تبیان، دستیار زندگی

شیپور جنگ کره ای ها به صدا درآمد

شیپور جنگ کره ای ها به صدا درآمد. در ادامه ی دور مقدماتی جام جهانی 2018 در روز 9 شهریور ماه امسال تیم ملی کشورمان با تیم ملی کره ی جنوبی به مصاف یکدیگر می روند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حمید عبادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حمید عبادی - بخش ورزش تبیان
ایران-کره جنوبی

شیپور جنگ کره‌ای ها به صدا درآمد. در ادامه‌ی دور مقدماتی جام جهانی 2018 در روز 9 شهریور ماه امسال تیم ملی کشورمان با تیم ملی کره‌ی جنوبی به مصاف یکدیگر می‌روند که ظاهرا کره‌ی جنوبی جنگ روانی خود را از همین حالا شروع کرده و قصد دارد تا تمام توان خود را به کار گیرد تا بتواند این‌بار مقابل تیم ملی کشورمان بازنده نباشد. البته ناگفته نماند که تیم ملی کره‌ی جنوبی وضعیت چندان مناسب و مطلوبی برای صعود به جام جهانی ندارد.

قابل ذکر است که کره‌ی جنوبی در چند دوره‌ی گذشته به راحتی به جام جهانی راه یافته‌است اما شاید این‌بار به آسانی دفعه‌های گذشته نباشد و کره با مشکل مواجه شود. البته در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و تا زمان قطعی شدن نتایج نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد. آیا کره‌ی جنوبی در مقابل ایران و ازبکستان می‌تواند نتیجه بگیرد و آیا جنگ آن‌ها در داخل زمین فوتبال هم مثل خارج زمین عجیب و غریب است یا خیر؟

جدول رده بندی گروه A در منطقه‌ی آسیا

هم‌اکنون در جدول رده بندی گروه A در منطقه‌ی آسیا؛ ایران با 8 بازی، 6 برد، 2 مساوی 8 گل زده و 20 امتیاز در صدر جدول قراردارد. نکته‌ی مهم این است که ایران در این گروه تنها تیمی است که هیچ باختی در این دوره از رقابت‌ها  در کارنامه‌ی خود ندارد و هیچ گلی هم دریافت نکرده‌است. قابل ذکر است که تیم ملی کشورمان با تفاضل گل 8+ دارای بالاترین تفاضل گل در گروه خود نیز می‌باشد.

شیپور جنگ کره‌ای ها به صدا درآمد

کره‌ی جنوبی در دو بازی باقیمانده و حساس باید به مصاف تیم ملی ایران و تیم ملی ازبکستان برود که باید بگوییم کار سختی در پیش دارد.

در 4 بازی گذشته که بین دو تیم ایران و کره‌ی جنوبی برگزار شده‌است ایران توانسته کره‌ی جنوبی را در هر 4بازی شکست دهد.

جدا از حساسیت این دیدار برای کره‌ای‌ها جدال‌های لفظی بین مربیان تیم ملی ایران و کره جنوبی و حواشی به وجود آمده در دیدارهای قبلی و نتایج حاصله‌ی 4 دیدار اخیر شور و هیجان این بازی را دوچندان کرده‌است.

البته با قطعی شدن صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی، ایران با آرامش و اعتماد به نفس بیشتری به این دیدار خواهند رفت البته باید دید که حواشی به وجود آمده‌ی اخیر برای دو لژیونر ایرانی در روند این بازی چه تاثیراتی خواهد گذاشت.

بر خلاف تیم ملی ایران، کره‌ی جنوبی باید تمام تلاش خود را به کار ببندد تا از قافله عقب نماند. همچنین این دیدار برای کره‌ای ها به نوعی تبدیل به یک بازی حساس شده است و می‌خواهند این بازی پنجمین شکست متوالی این تیم برابر ایران نباشد آن‌هم در زمین خودشان. به همین منظور کره‌ای‌ها از حالا جنگ روانی خود را علیه ایران به راه انداخته‌اند و تمام تلاش‌ خود را به کار گرفته‌اند تا ایران را تحت فشار بگذارند. البته در این چند سال اخیر مشخص شده‌که شاگردان کارلوس کی‌روش در شرایط سخت هم می‌توانند انسجام خود را حفظ کنند.

کره‌ای‌ها بزرگترین ورزشگاه آماده‌ی خود را برای این بازی معرفی کردند تا بتوانند از تمام ظرفیت موجود هواداران استفاده کنند.

کره‌ای‌ها بزرگترین ورزشگاه آماده‌ی خود را برای این بازی معرفی کردند تا بتوانند از تمام ظرفیت موجود هواداران استفاده کنند. ورزشگاه سئول که گنجایش 60هزار نفری دارد آماده‌ی میزبانی از تیم ملی ایران می‌شود.

البته مسئولان فدراسیون کره به 60هزار نفر راضی نبودند و ظاهرا دوست دارند جمعیت بیشتری را برای بازی با ایران به ورزشگاه بیاورند چراکه با اضافه کردن صندلی به ورزشگاه سئول ظرفیت آن‌را به 66 هزار نفر رساندند.

آخرین باری که حدود 60هزار تماشاچی کره‌ای برای دیدن بازی تیم ملی کشورشان به استادیوم رفته‌بودند در سال 2013 و برای تماشای بازی دوستانه میان تیم کره و تیم ملی برزیل بود و دیدار بین ایران و کره‌ی جنوبی اولین دیدار در تاریخ فوتبال کره‌ی جنوبی است که 60هزار نفر و بیشتر در مرحله‌ی انتخابی جام جهانی برای تماشای فوتبال به ورزشگاه خواهند رفت.

البته این تمام اقدام کره‌ای‌ها نبود و فدراسیون این کشور قصد دارد تا پرچم‌های رایگان در اختیار تماشاچیان قرار دهد تا ورزشگاه یک‌ دست قرمز پوش شود همچنین وزارت کار کره‌ی جنوبی هم اعلام کرده‌است که آن افرادی که به‌ منظور تماشای بازی بین تیم‌های ملی ایران و کره‌ی جنوبی به ورزشگاه بروند، علاوه بر دریافت مزایا، در هنگام حضور در ورزشگاه برای آن‌ها ساعت کاری منظور خواهد شد و به همین دلیل تنها در مدت چند دقیقه تمام بلیت‌های این بازی به ‌فروش رسید.

رسانه‌های کره‌ی جنوبی هم در راستای اقدامات انجام شده برای این دیدار، از بازی کره‌ی جنوبی مقابل تیم ملی کشورمان به عنوان "جنگ ایرانی" نام برده‌اند و فدراسیون فوتبال کره‌ی جنوبی هم در ادامه‌ی اقدامات عجیب خود از هواداران درخواست کرده تا تمام 90 دقیقه‌ی بازی را به‌صورت ایستاده و با سروصدای بلند از تیم کره حمایت کنند.(١)

این دیدار برای ایران‌هم می‌تواند حائز اهمیت باشد و با وجود اینکه صعود تیم ملی کشورمان قطعی است اما احتمالا کارلوس کی‌روش و شاگردانش می‌خواهند از رکورد بازی‌های بدون شکست و بدون گل خورده‌ی خود دفاع کنند همچنین آمادگی خودرا در این دیدار به رخ رقیبان بکشند.

البته تیم ملی ایران و کارلوس کی‌روش خوب می‌دانند چطور از پس رفتار کره‌ای‌ها بربیایند و بارها این‌را نشان داده‌اند.

 

پی‌نوشت:

1. آغاز جنگ روانی کره‌ای‌ها،ایسنا،1396