تبیان، دستیار زندگی
افرادی که نمی توانند گاهی دنیا را با عینک دیگران ببینند و انتظار دارند همه همان گونه باشند که آنها دوست دارند، کمی صبر کنند. شاید پس از تحصیل و فراهم شدن شغل مناسب، سنی از آنها گذشته و بهتر بتوانند با دیگران تعامل کرده و آنها
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۵ سوال برای تعیین زمان ازدواج

افرادی که نمی‌توانند گاهی دنیا را با عینک دیگران ببینند و انتظار دارند همه همان گونه باشند که آنها دوست دارند، کمی صبر کنند. شاید پس از تحصیل و فراهم‌شدن شغل مناسب، سنی از آنها گذشته و بهتر بتوانند با دیگران تعامل کرده و آنها را بپذیرند و درک کنند!

بخش کلوب ازدواج تبیان
ازدواج، مسئولیت پذیری، خودمحوری، اعتماد به نفس، کلوب ازدواج

واقعیت این است که اگر قرار باشد ازدواج تا مساعدشدن همه چیز از جمله اتمام تحصیلات، رسیدن به ثبات شغلی و غیره به تأخیر بیفتد باید تا دوران میان‌سالی و حتی پس از آن نیز صبر کرد! در حالی که می‌توان تنها تا رسیدن به یک وضعیت نسبتاً متعادل و مطلوب برای ازدواج دست نگاه داشت؛ وضعیتی که قانونی ثابت برای آن وجود ندارد. به طور مثال نمی‌توان گفت اگر فرد فلان مقدار درآمد و فلان مدرک تحصیلی را داشته باشد، شرایطش برای ازدواج فراهم است.

افرادی که قدرت مدیریت بالایی دارند و اعتماد به نفسشان زیاد است راحت‌تر می‌توانند هماهنگی مناسبی میان مشغله‌های تحصیلی و زندگی خانوادگی خود برقرار کنند

گاهی یک فرد در سال‌های اول دانشجویی‌اش و با کاری نه چندان ثابت، توانایی اداره ی  یک زندگی را دارد در حالی که فرد دیگری حتی پس از اتمام دوره ی کارشناسی و داشتن درآمدی نسبتاً خوب، شرایط مناسب را برای ازدواج ندارد. عاملی که باعث این تمایز می‌شود، چیزی نیست جز ویژگی‌های شخصیتی افراد، که مهم‌ترین آنها مسئولیت‌پذیری، قدرت مدیریت، ثبات عاطفی ، میزان ریسک‌پذیری، خستگی‌ناپذیری و البته قدرت تعامل و برقراری ارتباط با دیگران است.

آیا قدرت مدیریت دارید؟

افرادی که قدرت مدیریت بالایی دارند و اعتماد به نفسشان زیاد است راحت‌تر می‌توانند هماهنگی مناسبی میان مشغله‌های تحصیلی و زندگی خانوادگی خود برقرار کنند.آنها حتی اگر در هنگام ازدواج شغل چندان ثابتی نداشته باشند با اعتمادبه‌نفس بالای‌شان می‌توانند در حین داشتن زندگی مشترک و در طول سال‌های آینده به موفقیت کاری برسند؛ در عین حال افرادی با اعتمادبه‌نفس پایین و قدرت مدیریت ضعیف، با انبوهی از کارها و موقعیت‌های شغلی احساس استیصال کرده و با مشکلات قابل‌توجهی روبه‌رو می‌شوند.

چه‌قدر مسئولیت‌پذیر هستید؟

مسئولیت‌پذیری ویژگی مهم دیگری است که بهره‌مندی از آن باعث می‌شود که حتی در سنین پایین هم بتوان آمادگی لازم برای تشکیل زندگی مشترک را پیدا کرد. در مقابل، کسانی که مسئولیت‌پذیر نیستند و مدام تغییر شغل می‌دهند و کارها را نیمه‌تمام رها می‌کنند حتی در سنین بالا نیز باید برای ازدواج آمادگی بیشتری کسب کنند.

کمی محتاط‌بودن بد نیست

همهی ما اذعان داریم که افراد ریسک‌پذیر بیشتر در معرض خطر هستند؛ پس بهتر است این اشخاص چندان برای ازدواج عجله نکرده و پس از آنکه ریسک‌های‌شان را کردند و دست از خطرکردن‌های زیاد برداشتند، به ازدواج فکر کنند. این احتیاط

مسئولیت‌پذیری ویژگی مهم دیگری است که بهره‌مندی از آن باعث می‌شود که حتی در سنین پایین هم بتوان آمادگی لازم برای تشکیل زندگی مشترک را پیدا کرد

موجب می‌شود که اگر احیاناً یکی از این ریسک‌ها به شکست انجامید، نفر دیگر نیز تاوان آن را پس ندهد؛ از سوی دیگر کسی که تنهاست بهتر می‌تواند با شرایط دشوار سازگار شده و مشکلات را از سر راه خویش بردارد.

اگر زود خسته می‌شوید

خستگی‌ناپذیری ویژگی دیگری است که افرادی که فاقد آن هستند و خیلی زود از لحاظ روحی، روانی و جسمی خسته می‌شوند، بهتر است عجله نکرده و اجازه دهند که پس از رسیدن به یک ثبات نسبی از نظر تحصیلی و شغلی، ازدواج صورت گیرد. بر اساس ظاهر افراد نیز می‌توان تا حدودی میزان خستگی‌ناپذیری آن‌ها را تخیمن زد؛ به طور مثال اگر فردی مدام احساس خستگی می‌کند و از چهره و حالاتش نیز این خستگی مشهود است بهتر است عجله و زیاده‌روی نکرده و به تدریج و به نوبت با مسائل و مراحل زندگی‌اش روبه‌رو شود.

خودمحور نباشید

افرادی که نمی‌توانند گاهی دنیا را با عینک دیگران ببینند و انتظار دارند همه همان گونه باشند که آنها دوست دارند، کمی صبر کنند. شاید پس از تحصیل و فراهم‌شدن شغل مناسب، سنی از آنها گذشته و بهتر بتوانند با دیگران تعامل کرده و آنها را بپذیرند و درک کنند!


منبع : مجله سپیده دانایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.