وزیر دادگستری، دادستان كل كشور سرپرست سازمان حج و اوقاف و خیریه و جمعی از اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
بیست وسومین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن كریم سه‌شنبه باحضور ''محمود احمدی نژاد'' رییس جمهوری اسلامی ایران و با حضور جمعی از مقامهای كشوری و لشگری طی مراسمی در محل اجلاس سران آغاز شد.
این دوره از مسابقات از چهارم تا ‪ ۱۱‬مهر ماه ادامه داشت.

نمایندگان ‪ ۴۰‬كشور جهان شامل ‪ ۱۹‬كشور آسیایی ‪ ۱۳‬كشور آفریقایی، شش كشور اروپایی و استرالیا حضور داشتند.شبستان